• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Els pagesos de la Ribera d’Ebre reben les oliveres solidàries per l’incendi del 2019

L'entitat social Acudam reparteix 2.650 arbres per les tres comarques afectades pel foc

per ACN
28 de maig de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Els pagesos de la Ribera d’Ebre han rebut aquest divendres 850 oliveres apadrinades en una campanya solidària durant l’incendi de 2019, del qual es compleixen dos anys aviat. L’acció la va impulsar Acudam, entitat que treballa amb persones amb discapacitat intel·lectual al Pla d’Urgell, i que va aconseguir en temps rècord 2.650 oliveres per als agricultors afectats pel foc. La resposta a la iniciativa “va ser contundent, immediata i sorprenent”. La presidenta de l’entitat, Angelina Roure, ha explicat que van haver de reforçar les línies per atendre l’allau de donacions. Per cada aportació de 5 euros, el viver d’Acudam ha donat 3 oliveres. Els pagesos i alcaldes de la Ribera d’Ebre han rebut les primeres en un acte simbòlic a Flix.

Com ha explicat la presidenta d’Acudam, Angelina Roure, la comarca del Pla d’Urgell té una gran sensibilitat als incendis devastadors, després de perdre un veí, bomber GRAF Lleida, en l’incendi d’Horta de Sant Joan l’any 2009. Amb el foc de la Ribera d’Ebre, el Segrià i les Garrigues van sentir-se colpits “pels anys de feina i les històries” que destruïa l’incendi i de seguida es va posar en marxa una campanya solidària per apadrinar oliveres i donar-les als pagesos afectats.

Anunci

Acudam gestiona un petit viver que cuiden persones amb discapacitat intel·lectual i la proposta els va desbordar. “En mitja hora la resposta va ser sorprenent i es van disparar les trucades i vam quedar col·lapsats. Durant dies vam haver de reforçar les línies per atendre la demanda que hi havia”, ha destacat Roure. La donació era de cinc euros per tres oliveres. La pandèmia va truncar la campanya perquè l’activitat al viver es va haver d’aturar, però s’han aconseguit 2.650 arbres que ja s’estan fent arribar als pagesos.

En un acte simbòlic al Centre d’Empreses de Flix en què s’han entregat alguns exemplars als alcaldes i agricultors, la comarca ha agraït que accions de suport com aquesta han empès a molts pagesos a seguir endavant. “Estic molt content que encara es recordi la desgràcia i que serveixi perquè l’administració no s’oblidi que els boscos encara estan bruts i hi ha molta feina per fer”, ha apuntat Paco Martínez, pagès de la Torre de l’Espanyol. “S’agraeix que hi hagi gent solidària gràcies a la qual hem pogut fer moltes coses”, ha afegit.

També l’alcaldessa de Vinebre i presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre, Gemma Carim, ha recordat que aquestes oliveres són un dels molts gestos de solidaritat que han animat a molts propietaris a no abandonar i serviran per no oblidar. “Les veuen amb un sentiment de record. L’olivera ja és un arbre de símbol i en aquest cas encara més”, ha remarcat. Roure també s’ha mostrat satisfeta de poder “fer costat als pagesos i la Ribera d’Ebre” tot i la tragèdia i ha assenyalat que Acudam coneix bé què significa “tirar endavant” amb la solidaritat i ajuda de l’entorn. “Un petit cop de mà pot ajudar a tothom”, ha afegit Angelina Roure.

La presidenta de l’entitat del Pla d’Urgell i també des del Consell Comarcal han remarcat que cal aprofitar experiències com el foc i la covid-19 per valorar i modernitzar el sector primari. “La pandèmia també ens ha ensenyat que cal canviar el model de residència i el foc ens dona peu a tenir plantacions més modernes. Del dolent hem de treure el bo”, ha apuntat Roure. “El sector primari no pot estar a l’últim graó de l’escala social perquè l’agricultura és aliment i és necessari cada dia i com més pròxim a nosaltres el tinguem millor”, ha reivindicat Carim.

Tags: AcudamAngelina RoureConsell Comarcal de la Ribera d'EbreFlixGemma CarimIncendisMedi AmbientRibera d'EbreSocietat

Anunci

Related Posts

Canal 21 Ebre oferirà un programa especial en directe per seguir l’eclipsi solar total
Actualitat

Canal 21 Ebre oferirà un programa especial en directe per seguir l’eclipsi solar total

fa 4 hores
L’Observatori de l’Ebre i el territori es preparen per l’eclipsi solar total de 2026
Actualitat

L’Observatori de l’Ebre es convertirà en l’epicentre científic de l’eclipsi

fa 5 hores
Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER
Actualitat

Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER

fa 20 hores
Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7
Actualitat

Trànsit preveu una mobilitat majoritàriament de proximitat per l’eclipsi i reforça el control a l’AP-7

fa 20 hores
Els Mossos d’Esquadra incorporen 77 nous agents al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre
Actualitat

700 Mossos reforçaran el dispositiu de trànsit per l’eclipsi a l’Ebre, Tarragona i Ponent

fa 20 hores
Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura
Actualitat

Manolo Ripollès porta a Lo Pati una mirada crítica sobre les ferides de la natura

fa 23 hores
Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple
Actualitat

Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple

fa 2 dies
El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació
Actualitat

El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació

fa 2 dies
L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre
Actualitat

L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Canal 21 Ebre oferirà un programa especial en directe per seguir l’eclipsi solar total
  • L’Observatori de l’Ebre es convertirà en l’epicentre científic de l’eclipsi
  • Unes 150 persones constitueixen a Jesús la Plataforma pel Territori contra el model del PLATER

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ