• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La PDE creu que el nou Departament d’Acció Climàtica prioritzarà nous regadius

Torna la Piraguada en Defensa de l'Ebre, que enguany compleix 20 edicions, adaptada a la situació de pandèmia

per ACN
2 de juny de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) tem que la creació del nou Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, que aglutina les competències de medi ambient i d’agricultura dins del nou Govern, pugui “perjudicar” els objectius de l’entitat. Creuen que el nou departament dirigit per Teresa Jordà, anterior titular d’Agricultura, podria acabar prioritzant la creació de nous regadius enfront de les necessitats ambientals del tram final de l’Ebre i el seu Delta. La PDE ha presentat aquest dimarts la XX edició de la Piraguada en Defensa de l’Ebre, que tindrà lloc el pròxim 13 de juny adaptada a la situació de pandèmia, després que l’any passat no es pogués celebrar.

La concentració de les competències ambientals a les agrícoles no és, d’entrada, un bon presagi per a la PDE, que veu com la creació de nous regadius a la conca de l’Ebre o la defensa que la mateixa Jordà ha fet del canal Xerta-Sénia pugui prevaldre per sobre dels “interessos ambientals” en la política del Departament. “És una primera estimació que fem, encara no hem parlat amb ningú. Però, en principi veiem que això ens pot perjudicar”, ha apuntat el portaveu Joan Antoni Panisello.

Anunci

El moviment antitransvasament segueix observant els moviments en el taulell polític i les derivades que poden tenir en la política hidràulica dels pròxims anys. Recorden que ja s’està preparant un tercer cicle de planificació hidrològica a la península Ibèrica amb l’Ebre i el Delta com actors principals. “No hi ha a les Terres de l’Ebre i la Generalitat una posició clara de prendre part en la gestió i conflictes”, ha assegurat Manolo Tomàs, que també ha qüestionat que les “bones paraules” del govern espanyol es puguin traduir en normes efectives per protegir el riu i el Delta.

En aquest sentit, Tomàs ha insistit que la millora forma de garantir-ne la pervivència és redissenyar el Pla Hidrològic amb normes que permetin recuperar el delta i el tram final, modificant l’actual política de cabals i la gestió dels embassaments. Unes reivindicacions històriques que, ha advertit, la PDE no ha portat als carrers en forma de mobilització davant l’actual estat de pandèmia. “La força de les Terres de l’Ebre ve quan ens mobilitzem”, ha recordat.

Les piragües tornen el dia 13

De moment, i després de la suspensió de l’any passat per la situació sanitària, el moviment social recupera el pròxim diumenge, dia 13, la Piraguada en Defensa de l’Ebre, que arriba a la seva XX edició. Tindrà el mateix recorregut habitual, entre els embarcadors de Xerta i Tortosa, però ho farà respectant les mesures sanitàries. Hi haurà gel hidroalcohòlic a disposició dels visitants, caldrà portar la mascareta fins embarcar i les piragües dobles –se’n preveuen un màxim de 43, així com de 86 individuals- hauran de ser compartides per persones d’una mateixa bombolla. L’organització no habilitarà bar aquest cop a l’hora d’esmorzar al camp de futbol d’Aldover i l’acte sorpresa final tindrà lloc abans d’arribar al Club de rem de Tortosa.

“Més 100 persones sempre les érem. Enguany és més difícil fer previsions perquè és una edició com a de transició. No sabem com afectarà la covid. Potser al revés: la gent porta tant de temps tancada i té ganes a l’aire lliure o li queda la temor de si ens mesclem. Però estem a l’aire lliure i prenem totes les mesures”, ha apuntat Mireia Palos, la responsable de l’organització de l’esdeveniment.

Anunci

Related Posts

Els mercats divideixen les vendes de fi d’any entre productes frescos i plats cuinats
Actualitat

Els mercats divideixen les vendes de fi d’any entre productes frescos i plats cuinats

fa 8 hores
El Govern treu a licitació els estudis informatius i d’impacte ambiental del nou pont de Tortosa
Actualitat

El Govern treu a licitació els estudis informatius i d’impacte ambiental del nou pont de Tortosa

fa 8 hores
Jordan repassa amb el president Illa els projectes per l’impuls de Tortosa
Actualitat

Jordan repassa amb el president Illa els projectes per l’impuls de Tortosa

fa 9 hores
Deltebre modificarà el POUM per incorporar 400 noves llars i 338 llicències d’habitatges d’ús turístic
Actualitat

Deltebre modificarà el POUM per incorporar 400 noves llars i 338 llicències d’habitatges d’ús turístic

fa 1 dia
Tortosa rep una subvenció de 340.000 euros per les excavacions arqueològiques al balneari d’en Porcar
Actualitat

Tortosa rep una subvenció de 340.000 euros per les excavacions arqueològiques al balneari d’en Porcar

fa 1 dia
Junts per Tortosa demana que es reordeni el segon aparcament de Renfe per evitar perdre 67 places per a cotxes
Actualitat

Junts per Tortosa demana que es reordeni el segon aparcament de Renfe per evitar perdre 67 places per a cotxes

fa 1 dia
Illa reivindica que les obres d’autonomia hídrica s’han de fer ‘ara que plou’
Actualitat

Illa reivindica que les obres d’autonomia hídrica s’han de fer ‘ara que plou’

fa 2 dies
El Govern treballa per crear un campus tecnològic a Tortosa vinculat a la gigafactoria de Móra la Nova
Actualitat

El Govern treballa per crear un campus tecnològic a Tortosa vinculat a la gigafactoria de Móra la Nova

fa 2 dies
El conte de la Ventafocs protagonitzarà la Cavalcada de Reis de Tortosa
Actualitat

El conte de la Ventafocs protagonitzarà la Cavalcada de Reis de Tortosa

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els mercats divideixen les vendes de fi d’any entre productes frescos i plats cuinats
  • El Govern treu a licitació els estudis informatius i d’impacte ambiental del nou pont de Tortosa
  • Jordan repassa amb el president Illa els projectes per l’impuls de Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ