• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El govern de Tortosa desautoritza les propostes de Movem per al pressupost

per Gustau Moreno
6 d'octubre de 2021
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
El govern de Tortosa preveu modificar el  pressupost per fer obres a la via pública

Enric Roig, Meritxell Roigé i Cinta Espuny. // AJUNTAMENT DE TORTOSA.

El govern de Junts per Tortosa i el PSC ha desautoritzat algunes de les propostes que ha fet el grup de Movem per als pressupostos municipals del 2021. A través d’un comunicat, han lamentat que s’han assabentat de les propostes de Movem pels mitjans de comunicació, que ahir va donar-les a conèixer en roda de premsa. Segons el govern municipal, això demostra poca voluntat de “negociació”, tot i que també adverteix que la instància registrada és un llistat de propostes “sense cap quantificació econòmica”. “És evident que són excuses per votar en contra. Tenint en compte que la inversió del pressupost municipal d’enguany ha estat de nou milions d’euros, la major de la història de l’Ajuntament, i ells demanen una que possiblement superaria els 20 milions, i no detallen d’on treure els ingressos”, ha rebatut l’alcaldessa, Meritxell Roigé.

“Si volen parlar de pressupostos, ahir [dilluns] a la junta de portaveus van tenir l’ocasió d’expressar-ho i buscar data per a una reunió on s’avaluessin les propostes”, afegeix Roigé. “Movem presenta això per cobrir l’expedient i perquè no se’ls digui que no han fet els deures, com han fet fins ara, i que ni tan sols s’han atrevit a presentar-ho en una reunió per parlar-ho”, conclou l’alcaldessa. A més, remarca si s’entra a analitzar el detall de les propostes presentades pel grup de Movem són de “difícilment compliment”, “inviables” i denoten que hi ha “poca voluntat de negociació”.

Anunci

Pel que fa al nou hospital, Roigé ha recordat a Movem que aquesta competència correspon a la Generalitat i que, en tot cas, l’Ajuntament podrà cedir terrenys sempre i quan el Govern els hi reclami. L’alcaldessa ha recordat al grup de Movem que la majoria del ple de l’Ajuntament va defensar que “cal treballar per fer possible l’actual projecte d’ampliació i no generar més frustració”. En la mateixa línia, sobre la construcció d’una nova escola de Remolins, “la competència també és de la Generalitat i no hi ha cap proposta ferma des d’Ensenyament ni cap partida pressupostària per a l’execució”, s’afirma des del govern municipal. El govern municipal també ha recordat que el municipi té tres llars d’infants públiques, als pobles de Jesús, Campredó i Bítem, i ha assegurat que actualment n’està coberta la demanda.

Quant a la manca d’habitatge de lloguer, el govern tortosí ha recordat que s’està treballant en la redacció d’un pla d’Habitatge que determinarà les necessitats però que l’Ajuntament no ha de promoure la construcció sinó incentivar-ne la rehabilitació com ja està fent o treballar conjuntament amb la Generalitat perquè els promogui, a més de les ajudes directes a la rehabilitació al centre històric que l’Ajuntament destina al pressupost de cada any. Així mateix, i respecte a la proposta de comprar locals buits per llogar-los a preus baixos, el govern municipal ha qüestionat la legalitat i la idoneïtat de la proposta: “El que ja estem fent des de l’Ajuntament és fer de mediadors entre els propietaris dels locals i els emprenedors”, ha detallat.

A banda, respecte a la pista d’atletisme, Roigé ha deixat clar que tant el Club d’Atletisme Terres de l’Ebre com els grups municipals de l’Ajuntament coneixen que el solar per construir-la està pendent d’un procediment expropiatori que suposarà que el cost total de la construcció de la pista siga de dos milions d’euros. “És una quantitat inassumible en aquests moments i hem d’esperar a la resolució judicial. No hi ha cap altre solar alternatiu d’equipaments per tirar-la endavant i Movem ho sap”, ha recordat l’alcaldessa.

Sobre la resta de propostes plantejades per Movem, com és la remodelació de l’avinguda de la Generalitat, la plantació de l’arbrat i l’eixamplament de voreres, Roigé ha explicat que des dels serveis tècnics estan portant a terme els projectes per actuar als trams centrals de l’avinguda Generalitat, tal i com estava pressupostat a la partida de via pública per al 2021. A més, en relació a la proposta per habilitar un alberg a l’antic col·legi de Sant Josep, es tracta d’una utilització que no està contemplada en els usos pels quals es va aconseguir la cessió de l’equipament i ha recordat que qui promou els albergs és el Govern de la Generalitat i no l’Ajuntament. “En aquest sentit, l’aposta del govern per a l’antic col·legi Sant Josep passa per la construcció d’un pavelló esportiu que porti més vida al barri i serveixi com a revulsiu de l’activitat a la zona”, assegura el comunicat.

Movem proposa incloure al pressupost de Tortosa comprar terrenys per al nou hospital
Tags: Baix EbreCinta EspunyEnric RoigJunts per TortosaMeritxell RoigéMovem TortosaPolíticaPSCTortosa

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 2 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 2 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 2 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 2 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 2 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 3 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 3 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 3 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ