• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘L’hora de la feina’, per Manel Launes

per Opinió
23 de maig de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Aragonès, 132è president de la Generalitat amb els vots d’ERC, JxCat i la CUP

El president d'ERC, Oriol Junqueras, felicitant Pere Aragonès, amb la resta de representants de la formació al darrere. // ACN.

Aquests darrers dies i setmanes l’actualitat del nostre país se centra en el nomenament del 132è president de la Generalitat de Catalunya, el Molt Honorable Pere Aragonès i la conformació del nou govern. Res ha sigut fàcil per arribar a consensos, però fruit de la bona voluntat i dels objectius que compartim s’ha pogut arribar a bon port. Hom que hagi viscut una negociació sabrà la complexitat d’aquests moments perquè el que ens juguem en aquesta legislatura no són cadires i despatxos. El que ens juguem aquests quatre anys vinents és el present i el futur de la nostra gent.

No en va, a les Terres de l’Ebre sabem què significa aplicar unes polítiques o unes altres. Sabem què significa ser els oblidats per segons quines administracions. Un exemple el tenim amb el tancament de l’oficina de la Seguretat Social de Móra d’Ebre aprofitant les circumstàncies més desesperades com és una pandèmia mundial. En moments de més necessitat és quan més abandonats ens han deixat. Quina justificació hi ha per part del govern Espanyol del PSOE-Podemos per deixar sense un servei tan essencial a les persones que vivim a la Ribera d’Ebre, Terra Alta i Priorat? Un govern que diuen, diuen, diuen que és d’esquerres.

Anunci

Per fortuna som gent que no defallim, que denunciem, que reivindiquem i que treballem. No ens cansarem de treballar per la dignitat arribant on sigui necessari. La diputada riberenca d’Esquerra Republicana al Congrés, Norma Pujol, vista la gravetat de la situació, va presentar diverses preguntes al govern espanyol demanant explicacions. I tot i la resposta desfavorable rebuda el passat 6 de maig, la reivindicació no s’aturarà aquí, perquè els veïns i veïnes ens mereixem igualtat d’oportunitats.

Com deia, sabem el que significa aplicar unes polítiques o unes altres. El que sí que són polítiques d’esquerres són les que ha portat a terme el departament de Salut de la Generalitat de Catalunya a les nostres terres. I quan les coses es fan bé cal explicar-les. Que preguntin a usuaris i treballadors de l’Hospital Comarcal de Móra d’Ebre com han canviat les coses de manera radical des de l’arribada de la consellera Alba Vergés al capdavant del departament. Ara és el moment de reivindicar la seva figura perquè possiblement és un dels noms de l’executiu que menys soroll ha fet i més s’ha arremangat. Partíem d’una època amb zero inversions, deixadesa, oblit i desesperació. Un Hospital de Móra d’Ebre ofegat econòmicament i amb necessitats d’oxigen urgent. La bombona va arribar quan es va dir prou a tant despropòsit i a dir sí a estar al costat de la gent vivim on vivim, encara que sigui ben allunyats de les àrees metropolitanes. Segur que molts sabeu de la importància d’aquestes inversions, que el paquet anunciat va ser ni més ni menys que de 7 milions d’euros. Es diu aviat. Això ha significat millora, modernització, tecnificació de sales, instal·lacions i equips. Adaptació de l’Hospital al segle XXI, i no oblidem que hem passat d’una gestió privada a la creació de l’empresa pública Salut Terres de l’Ebre.

La pandèmia, a diferència de l’administració central, no ha sigut excusa per abandonar a la nostra gent. En tenim un exemple amb la inauguració el passat 12 de maig del Centre de Salut mental d’Adults, Infanto Juvenil i Servei de Rehabilitació Comunitària amb la Fundació Pere Mata a la població de Móra d’Ebre. Un centre que significa un avenç en aquest àmbit i un punt de referència per seguir millorant i ampliant polítiques on la salut en tots els seus aspectes ha sigut sempre una prioritat pel departament liderat per Esquerra Republicana.

Doncs bé, com sabeu, el nou executiu català liderat per Pere Aragonès conformarà les diferents conselleries de forma paritària i dividides entre els partits Junts per Catalunya i Esquerra Republicana. Concretament, el departament de Salut deixarà de ser liderat per Esquerra Republicana i passarà a mans de Junts per Catalunya. Però el repte continua, sigui qui sigui qui estigui al capdavant ha de saber que la gent de les Terres de l’Ebre som persones lluitadores i de primera classe com a la resta del país. El repte és culminar totes les inversions previstes pel departament per assegurar el servei de la millor qualitat a la població de les nostres comarques.

Un govern republicà ha d’estar al costat de la gent. És, doncs, l’hora de la feina.

*MANEL LAUNES és membre d’Esquerra Republicana de Móra d’Ebre.

Tags: Alba VergésCatalunyaDiumengeMRFERCHospital Comarcal de Móra d'EbreManel LaunesMóra d'EbreOpinióPere AragonèsRibera d'EbreSalut

Anunci

Related Posts

XEITE: Una xarxa per repensar l’educació infantil 0-6 a les Terres de l’Ebre
Diàleg

XEITE: Una xarxa per repensar l’educació infantil 0-6 a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (112)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (112)

fa 4 dies
Els insolidaris amb les energies renovables
Diàleg

Els insolidaris amb les energies renovables

fa 4 dies
No deixem caure l’estació de Campredó, un patrimoni per al poble que mereix mantindre’s dempeus
Diàleg

No deixem caure l’estació de Campredó, un patrimoni per al poble que mereix mantindre’s dempeus

fa 1 setmana
ASSIDE dona un toc d’atenció per millorar l’accessibilitat als comerços
Diàleg

Pintades del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

fa 1 setmana
‘Sense lligams’, per Toni Pons
Diàleg

Avui m’he despertat amb ganes de tu…!

fa 2 setmanes
Matemàtiques recreatives dominicals (111)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (111)

fa 2 setmanes
Les constitucions catalanes
Diàleg

Les constitucions catalanes

fa 2 setmanes
Pagesia o foc: un clam pel futur dels nostres pobles de les Terres de l’Ebre
Diàleg

Pagesia o foc: un clam pel futur dels nostres pobles de les Terres de l’Ebre

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa rebrà 1,5 milions d’euros per crear un Centre de Creació Artística als Josepets
  • L’Ebre recupera vida: IDECE i CERM alliberen 44 esturions dins del programa Life MigratoEbre
  • Amposta vol rehabilitar el Molí de Miralles, un edifici històric de la façana fluvial del segle XV

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ