• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Terres Travel Festival torna a Tortosa amb un centenar de films turístics per retrobar les ganes de viatjar

per ACN
18 d'agost de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Tortosa acollirà el Terres Travel Festival del 3 a l’11 de setembre. El festival de cinema de promoció turística projectarà 97 propostes de 26 països per descobrir destinacions turístiques singulars i històries del patrimoni mundial sense moure’s de casa. El director del certamen, Santin Valldepérez, ha destacat la participació per primera vegada de films africans i asiàtics, com Lesotho o la polinèsia francesa. “Agradaran molt i donaran l’empenta i les ganes per tornar a viatjar”, ha remarcat. La cinquena edició recupera el congrés Terres Lab, que analitzarà l’eficiència de la comunicació turística. La gala d’entrega de premis serà en línia i es convertirà en un gran acte de promoció de Tortosa i les Terres de l’Ebre a tot el món.

El Terres Travel Festival comptarà amb la presència de directors, productors, professionals del cinema i del turisme d’arreu del món que participaran en una vintena de projeccions, debats i xerrades. A la secció oficial es veuran 97 curtmetratges, migmetratges i films documentals i promocionals, de 26 països, una participació que satisfà els organitzadors perquè la covid, els confinaments i les restriccions de mobilitat han passat factura al sector. “Es demostra el vigor i fortalesa d’un sector audiovisual turístic molt polièdric i mestís que mescla des del videoclip, la ficció, la publicitat o el documental i creiem que la vitalitat es demostra amb la diversitat de pel·lícules que ens arriben”, ha remarcat Valldepérez.

Anunci

Les dificultats, també per qüestions de finançament, per produir cinema turístic s’han contrarestat amb més “creativitat, enginy i imaginació” per fer “més amb menys recursos”. Han canviat “els paradigmes habituals de comunicació” i això es percebrà en les pel·lícules que es podran veure a competició al Terres Travel Festival. La represa de l’activitat turística després del punt àlgid de la pandèmia centra bona part de les produccions de l’edició 2021. “Tota la producció que es genera ara es reflectirà l’any que ve amb més presencia de produccions”, ha dit el director.

Fins a sis llargmetratges de la competició de documentals del Festival seran projectats en versió original subtitulada al català. Totes les projeccions són gratuïtes amb registre previ a la web del festival i tindran lloc en dos espais, el Museu de Tortosa i l’Espai Sant Domènec.

Terres Lab
Tortosa també acollirà la celebració del congrés Terres Lab que se celebrarà el dimecres 8 de setembre a l’hotel SB Corona. La jornada explorarà les noves tendències en l’ús de l’audiovisual per comunicar i explicar les experiències turístiques. El programa d’enguany s’articularà al voltant del turisme cinematogràfic i la gestió sostenible de les destinacions. A més, s’analitzaran exemples d’experiències i bones pràctiques a Catalunya, Argentina, el Regne Unit, Nova Zelanda. També s’ha programat una taula rodona amb experts de les Universitats de València, Sevilla i Múrcia, Carlos III de Madrid.

Coordinat pel CETT-Barcelona School of Tourism, Hospitality and Gastronomy, el TerresLAB vol oferir un marc de debat per reflexionar sobre les interrelacions entre la indústria del turisme i la de l’audiovisual, amb l’objectiu d’anticipar i analitzar les tendències comunicatives més exitoses, així com explorar noves sinergies. Alguns estudis posen de manifest que un de cada cinc turistes viatja motivat per les pel·lícules o documentals que ha vist. D’aquí la necessitat d’analitzar aquesta interrelació entre totes dues indústries i per això, el Terres Lab s’organitza amb la col·laboració del Clúster de l’Audiovisual de Catalunya.

El festival inclourà activitats paral·leles “que donen sentit i ambició del que és el certamen”. Es tracta de dues exposicions. La primera gentilesa de B the travel brand Xperience i amb la col·laboració de la Fundació Institut Amatller d’Art sobre un viatge “mític” que la família Ametller va fer el 1909 a Egipte, i que es podrà veure als Reials Col·legis. L’altra és una producció pròpia sobre la base del llibre ‘Animals Invisibles’, de Gabi Martínez i Jordi Serrallonga amb il·lustracions Joana Santamans que s’instal·larà a la Biblioteca Marcel·lí Domingo.

Tags: Baix EbreCinemaCulturaOriol SegarraSanti ValldepérezSisco PepióTerres Travel FestivalTortosaTurisme

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 2 hores
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 2 hores
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 2 hores
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 1 dia
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 1 dia
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 1 dia
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 1 dia
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
  • Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ