• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tomàs (PDE) alerta que el govern vol fer la interconnexió de xarxes ‘per la porta falsa’

El moviment antitransvasament desconfia del projecte de la planta dessaladora de Cunit, que l'ACA té previst recuperar

per Gustau Moreno
15 de juny de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El portaveu de la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE), Manolo Tomàs, ha advertit este dimarts al nou govern català que no acceptaran el projecte de la planta dessaladora de Cunit, que l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha previst recuperar per interconnectar el Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT) amb la xarxa d’Aigües Ter-Llobregat (ATLL). Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, ha assenyalat que el moviment antitransvasament desconfia del projecte, que considera una manera de portar aigua de l’Ebre a Barcelona “per la porta falsa”. “Ho estan defensant com la dessaladora del Foix, però és la dessaladora de Cubelles, que ja estava definida en els anys del tripartit, i és la interconnexió de les xarxes del CAT amb les de l’ATLL. Això és una trampa, això s’ha d’aturar”, ha alertat Tomàs.

“No pot ser que ens colen la interconnexió de xarxes, que tant hem lluitat contra ella, per la porta falsa”, ha afirmat Tomàs, tot fent una crida a la classe política ebrenca. Segons Tomàs, mentre el territori està “entretingut” amb el debat “i la falsa batalla” sobre la protecció amb sorres del litoral del Delta, s’estan impulsant projectes que atempten contra el futur de les Terres de l’Ebre. “Aquí el govern català s’ha de clarificar, i aquí, pocs amics”, ha dit el portaveu de la PDE, que s’ha declarat “tremendament indignat” pel doble llenguatge del govern català.

Anunci

Tomàs ha criticat que, com en l’època del tripartit, es torne a parlar d’una dessaladora reversible, que podria enviar aigua tant al Camp de Tarragona com a l’àrea metropolitana de Barcelona. El portaveu de la PDE creu que el projecte és una trampa. “Diuen que serà reversible, però ens prenen per ximples. Això és increïble. Una vegada feta esta obra, això serà incontrolable per a la gent del territori, i l’afectació del CAT per al futur de les Terres de l’Ebre és brutal”, ha assenyalat Tomàs. “No podem deixar que el CAT, que el govern català i l’ATLL siguen els que mediatitzen el futur del nostre territori a partir de la venda de l’aigua. Aquí el que està en joc és la clàssica interconnexió de xarxes. I si diuen que no, estan mentint”, ha sentenciat.

Segons el portaveu de la PDE, tant la Generalitat com la classe política del territori hauran d’aclarir quins són els seus objectius davant d’este i altres projectes que comprometen l’aigua de l’Ebre i el futur del Delta. Projectes com la dessaladora de Cunit, però també l’ampliació del CAT o el canal de regadiu Xerta-Sénia. Finalment, Tomàs també ha fixat una posició crítica de la PDE en relació al pla de protecció del Delta que el govern de l’Estat preveu aprovar durant el mes d’agost. I una posició crítica, també, cap a la Taula de Consens pel Delta.

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: Baix EbreDelta de l'EbreGeneralitat de CatalunyaManolo TomàsMedi AmbientPDEPolíticaSocietatTerres de l'EbreTortosa

Anunci

Related Posts

La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic
Actualitat

La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic

fa 19 hores
Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta
Actualitat

Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta

fa 20 hores
L’incendi a una botiga d’electrodomèstics d’Amposta ha causat danys estructurals a 25 habitatges
Actualitat

La majoria de les 40 famílies de l’edifici afectat per l’incendi a Amposta tardaran mesos en tornar a casa

fa 21 hores
Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes
Actualitat

Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes

fa 2 dies
Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs
Actualitat

Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs

fa 2 dies
Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia
Actualitat

Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia

fa 2 dies
El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre

fa 3 dies
Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos
Actualitat

Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos

fa 3 dies
Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre
Actualitat

Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La PDE buscarà el ‘blindatge jurídic’ del riu Ebre al nou Pla Hidrològic
  • Una jove tortosina de 25 anys triomfa a les xarxes amb discursos d’ultradreta
  • La majoria de les 40 famílies de l’edifici afectat per l’incendi a Amposta tardaran mesos en tornar a casa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ