• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Xavier Royo: ‘Podríem fer que el nou hospital estiga als dos termes, a l’Aldea i Tortosa’

per Gustau Moreno
5 de novembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Xavier Royo ha proposat que el nou hospital de les Terres de l’Ebre es puga construir en uns terrenys compartits entre l’Aldea i Tortosa. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, l’alcade de l’Aldea ha detallat que el seu municipi ha ofert 100.000 metres quadrats a Salut per fer-hi el nou hospital. Però Royo ha aclarit que no volen entrar en cap disputa territorial, sinó oferir una alternativa en cas de no tirar endavant l’ampliació de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, o bé si Salut no pot disposar dels 50.000 metres quadrats necessaris per fer un nou hospital a la capital del Baix Ebre. “El missatge que estem donant, i així vaig dir-li al conseller el dia que va vindre a l’Aldea, és que si al final l’ampliació no es fa o no hi ha terrenys idonis per a una ubicació a Tortosa, l’Aldea té moltes potencialitats per tenir el nou hospital de les Terres de l’Ebre”, ha remarcat Royo. “Natros som l’opció B. En cas que a Tortosa no es pugue, estem l’Aldea”, ha afegit l’alcalde.

Royo també ha recordat que, en la moció aprovada per unanimitat al ple del 28 d’octubre, l’Ajuntament de l’Aldea destaca la bona ubicació geogràfica del municipi, així com la seua proximitat a l’autovia C-42, les dos sortides de l’AP-7, la carretera N-340 i l’estació de trens. A més, s’afirma que l’Aldea està més a prop que Tortosa per a 125.000 dels 185.000 habitants de les Terres de l’Ebre. “Totes les poblacions del Montsià i les que tenen més habitants del Baix Ebre, excepte Roquetes i Jesús, estan més a prop de l’Aldea que de l’actual ubicació de l’hospital Verge de la Cinta”, ha assenyalat. “I a més, totes estes poblacions estan a menys de 30 minuts de l’Aldea”, ha afegit Royo. Segons l’alcalde, també els habitants de la Ribera d’Ebre estan a la mateixa distància de Tortosa que de l’Aldea, si en lloc d’anar per la C-12 van per la carretera de Rasquera, l’N-340 i l’AP-7. Royo ha reconegut que els únics que estarien uns pocs minuts més lluny de l’Aldea que de Tortosa seria la gent de la Terra Alta.

Anunci

L’Ajuntament de l’Aldea assegura que podria oferir terrenys ampliables fins als 500.000 metres quadrats, en dos ubicacions diferents. A més, Royo destaca que la primera de les ubicacions, tocant a Campredó, permetria que el nou hospital fos un projecte compartit entre els municipis de l’Aldea i de Tortosa, com ja passa amb el polígon Catalunya Sud. “Hi ha dos emplaçaments, ubicats al costat de l’autovia Tortosa-l’Aldea. Un al costat del nucli urbà, i l’altre més a prop del polígon Catalunya Sud. Però hi ha estes dos franges de terrenys que nosaltres considerem molt oportunes. I una d’estes dos també ens podríem fer igual que amb el Catalunya Sud, i que l’hospital estiga als dos termes municipals, igual que està l’empresa Florette”, ha insistit Royo.

Segons l’alcalde de l’Aldea, el conseller de Salut va rebre l’oferiment, però Josep Maria Argimon no es va pronunciar en cap sentit. Royo també ha assegurat que no ha parlat amb l’alcaldessa de Tortosa sobre el tema, però ha reiterat que no volen alimentar cap enfrontament territorial. “Tortosa no és el nostre enemic a batre, en cap moment”, ha aclarit Royo. “Considero que no estem ni jugant brut ni fent res dolent, al revés. El que estem dient és que si a Tortosa no hi ha possibilitats, l’opció B és l’Aldea”, ha conclòs l’alcalde, que ha assegurat que té una “estreta col·laboració” amb Meritxell Roigé per altres temes d’interès per al territori.

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: Baix EbreEl futur de l'HTVCHTVCJosep Maria ArgimonL'AldeaMeritxell RoigéProtagonistesTortosaXavier Royo

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 3 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 3 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 3 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 3 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 3 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 3 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 4 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 4 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ