• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Enresa destina 220 milions als magatzems de residus com els d’Ascó i Vandellòs II

per Gustau Moreno
28 de juliol de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La recàrrega a la nuclear d’Ascó començarà amb un terç menys de treballadors

Una imatge de la central nuclear d'Ascó, a la Ribera d'Ebre, amb la xemeneia fumejant a la dreta i els dos reactors a l'esquerra. // ACN.

El Consell de Ministres ha autoritzat l’Empresa Nacional de Residus (Enresa) a la realització d’un contracte per al disseny, suport a la llicència, fabricació i subministrament d’un sistema d’emmagatzematge de combustible nuclear gastat per les centrals d’Ascó, Vandellòs II, Almaraz (Càceres) i Cofrents ( València), amb un import màxim que ascendeix a 220 milions d’euros.

En l’actualitat, a falta del magatzem temporal centralitzat (MTC) que havia de construir-se a Villar de Cañas, totes les centrals nuclears, a excepció de Vandellòs II, disposen d’un magatzem temporal individualitzat (ATI, en castellà). A més de les instal·lacions ja existents, el govern de l’Estat considera que cal dotar-les de noves capacitats d’emmagatzematge temporal, perquè estiguen operatives el 2026, a totes les centrals nuclears en funcionament a Espanya, excepte la de Trillo. Els nous magatzems invididuals estaran basats en càpsules metàl·liques soldades i embolcalls de formigó.

Anunci

L’objectiu és disposar d’un sistema únic que permeti l’emmagatzematge en sec del combustible gastat que es genera en les centrals d’Ascó, Cofrents i Vandellòs II a partir del 2026. A la central d’Almaraz el nou sistema permetrà l’inici del buidatge de les seues piscines després de la parada definitiva de les seues dues unitats, prevista per als anys 2027 i 2028, per tal de poder iniciar el seu desmantellament. Segons el govern de l’Estat, els nous sistemes d’emmagatzematge tindran el mateix disseny per a totes les centrals i han de ser objecte d’un únic procés de llicència, aconseguint a més estalvis per economia d’escala i per l’ús compartit d’equipaments auxiliars i recanvis, procediments comuns i formació.

Els nous ATI han de ser compatibles amb qualsevol de les estratègies d’emmagatzematge temporal que s’adoptin en el nou Pla General de Residus Radioactius, que actualment es troba en tramitació. Arribat el moment, les càpsules soldades es traslladaran a un magatzem centralitzat. Per poder implantar aquestes solucions es necessiten cinc anys des de l’inici de la licitació fins que estiguin operatives el 2026, segons el calendari previst en la licitació.

Calendaris de tancament

Al febrer ja es va anunciar que les centrals nuclears catalanes hauran d’ampliar els espais per albergar residus radioactius als seus propis recintes, davant dels constants retards en la data prevista de posada en marxa del magatzem temporal centralitzat (MTC) a l’Estat espanyol. Just després de millorar la capacitat de les piscines de Vandellòs II, la societat que gestiona la planta atòmica, ANAV, va anunciar que ja treballava en el projecte d’un magatzem temporal individualitzat. La previsió aleshores ja era  posar-lo en marxa la primavera del 2026, quan està previst que s’esgoti la capacitat actual. En el cas d’Ascó, que ja disposa d’un ATI, l’empresa va explicar que estudiava la seua ampliació o construir-ne un segon, per poder continuar emmagatzemant d’aquí a cinc anys. El govern espanyol ha fixat la clausura d’Ascó I el 2030, d’Ascó II el 2032, i de Vandellòs II el 2035. Complir aquests terminis requeriria, en el cas de la central d’Ascó, un ATI amb capacitat per a 140 contenidors més catorze addicionals per als residus del desmantellament del vas del reactor que s’haurien de quedar al recinte. Per a Vandellòs II caldria habilitar espai per a 32 contenidors més set d’addicionals. Aquesta possible ampliació permetria buidar les piscines de residus nuclears a l’ATI i abordar el desmantellament de les centrals.

Tags: AscóBaix CampEnresaEspanyaNuclearRibera d'EbreVandellòs

Anunci

Related Posts

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
Actualitat

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys

fa 3 dies
La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’
Actualitat

La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’

fa 3 dies
Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys
Actualitat

Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys

fa 4 dies
Tres nous casos de coronavirus a l’Ebre  situen en 14 la xifra oficial de positius
Actualitat

El govern català confirma que l’Hospital de Tortosa és apte per adquirir la condició d’universitari

fa 5 dies
L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor
Actualitat

L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor

fa 5 dies
La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris
Actualitat

La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris

fa 5 dies
Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó
Actualitat

Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó

fa 5 dies
Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més
Actualitat

Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més

fa 5 dies
La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor
Actualitat

La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor

fa 6 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘L’assetjament del català a Catalunya’, per Anton Monner
  • Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
  • La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ