• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

UP creu que la pedregada ha afectat el 50% de la vinya de Batea, amb la verema a mitges

L'Ajuntament demanarà la declaració de zona catastròfica per l’afectació de la pedregada

per Redacció
17 de setembre de 2021
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El sindicat agrari Unió de Pagesos (UP) ha advertit, amb un comunicat, que la tempesta de pedra, pluja i vent abans d’ahir a la Terra Alta, per una franja d’un 500 metres entre Caseres i Vilalba dels Arcs, ha causat danys a unes 2.000 hectàrees de vinya, ametllers i oliveres, un 70% de les quals són vinyes. Segons UP, la pedra ha afectat més del 50% de la vinya del terme de Batea i quedava un 60% del raïm als ceps encara per collir. Els ceps han quedat sense fulles i el raïm esclafat. La ventada ha provocat també danys de diversa consideració a tres granges del municipi.

Per tot plegat, la Unió de Pagesos demana a Agreseguro que periti el més aviat possible els danys i al Departament una valoració ràpida i acurada evalució dels danys, a més d’un seguiment d’aquestes afectacions amb l’objectiu d’adequar la fiscalitat per a la pagesia que tributa dins del sistema de mòduls del l’IRPF fruit de la reducció d’ingressos causada pels danys.

Anunci

Declaració de zona catastròfica

Per la seua banda, l’alcalde de Batea, Joaquim Paladella, ha confirmat que l’Ajuntament demanarà la declaració de zona catastròfica arran dels desperfectes que la pedregada de dimecres va causar al municipi. Més enllà de l’afectació a la vinya, l’aigua va trencar una part d’un mur de l’escola-institut. També es va inundar el pavelló municipal i el CAP. A més, va trencar els sostres de fins a quatre granges i teulades de cases particulars. Paladella ha explicat que ja ha consultat amb el subdelegat del Govern a Tarragona la possibilitat d’incloure en la declaració de zona afectada greument per una emergència de Protecció Civil que es prepara per a la zona del Montsià pels aiguats de l’1 de setembre.

A més a més, Paladella ha explicat que els camins rurals han quedat destrossats. Pel que fa a la vinya, l’alcalde de Batea ha dit que la pedregada ha arribat en el moment més dolent de la campanya de la verema i que l’afectació real es veurà passats 15 dies. La proposta de zona catastròfica es farà al Govern, que és l’administració que ha de tramitar la petició.

*També podeu veure la notícia de Canal 21 Ebre:

Tags: AgriculturaBateaCaseresEconomiaMiquel PiñolSocietatTerra AltaUnió de PagesosVilalba dels Arcs

Anunci

Related Posts

Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern
Actualitat

Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern

fa 9 hores
Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026
Actualitat

Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026

fa 10 hores
Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després
Actualitat

Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després

fa 10 hores
Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027
Actualitat

Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027

fa 10 hores
Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr
Actualitat

Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr

fa 10 hores
De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
Actualitat

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta

fa 1 dia
Aviam si cau de veritat
Actualitat

Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig

fa 1 dia
L’alcalde de Móra d’Ebre demana comprar al comerç local quan acabe la crisi del covid-19
Actualitat

Móra d’Ebre activa una campanya per ampliar la base de dades d’espais i atraure noves empreses

fa 1 dia
Experts de vuit països avaluen si la nuclear d’Ascó podria operar a llarg termini
Actualitat

Ecologistes en Acció titlla de “simplista” l’allargament de les nuclears i acusa Von der Leyen d’“analfabeta energètica”

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern
  • Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026
  • Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ