• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Convoquen concentracions a Tarragona i Deltebre per exigir sediments per a l’Ebre

per ACN
18 de novembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Les entitats defensores del delta de l’Ebre han anunciat dues concentracions el 28 de novembre per exigir que el Pla Hidrològic de conca del riu Ebre (PHE) contempli l’obertura dels desguassos de les comportes dels embassaments per augmentar el volum de sediments que arriben al Delta. Amb el lema ‘Sediments, ja!’, portaran fins a les portes de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona l’acció reivindicativa, on “ensenyaran el tipus de sediments” que volen que baixi pel riu. “A veure si es donen per assabentats”, ha apuntat Matilde Font, de la PDE. Més tard, al port fluvial de Deltebre també s’abocaran sediments al riu. Les entitats preparen al·legacions al nou PHE que presentaran abans del 22 de desembre, quan acaba el termini.

Amb la premissa que el nou Pla Hidrològic de l’Ebre no aborda el problema “real” del delta de l’Ebre, que és l’escassa arribada de sediments, una desena d’entitats el defensen han reactivat les protestes. Les primeres concentracions es faran abans que acabi el termini d’al·legacions al Pla de conca el 22 de desembre, però n’hi haurà més. En concret, es convoca una primera concentració diumenge 28 de novembre, a les deu del matí a les portes de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona, i una altra, a les dotze del migdia, al parc fluvial de Deltebre.

Anunci

La petició, com l’acció reivindicativa, és “clara i senzilla”. Volen que el Ministeri per a la Transició Ecològica i la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) incloguin al PHE accions immediates per obrir els desguassos de les comportes de les preses dels embassaments on queden retinguts els sediments que baixen riu avall. Consideren que incloure un pla de gestió dels “cabals ambientals sòlids” i incloure les actuacions als pressupostos generals és una qüestió “primordial” per salvar el Delta de l’Ebre.

Exigeixen que es facin les primeres proves a l’embassament de Riba-roja, l’últim gran pantà abans del Delta, però que sigui “un primer pas” que ha de continuar amb la resta d’embassaments, més de 190 que hi ha a la conca de l’Ebre. Qualifiquen d’insuficient la prova d’hidrosucció que ha anunciat el Govern en aquest embassament, amb una inversió per a la prova de 4,8 milions d’euros. “No pot ser una cosa puntual sinó que calen mesures per obrir les comportes de fons com haurien d’haver fet des del primer dia. S’ha de fer perquè baixin sediments de manera regular i que cada any hi hagi aportació de sediments, però és una mesura de prevenció i seguretat per evitar que mai pugui passar res a les poblacions que hi ha riu avall”, ha recordat Matilde Font, portaveu de la Plataforma en Defensa de l’Ebre.

Segons ha explicat el portaveu de l’Associació Sediments, Jordi Parés, a l’embassament de Riba-roja les comportes estan a la meitat de la presa. “Seria fàcil obrir, deixar passar l’aigua que arrossegaria sediments. És un buidatge, però el cost és que aquesta aigua no turbinarà i Endesa no farà negoci”, ha denunciat.

Les entitats defensores del Delta de l’Ebre rebutgen que aquesta gestió de les comportes de fons sigui “tècnicament complicada”. “Només requereix certa dificultat que es pot superar ràpidament perquè no és el primer lloc del món, ni l’últim, on es fan baixar sediments”, ha insistit Font. Per a les entitats és una qüestió de falta de voluntat política del govern espanyol i la CHE i recorden que els científics tenen clars els efectes del canvi climàtic al Delta, però també que “té prou recursos per ell mateix per salvar-se” si es comença immediatament.

Les entitats que convoquen les manifestacions són la Plataforma en Defensa de l’Ebre, GEPEC-EdC, Ecologistes en Acció, SEO Birdlife, Associació Sediments, Moviment Social Delta de l’Ebre, Associació de Voluntaris del Parc Natural del Delta de l’Ebre i Picampall. Joaquim Estellé, de GEPEC-EdC, ha animat a participar en les concentracions del 28 de novembre i no acceptar un Pla Hidrològic de l’Ebre que assumeix la disminució del 20% de les aportacions del riu Ebre al Delta pel canvi climàtic. “El panorama és molt negatiu i l’administració ha d’actuar ràpidament amb la mobilització dels sediments perquè no desaparegui”, ha reclamat. “Creiem que si volem resoldre el problema, hem d’anar a l’arrel i l’origen. Es pot veure com una victòria que el PHE parli dels sediments, però és un ‘blablabla’ per donar peixet als que defensem la solució dels sediments”, ha afegit Sofia Ribaes, de SEO BirdLife.

Tags: Associacio SedimentsBaix EbreDelta de l'EbreDeltebreJordi ParésManolo TomàsMatilde FontMedi AmbientPDESocietatSofia RivaesTarragonaTortosa

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 2 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 2 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 2 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 2 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 2 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 2 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 3 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 3 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ