• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Batea serà el poble més afectat per la nova MAT, amb 40 torres i 15.000 metres de línia

L'Ajuntament acorda en ple extraordinari sumar-se a les al·legacions conjuntes que presentaran ajuntaments i consells comarcals de les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona i el Penedès

per Gustau Moreno
20 d'agost de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Batea serà el municipi català més afectat per la nova línia de molt alta tensió (MAT) que ha d’unir un clúster de renovables de l’Aragó amb l’àrea metropolitana de Barcelona. El ple de l’Ajuntament ha acordat presentar-hi al·legacions, i l’alcalde ha afirmat que rebutgen les compensacions que ja els han ofert des de la promotora.

El projecte del grup saragossà Forestalia pretèn unir un clúster d’energies renovables de l’Aragó amb l’àrea metropolitana de Barcelona, amb una línia d’evacuació que farà uns 180 quilòmetres. L’alcalde de Batea, Joaquim Paladella, ha detallat que al seu municipi preveuen instal·lar 40 torres i més de 15.000 metres de línia. Segons Paladella, això no té ni cap ni peus en un poble que aposta pel món del vi i per l’agricultura. 

Anunci

En un ple extraordinari celebrat este dijous al vespre, l’Ajuntament de Batea va decidir sumar-se a les al·legacions conjuntes que les institucions de les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona i el Penedès presentaran contra la nova línia de molt alta tensió. Paladella també ha deixat clar que Batea creu en un model públic de transició energètica, i ha rebutjat les promeses de compensacions que ja els han fet des de l’empresa promotora.

A més a més de Batea, a la Terra Alta la línia d’evacuació també afectarà Gandesa, Corbera d’Ebre i la Fatarella. A la Ribera d’Ebre, la nova MAT travessarà els termes d’Ascó, Móra d’Ebre i Garcia. Els ajuntaments afectats, amb el suport dels consells comarcals, presentaran al·legacions abans del 10 de setembre, tot i que la Generalitat ha sol·licitat a l’Estat una ampliació dels terminis legals. I és que el projecte, com que afecta dos comunitats autònomes, s’està tramitant a través del govern estatal. 

Tags: AragóBarcelonaBateaEconomiaForestaliaJoaquim PaladellaMATMedi AmbientRibera d'EbreSocietatTerra AltaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Núvol
Actualitat

Núvol

fa 7 hores
El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
Actualitat

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova

fa 21 hores
Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
Actualitat

Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

fa 21 hores
Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja
Actualitat

Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

fa 21 hores
Tortosa aprova el pressupost del 2021 per als hospitals municipals
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona el nomenament del nou gerent de GESAT i Lleixà defensa la transparència del procés

fa 22 hores
Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià
Actualitat

Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià

fa 1 dia
Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts
Actualitat

Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts

fa 2 dies
Lleixà defensa la gestió de la Clínica Terres de l’Ebre i treballa amb la Generalitat per revertir les pèrdues
Actualitat

El Comitè d’Empresa de la Clínica Terres de l’Ebre denuncia ‘malestar’ i ‘bloqueig’ pel relleu de la gerència

fa 2 dies
Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’
Actualitat

Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Núvol
  • El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
  • Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ