• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La cooperativa agrícola d’Ascó, sense llum en plena campanya de l’ametlla

per ACN
5 d'octubre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La cooperativa agrícola d’Ascó, sense llum en plena campanya de l’ametlla

Imatge d'arxiu del municipi d'Ascó amb la xemeneia de la central nuclear al fons. // ACN.

La cooperativa Nova Agrícola Sant Isidre d’Ascó està sense subministrament elèctric des del passat dimecres. Operaris de l’empresa Elecnor van efectuar el tall de llum per impagament davant “la sorpresa i impotència” dels responsables de la cooperativa, que desconeixien que els tres últims rebuts no s’havien pagat perquè no havien rebut cap avís, segons asseguren. El tall de subministrament s’ha fet en plena campanya d’ametlles i ha impedit entrar prop de 20.000 quilos del fruit sec, uns 3.000 quilos diaris de mitjana. Molts pagesos han buscat altres compradors per evitar que el fruit se’ls faci malbé. El president Joan Pérez ha assegurat que estudien accions legals contra la companyia per les pèrdues que els ha ocasionat.

Els pagesos d’Ascó fa prop d’una setmana que no poden entrar ametlles a la cooperativa del municipi perquè els han tallat la llum. Dimecres passat, a la tarda, dos tècnics es van personar a la seu de la cooperativa Nova Agrícola Sant Isidre amb una ordre de tall del subministrament. Quan el president de l’entitat, Joan Pérez, va arribar a la cooperativa el tall de llum ja s’havia executat sense que en coneguessin els motius. Se’ls va informar que es devia a l’impagament dels tres últims rebuts. No ho havien detectat, però en podien fer front perquè no hi ha problemes econòmics sinó que es deu a un error o una distracció administrativa.

Anunci

“Si ens haguessin avisat hauríem detectat l’error, hauríem fet la transferència i no hagués passat res. En una hora ens van avisar i ja teníem la llum tallada. No vam tenir temps de reacció”, ha denunciat el president. El compte corrent s’havia quedat al descobert i no se n’havien adonat ni els havien avisat. “S’han retornat tres rebuts, d’acord culpa nostra, però ningú ens ha avisat, diuen que ens han enviat cartes, però no tenim res”, ha assegurat el president.

Tot i saldar el deute aquest dilluns, la cooperativa segueix sense subministrament. “Ens diuen que tardaran uns dies perquè han de verificar que s’han ingressat els rebuts”, ha explicat Pérez. “Comptem que fins dimecres o dijous no tindrem llum i estem en plena campanya d’ametlles”, ha afegit. Cada dia que passa sumen pèrdues. Molts pagesos han optat per buscar altres compradors i molt fruit s’està fent malbé. “Tinc a la finca mig camió d’ametles tapades amb borrasses, però li ha caigut la pluja a sobre”, lamenta el president de la Nova Agrícola d’Ascó. Des de dimecres s’han deixat d’entrar uns 3.000 quilos d’ametlla diaris de mitjana.

Ara estudien prendre mesures legals per reclamar danys econòmics i també morals. “Això és una clatellada i ens sentim impotents”, ha dit Pérez, perquè afecta la imatge de la cooperativa de cara als cooperativistes i també de cara als seus socis de la cooperativa de Santa Bàrbara. Tenen signat un conveni amb l’entitat de Montsià i treballen per tancar una fusió. La de l’oliva serà la tercera campanya que treballen plegats i és la primera campanya d’ametlles que entraven.

Pérez ha insistit que no hi ha problemes econòmics a l’entitat. Hi ha una campanya pendent d’acabar de liquidar amb els socis però la gestió és correcta. De fet, el conveni amb Santa Bàrbara ha permès fer inversions a la cooperativa amb noves cintes, una tolva per a les olives o una nova peladora d’ametlles. El president lamenta la situació que està vivint l’entitat en un municipi amb dos reactors nuclears. “És una vergonya el que passa a Ascó. Per a impulsar el sector primari i fer alguna cosa per quan se’n vagi la nuclear el dia de demà, no es fa res”, s’ha queixat.

Tags: AgriculturaAscóEconomiaElecnorEnergiaJoan PérezRibera d'Ebre

Anunci

Related Posts

Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua
Actualitat

Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua

fa 10 hores
La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona
Actualitat

La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona

fa 1 dia
Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social
Actualitat

Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social

fa 1 dia
Litterarum arrenca a Tortosa amb un homenatge a Vicent Torrent i la seua obra
Actualitat

Litterarum arrenca a Tortosa amb un homenatge a Vicent Torrent i la seua obra

fa 1 dia
El tren turístic de Tortosa s’exposa a Expoebre coincidint amb el centenari del Carrilet
Actualitat

El tren turístic de Tortosa s’exposa a Expoebre coincidint amb el centenari del Carrilet

fa 1 dia
Assaig a la URV per a l’eclipsi solar del 12 d’agost
Actualitat

Assaig a la URV per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

fa 1 dia
Primera pedra de les obres del nou centre Barnahus per atendre víctimes de violència sexual
Actualitat

Primera pedra de les obres del nou centre Barnahus per atendre víctimes de violència sexual

fa 2 dies
El govern de Tortosa acusa Junts de voler bloquejar el pressupost del 2026
Actualitat

El govern de Tortosa acusa Junts de voler bloquejar el pressupost del 2026

fa 2 dies
Tortosa impulsa l’ampliació del campus de la URV per acollir els estudis de Medicina
Actualitat

Tortosa impulsa l’ampliació del campus de la URV per acollir els estudis de Medicina

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua
  • La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona
  • Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ