• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Piraguada en Defensa de l’Ebre manté viva la lluita antitransvasament

per ACN
14 de juny de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La Piraguada en Defensa de l’Ebre manté viva la lluita antitransvasament

Els participants en la 20a Piraguada en Defensa de l'Ebre a la seva arribada a Tortosa, rodejant els activistes que han fet l'acció reivindicativa. // ACN.

Unes 200 persones han participat aquest diumenge en la Piraguada en Defensa de l’Ebre, que enguany compleix 20 edicions. La Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) ha adaptat aquesta edició a la situació de pandèmia després que l’any passat no es pogués celebrar. Els participants s’han aplegat a l’embarcador de Xerta i des d’allí han recorregut uns dotze quilòmetres pel riu Ebre fins a Tortosa, parant primer a Aldover. “És un petit retorn a la normalitat; hem de mantenir la lluita, tot i la pandèmia el riu no ha millorat gens”, ha dit la portaveu Mireia Palos. En l’acció sorpresa del final de la piraguada, els activistes han fet onejar banderes antitransvasament en una illa al bell mig del riu, originada per la manca de sediments i aigua.

Un cop donades les instruccions per part dels membres de la PDE, els participants han agafat el caic i s’han endinsat riu avall des de l’embarcador de Xerta. Des d’aquest punt, han recorregut uns dotze quilòmetres, fent una parada a Aldover, fins a Tortosa. Es tracta del trajecte habitual, però enguany amb mesures de seguretat. A tall d’exemple, han hagut de portar la mascareta fins a l’hora d’embarcar i les piragües dobles s’han hagut de compartir entre persones d’una mateixa bombolla. “La gent ha respost molt bé, estem molt contents”, ha afirmat Palos.

Anunci

La notícia de Canal 21 Ebre.

La Cinta, l’Imma, l’Anna i en Manel han participat en la 20 edició de la piraguada. Tot ells comparteixen que la lluita antitransvesista no ha acabat i que cal denunciar la regressió que pateix el delta. “Des de petita que he anat a les manifestacions amb els pares i ara som la generació següent; fa vint anys i continuem amb la lluita, per desgràcia no s’acaba, perquè cada dany surt un pla hidrològic que ens fa estar sempre en peu de guerra”, ha lamentat la Cinta.

El moviment antitransvasament segueix defensant que és necessari més aigua i sediments per evitar la desaparició del delta. “El riu Ebre està malalt i no es fa res per solucionar els problemes que té, sinó que s’estan implantant nous regadius, transferències d’aigua, i això no beneficia en res al riu ni al delta”, ha denunciat un dels portaveus de la PDE, Joan Antoni Panisello.

En l’acció sorpresa i reivindicativa del final de la piraguada, un grup d’activistes ha baixat de l’embarcació i s’han col·locat a una illa, situada al bell mig del riu Ebre a Tortosa, per mostrar que s’ha creat aquest espai. “Hem volgut escenificar que hi ha una illa que abans no existia, això significa que el riu baixa amb un cabal molt mínim i insuficient per conservar el delta”, ha detallat Panisello. Poc després, la resta de participants han arribat a Tortosa i els han rodejat mentre feien onejar les banderes antitransvasament.

Temor que el nou Departament d’Acció Climàtica prioritzi nous regadius

A banda de la piraguada, els membres de la PDE temem que la creació del nou Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural pugui “perjudicar” els objectius de l’entitat, atès que el Departament aglutina les competències de medi ambient i d’agricultura. Creuen que la nova conselleria dirigida per Teresa Jordà, anterior titular d’Agricultura, podria acabar prioritzant nous regadius enfront de les necessitats ambientals del tram final de l’Ebre i el seu delta.

“Creiem que no és bo perquè es podrien prioritzar altres regadius que no són sostenibles, com el Xerta-Sènia o el Segarra- Garrigues, que són regadius que tenen una concessió d’aigua que possiblement mai gastaran i crearan uns excedents que es podran traspassar cap a altres llocs”, ha dit el portaveu. I ha tancat: “Esperem que s’imposi la raó, aviat parlarem amb el Departament per veure quins plantejaments faran sobre la nova política hidràulica a Catalunya”.

Tags: AldoverBaix EbreJoan Antoni PaniselloManolo TomàsMedi AmbientMireia PalosPDESocietatTortosaXerta

Anunci

Related Posts

Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple
Actualitat

Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple

fa 12 hores
El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació
Actualitat

El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació

fa 12 hores
L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre
Actualitat

L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre

fa 12 hores
‘Gamberra’ triomfa a la desena edició de l’In-FCTA amb els premis a millor curt i millor direcció
Actualitat

‘Gamberra’ triomfa a la desena edició de l’In-FCTA amb els premis a millor curt i millor direcció

fa 12 hores
El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta
Actualitat

El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta

fa 3 dies
Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar
Actualitat

Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar

fa 4 dies
Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor
Actualitat

Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor

fa 4 dies
La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA
Actualitat

La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA

fa 4 dies
Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme
Actualitat

Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa amplia fins al 3 de novembre les obres de la coberta del pavelló del Temple
  • El PLATER rep més de 12.000 al·legacions i el Govern obrirà un segon període de participació
  • L’eclipsi total de 1905 que va donar projecció internacional a l’Observatori de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ