• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Centenars de persones fan una cadena humana a la badia del Fangar per denunciar la regressió del Delta

El Moviment de lluita pel delta de l’Ebre reclama plans de dragatge i la protecció del paratge natural

per ACN
27 de setembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Centenars de persones fan una cadena humana a la badia del Fangar per denunciar la regressió del Delta

Els participants fent la cadena humana a la badia del Fangar, a l'Ampolla, per denunciar la regressió que pateix el delta de l'Ebre. // ACN.

Més de 500 persones han fet una cadena humana aquest diumenge a la badia del Fangar, a l’Ampolla, per denunciar la regressió que pateix el delta de l’Ebre. Els participants s’ha unit des de la punta del Fangar fins a la platja de Lo Goleró i han omplert gairebé un quilòmetre de distància amb embarcacions, caïcs, plataformes pesqueres i persones. Els organitzadors de l’acció, el Moviment de lluita pel delta de l’Ebre, han reclamat plans de dragatge a la badia i que es protegeixi aquest paratge natural. També han demanat que es mantingui l’actual línia de costa, perquè asseguren, el delta ja no pot retrocedir més. A més, han exigit al govern català i espanyol que implementi el pla traçat per la Taula de Consens del Delta.

Els participants a la cadena humana s’han posat roba de bany o bé s’han arromangat els pantalons per entrar a l’aigua de la badia del Fangar. Tots ells s’han situat en els 900 metres que separen la punta del Fangar amb la platja de Lo Goleró. Les persones que hi han participat amb embarcacions, caiacs o bé amb les plataformes pesqueres s’han ubicat a les zones més profundes mentre que la resta ho han fet en aquells punts on l’aigua els arribava fins als genolls. En l’acció, que s’ha allargat durant més d’una hora, els participants han cridat lemes com ‘Lo delta diu prou’ per denunciar que aquest paratge natural està “agonitzant”.

Anunci

“Estem perdent una mitjana d’entre cinc i deu metres de línia de costa a l’any, això significa que en un període molt breu podem arribar a perdre bona part del delta, la zona del Fangar és la més alta del delta, la qual cosa significa que una vegada l’aigua hi hagi passat, la regressió serà molt més ràpida”, ha explicat Jordi Bartomeu, portaveu del Moviment de lluita pel delta de l’Ebre.

Per aquest motiu, l’activista ha reclamat la gestió de les sorres amb plans de dragatge. “La solució no és expropiar i tirar enrere la línia de costa sinó protegir l’actual perquè ara tenim el problema a les platges, però més endavant el tindrem a les cases i a les terres”, ha manifestat.

En l’acció també hi ha participat la Federació de Productors de Mol·luscos del delta de l’Ebre (Fepromodel). Un dels seus treballadors, en Carles Fernández, ha lamentat que la producció de mol·luscs i ostres s’ha vist reduïda pel tancament de la badia. “Cada vegada hi ha menys renovació d’aigua i es genera menys fitoplàncton; també tenim més mortalitat de llavors que fa que l’hàgim de portar de fora, els costos i les pèrdues acabaven afectant les butxaques dels productors”, ha subratllat Fernández.

I en aquest sentit, ha apuntat que nous temporals, com els del Gloria o del Filomena, seran molt perjudicials. “Quan ve una catàstrofe com aquestes s’accelera molt més el tancament i estem amb l’ai al cor perquè, a més, veiem que l’administració no hi fa res”, ha denunciat Fernández.

Els alcaldes de l’Ametlla de Mar, de Deltebre o de Sant Jaume d’Enveja entre d’altres autoritats locals també han format part de la cadena humana. El batlle de l’Ampolla, Paco Arasa, ha celebrat la mobilització ciutadana, però ha exigit una solució definitiva per aquesta problemàtica als governs català i espanyol. “No sabem quan es començaran a aplicar les accions del Pla del Delta, d’ara fins al gener és època de temporals i ens preocupa moltíssim que no s’hagi fet res, en el cas del Prat del Llobregat s’han encès les alarmes i aquí encara no hi ha hagut cap solució”, s’ha queixat Arasa.

La protesta ha acabat amb la lectura d’un manifest i amb l’actuació de la cantautora ebrenca Montse Castellà.

*També podeu veure la notícia de Canal 21 Ebre.

Tags: Baix EbreDelta de l'EbreDeltebreL'AmpollaMedi AmbientPunta del FangarSocietat

Anunci

Related Posts

Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume
Actualitat

Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume

fa 22 hores
Carretera Poblenou
Actualitat

Les obres de les carretera de Poble Nou començaran a la primavera

fa 22 hores
Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova
Actualitat

Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova

fa 22 hores
Movem Tortosa surt ‘a peu de carrer’ per escoltar la veu dels barris i pobles
Actualitat

Movem Tortosa surt ‘a peu de carrer’ per escoltar la veu dels barris i pobles

fa 22 hores
Tortosa homenatja Roc Llop i anuncia les primeres llambordes Stolperstein en record de l’Holocaust
Actualitat

Tortosa homenatja Roc Llop i anuncia les primeres llambordes Stolperstein en record de l’Holocaust

fa 22 hores
Tortosactiva facilita la inserció laboral de gairebé 300 persones a través del Programa 30 Plus
Actualitat

Tortosactiva consolida el seu paper clau amb més de 1.100 persones ateses i 155 insercions laborals el 2025

fa 22 hores
Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre
Actualitat

Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre

fa 4 dies
ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions
Actualitat

ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions

fa 4 dies
Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril
Actualitat

Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume
  • Les obres de les carretera de Poble Nou començaran a la primavera
  • Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ