• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El nou pla de l’Ebre fixa un cabal mínim de 100 metres cúbics per segon al Delta

per ACN
23 de juny de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
El nou pla de l’Ebre fixa un cabal mínim de 100 metres cúbics per segon al Delta

Es participants en la 20a Piraguada en Defensa de l'Ebre a la seva arribada a Tortosa. // ACN.

El nou Pla Hidrològic de l’Ebre proposa un cabal ecològic mínim en el tram entre Tortosa i la desembocadura d’uns 100 metres cúbics per segon durant bona part d’un any “normal”. La Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) ha posat a informació pública fins el pròxim 22 de desembre el document corresponent al tercer cicle de planificació, entre 2021 i 2027. Per primer cop, segons l’organisme, s’estableixen cabals ecològics en 686 masses d’aigua de la conca, respecte els 69 anteriors, incorporant la reducció d’aportacions pel canvi climàtic. La CHE subratlla que el document s’alinea amb el Pla de Protecció del delta de l’Ebre del govern espanyol i preveu 11,3 milions d’euros en estudis sobre aspectes com el trànsit de sediments fluvials.

El document sotmès a informació pública precisa la xifra de cabal mínim en cadascun dels prop de 700 punts de la conca considerats tenint en compte la reducció de les aportacions pel canvi climàtic fins l’any 2020, que es calculen en un 20% menys. En el cas de l’últim, entre Tortosa i la desembocadura, considerat “aigües de transició”, les aportacions són de 100 metres cúbics per segon els mesos de novembre, desembre, abril, maig, juny, juliol agost. Baixen als 80 metres cúbics per segon els mesos de setembre i octubre, mentre que se situen en 120 metres cúbics pers segon el gener, 150 el febrer i 155 el març, el valor més alt.

Anunci

En canvi, en el tram entre l’assut de Xerta i Tortosa, el cabal mínim baixa entre els 80 i 91 metres cúbics per segon tots els mesos excepte febrer i març, quan arriba a 150. Unes xifres força similars a les actuals. Es tracta de xifres per a anys hidrològics amb aportacions considerades “normals”, però en qualsevol cas segueixen molt allunyades de la proposta aprovada per la Comissió per la Sostenibilitat de les Terres de l’Ebre i ratificades pel Parlament –de 7.732 hectòmetres cúbics anuals per aquest cas concret- com a garantia per a les necessitats ambientals del tram final del riu i el seu Delta.

Destaca també el fet que el riu Siurana sigui l’únic cas en el qual la CHE no ha fixat cap cabal ecològic. L’organisme ho argumenta perquè els volums d’aigua “estan pendents del resultat del procés de concertació de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) en el marc de la Taula del Siurana”. Aquesta taula, en la qual s’hi reuneixen organismes públics, administracions locals, entitats ecologistes i la Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes, es va constituir el desembre del 2018 però tan sols ha mantingut cinc reunions, l’última de les quals va ser fa més d’un any.

Segons la documentació de la CHE, la nova planificació hidrològica permetrà crear unes 47.500 noves hectàrees de regadius a tota la conca, de les quals prop de 13.5000 a Catalunya. Segons remarca l’organisme, però, aquests regadius no suposaran un increment de la demanda d’aigua a la conca perquè, sobre el paper, es podran atendre amb aigua alliberada per la modernització de regadius i per la revisió de dotacions que s’efectuarà en pròximes revisions del pla.

Un altre dels aspectes fonamentals que el document aborda, segons la mateixa CHE, és la coherència amb les propostes del Pla de Protecció del delta de l’Ebre que ultima el Ministeri per a la Transició Ecològica. En aquest sentit, assegura que el Pla Hidrològic recull les mesures d’aquest projecte relatives a actuacions a la costa finançades per la Direcció General de la Costa i el Mar així com estudis i actuacions de la Direcció General de l’Aigua per un import total d’11,3 milions d’euros. Dins d’aquest capítol figura la realització de diversos estudis i proves relacionades amb la recuperació el trànsit sedimentari al tram final del riu en col·laboració amb el CEDEX i en coordinació amb la Generalitat.

Tags: Baix EbreCHEEspanyaMedi AmbientSocietatTerres de l'EbreTortosaXerta

Anunci

Related Posts

Així seran els nous horaris de trens mentre duren les obres al túnel de Roda de Berà
Actualitat

L’alcalde de Tortosa demana trens semidirectes després de les obres de Roda de Berà

fa 7 minuts
L’EMD de Jesús presentarà un projecte de regeneració urbana amb 10 milions d’euros per al nucli antic
Actualitat

L’EMD de Jesús presentarà un projecte de regeneració urbana amb 10 milions d’euros per al nucli antic

fa 18 minuts
Alcanar comença la taxació dels edificis afectats pel barranc del Llop per renaturalitzar la zona
Actualitat

Alcanar comença la taxació dels edificis afectats pel barranc del Llop per renaturalitzar la zona

fa 27 minuts
El sector turístic es trobarà a Amposta per celebrar la gala Som Turisme
Actualitat

El sector turístic es trobarà a Amposta per celebrar la gala Som Turisme

fa 44 minuts
El SIAD de Tortosa atén 73 dones per violència masclista durant el 2025
Actualitat

El SIAD de Tortosa atén 73 dones per violència masclista durant el 2025

fa 53 minuts
Les obres de Felip Pedrell i compositors del moment commemoren el dia dels músics a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Les obres de Felip Pedrell i compositors del moment commemoren el dia dels músics a les Terres de l’Ebre

fa 58 minuts
Comencen les obres dels ascensors i passarel·les per accedir a peu a l’Hospital Verge de la Cinta
Actualitat

Comencen les obres dels ascensors i passarel·les per accedir a peu a l’Hospital Verge de la Cinta

fa 1 dia
Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’una subvenció per climatitzar el Felip Pedrell
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’una subvenció per climatitzar el Felip Pedrell

fa 1 dia
Jordi Gaseni reclama celeritat per activar els plans de pesca i millores urgents a les infraestructures de l’Ebre
Actualitat

Jordi Gaseni reclama celeritat per activar els plans de pesca i millores urgents a les infraestructures de l’Ebre

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’alcalde de Tortosa demana trens semidirectes després de les obres de Roda de Berà
  • L’EMD de Jesús presentarà un projecte de regeneració urbana amb 10 milions d’euros per al nucli antic
  • Alcanar comença la taxació dels edificis afectats pel barranc del Llop per renaturalitzar la zona

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ