• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Irene Negre: ‘Tenim consens al Delta, molt difícil d’aconseguir, i s’ha de preservar’

La nova diputada de JuntsXCat demana al govern de l'Estat que aporte solucions per al Delta, 'però escoltant el territori'

per Gustau Moreno
28 de juny de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Irene Negre ja és la nova diputada de JuntsXCat per les Terres de l’Ebre, al costat de la també diputada i portaveu de Junts al Parlament, Mònica Sales. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Negre ha refermat la seua intenció de defensar els interessos dels pobles del Delta, just quan s’ha aprovat la creació d’una comissió d’estudi sobre el delta de l’Ebre, i quan el govern de l’Estat ha de fer públic el text definitiu del pla de protecció del Delta. “Natros som un ajuntament que estem a la Taula de Consens, és un tema molt interioritzat i que defensarem moltíssim. Continuerem treballant per intentar aportar totes les solucions possibles al Delta. Ens sentiran”, ha remarcat la també primera tinent d’alcalde de l’Aldea.

Negre ha lamentat que, fins ara, el govern de l’Estat no haja tingut en compte les demandes de la Taula de Consens pel Delta, i que la seua intenció siga fer recular la línia de costa. Per tot plegat, la diputada de Junts ha demanat a l’Estat solucions per al Delta, però escoltant el territori. “Des de fora ens han de venir a explicar el que hem de fer a dintre. Aquí fa molt de temps que hi ha un consens i unes mesures que s’han proposat des de la Taula de Consens, amb moltíssimes reunions i treballs, amb diferents professionals del sector, i escoltant a tots els àmbits”, ha assenyalat. “Però de cop arriba el ministeri i es posa a fer actuacions com la de la finca Bombita, sense saber-ho l’Ajuntament de Deltebre. Està bé que s’impliquen en donar una solució al Delta, perquè és la seua responsabilitat, però han de fer-ho escoltant el territori”, ha afirmat Negre. “Tenim consens al territori, i això és una cosa molt díficil d’aconseguir, que han de preservar”, ha insistit la diputada.

Anunci

D’altra banda, en clau nacional, Negre ha celebrat l’indult als presos polítics. Però la diputada de Junts ha deixat clar que hi ha més represaliats pels fets de l’1 d’Octubre, i que cal una llei d’amnistia i seguir treballant per aconseguir la independència de Catalunya. “Jo el referèndum ja el vaig fer, és el refrèndum de l’1 d’Octubre. Però si la sortida legal que ens volen dir és un referèndum pactat, és evident que lluitarem per guanyar-lo”, ha reblat Negre, que també ha advertit que caldria vigilar un possible frau electoral o la manipulació dels resultats per impedir la independència. De totes maneres, la diputada ha afegit que la via unilateral continua estant damunt de la taula.

L’edifici de l’SCRUA, bé cultural d’interès local

A la mateixa entrevista, la primera tinent d’alcalde de l’Aldea ha fet una valoració molt positiva de la declaració de bé cultural d’interès local (BCIL) per a l’edifici de l’SCRUA. La seu de la Societat Cultural i Recreativa Unió Aldeana és un edifici construït abans de la Guerra Civil, i una de les edificacions més antigues de la població. Negre va proposar la seua protecció patrimonial perquè és un dels edificis més estimats pels veïns i veïnes de l’Aldea. Finalment, el Consell Comarcal del Baix Ebre va aprovar divendres passat que l’edifici de l’SCRUA siga reconegut com a bé cultural d’interès local.

Tags: Baix EbreDelta de l'EbreIrene NegreJunts per CatalunyaL'AldeaPolítica

Anunci

Related Posts

Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs
Actualitat

Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs

fa 6 hores
Els nyaps urbanístics tortosins
Actualitat

Tortosa tanca el 2025 amb superàvit de 4,3 milions i activa ajuts contra el risc d’exclusió residencial

fa 6 hores
Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa
Actualitat

Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa

fa 7 hores
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de Jesús reforça la detecció del delirium, un trastorn sovint invisible en pacients hospitalitzats

fa 7 hores
El festival Toca’m omplirà Tortosa de pianos i música amb una vintena de concerts en la seua cinquena edició
Actualitat

El festival Toca’m omplirà Tortosa de pianos i música amb una vintena de concerts en la seua cinquena edició

fa 7 hores
ESARDI Amposta rep una beca internacional de Kronospan per impulsar un laboratori creatiu innovador
Actualitat

ESARDI Amposta rep una beca internacional de Kronospan per impulsar un laboratori creatiu innovador

fa 14 hores
Tortosa dedica un Sant Jordi especial a Pérez Bonfill, Burgos i Vergés amb una setmana plena d’activitats
Actualitat

Tortosa dedica un Sant Jordi especial a Pérez Bonfill, Burgos i Vergés amb una setmana plena d’activitats

fa 14 hores
Ulldecona debatrà el dret a viure al territori en la IX Jornada Àgora centrada en l’habitatge
Actualitat

Ulldecona debatrà el dret a viure al territori en la IX Jornada Àgora centrada en l’habitatge

fa 14 hores
Medicina arribarà al Campus Terres de l’Ebre el curs 2030-2031 amb una primera promoció de 50 alumnes
Actualitat

Medicina arribarà al Campus Terres de l’Ebre el curs 2030-2031 amb una primera promoció de 50 alumnes

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs
  • Tortosa tanca el 2025 amb superàvit de 4,3 milions i activa ajuts contra el risc d’exclusió residencial
  • Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ