• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Movem rebutja la MAT i culpa la Generalitat de l’arribada del projecte de Forestalia

per Gustau Moreno
10 de setembre de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Jordan demana al Parlament acabar amb l’homofòbia ‘latent’ en llocs com l’Ebre

Jordi Jordan, al Parlament. // CEDIDA.

Movem Terres de l’Ebre ha emès un comunicat per prendre partit en contra de la nova línia de molt alta tensió (MAT) que l’empresa privada Forestalia projecta construir entre l’Aragó i l’àrea metropolitana de Barcelona, i que afecta les comarques de la Terra Alta i la Ribera d’Ebre. A més a més, Movem carrega contra el govern d’ERC i Junts per Catalunya, per no haver iniciat la transició energètica a Catalunya, i culpa la Generalitat de l’arribada de projecters com els de Forestalia. Al mateix temps, Movem reitera la seua aposta per un desplegament equilibrat de les energies renovables.  

El diputat i coordinador de Movem, Jordi Jordan, ha afirmat que “el govern d’Esquerra i Junts no ha dut a terme cap  projecte envers les renovables encaminat a una transició energètica. Per aquesta raó  ens trobem encara depenent de les nuclears, la MAT i de portar energies renovables  produïdes fora de Catalunya perquè no han estat capaços de governar responent a  les necessitats reals dels ciutadans”. El projecte de Forestalia preveu la construcció de cinc  parcs d’energies renovables a Aragó que portaran electricitat fins l’àrea metropolitana  de Barcelona, creuant municipis i espais d’interès natural de la demarcació de  Tarragona. La notícia ha provocat la indignació d’institucions i  entitats del territori. Des de Movem acusen la Generalitat “d’irresponsabilitat política i mal govern”.  

Anunci

Quan a la MAT en discussió, la formació progressista planteja l’opció d’aprofitar les  línies de molt alta tensió existents ja al territori per portar l’energia produïda de l’Aragó  fins Barcelona, mentre s’inicia “sense més retards” la transició energètica que ha  d’acabar amb aquest tipus de projectes. Movem Terres de l’Ebre a través del grup parlamentari d’En Comú Podem, proposa  una Llei de transició energètica i aposta per la creació d’una empresa pública d’energia per acabar amb el monopoli a mans d’Endesa, “com ja s’ha fet i s’ha  demostrat que funciona a Barcelona, a nivell de municipi i que es aplicable a nivell de  país”. Segons Movem, això permetria que la ciutadania tingués la possibilitat de desconnectar-se d’aquesta  xarxa per connectar-se a fonts d’energia pròpies. A més, això afavoriria la contractació de  subministraments energètics públics de fonts renovables i gestionats per empreses del  propi territori, evitant també episodis de rècord quan al preu de l’electricitat. 

El posicionament de la formació progressista al respecte sempre ha estat el de  l’aposta per una transició energètica alternativa al model previst actualment, que  suposaria un desplegament progressiu de les renovables, per complir amb els  objectius de la lluita contra el canvi climàtic, “però sempre justament distribuït i  democràtic que fugi d’oligopolis i que situï els punts de generació d’energia prop dels  grans centres de consum, fet que evitaria aquest tipus de projectes, ineficients i que  suposen un greuge als territoris que travessen”.

Tags: CatalunyaEnergiaERCForestaliaJordi JordanJunts per CatalunyaMATMovem Terres de l'EbrePolíticaRibera d'EbreTerra AltaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 3 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 3 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 3 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 3 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 3 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 3 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 4 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 4 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ