• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Aboquen més de 200 quilos de sorra a l’Ebre per exigir la baixada de sediments

per ACN
29 de novembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Aboquen més de 200 quilos de sorra a l’Ebre per exigir la baixada de sediments

Una imatge de l'abocament de sediments al riu per part de les entitats defensores del Delta en l'acció simbòlica celebrada al parc fluvial de Deltebre. // ACN.

Una vuitantena de persones han participat en l’acció simbòlica d’abocament de sediments al riu Ebre celebrada aquest diumenge a Deltebre. Les entitats defensores del Delta han abocat al riu una vintena de cabassos de terra, d’uns deu quilos cadascun, per reclamar canvis en el Pla Hidrològic de l’Ebre (PHE). Exigeixen que inclogui accions immediates per obrir les comportes de desguàs de les preses on queden retinguts els sediments que baixen riu avall. La Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) ha anunciat que presentarà al·legacions al PHE perquè considera que “no soluciona el problema de regressió del Delta”. Les entitats també han proposat el pantà de Riba-roja per fer proves per intensificar la baixada de sediments al riu.

Els sediments que s’han retornat al riu en el marc d’aquesta acció simbòlica s’han extret de la planta de l’Ampolla del Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT), tal com ha explicat a l’ACN el portaveu de l’Associació Sediments, Josep Juan. “Són sediments que s’han desviat del riu Ebre i que aquest diumenge els retornem perquè arribin al Delta de l’Ebre i s’hi quedin. Normalment, aquest material s’utilitza per reomplir canteres”, ha assegurat Juan.

Anunci

Una de les propostes que reivindiquen les entitats és el buidatge periòdic dels embassaments a través de l’obertura de les comportes. “En un moment de riuada, es pot buidar els embassaments mitjans i petits i s’aprofita la força de l’aigua per arrossegar els sediments riu avall, és la manera més econòmica de transportar-los”, ha insistit Juan. Es tracta d’un mètode que segons l’activista és el més econòmic però no està sobre la taula per evitar involucrar Endesa en aquesta qüestió, una situació que Juan titlla “d’inadmissible”.

D’altra banda, les entitats defensores del Delta també han reclamat un cabal ecològic suficient que faciliti la baixada de sediments riu avall. Es tracta d’una mesura que, segons Juan, hauria d’anar acompanyada d’una gestió adequada del litoral.

Les entitats exigeixen voluntat política

La Plataforma en Defensa de l’Ebre, una de les entitats organitzadores de l’acte, ha remarcat que la manca de sediments al riu compromet el seu futur. “Fins que pel riu no baixi més aigua i més sediments, el Delta de l’Ebre no farà res més que patir”, ha assegurat la membre de la plataforma, Matilde Font, qui ha apuntat que qualsevol altra mesura que s’apliqui al riu –com ara moviments de terra- seran “pedaços que costaran molts diners als contribuents”.

Amb el lema “Lo riu és vida, aigua i sediments”, els manifestants han exigit voluntat política per invertir els pressupostos necessaris per assegurar la baixada de sediments pel riu. A més, també han denunciat l’incompliment dels contractes de concessions de les empreses hidroelèctriques, que segons assenyalen, no entrega el 25% de l’energia produïda per pal·liar els impactes socials que genera.

El primer acte reivindicatiu a les Terres de l’Ebre, però no l’últim

L’acte d’aquest diumenge ha estat convocat pels organismes Plataforma en Defensa de l’Ebre, GEPEC-EdC, Ecologistes en Acció, SEO Birdlife, Associació Sediments, Moviment Social Delta de l’Ebre, Associació de Voluntaris del Parc Natural del Delta de l’Ebre i Picampall. Segons les entitats, aquesta és la primera acció reivindicativa a les Terres de l’Ebre per reclamar la baixada de sediments al riu “però no l’última”. Aquest dissabte, una quarantena de persones es va concentrar davant la subdelegació del govern espanyol per exigir canvis en el PHE i garantir el futur del Delta de l’Ebre a través de la baixada de sediments al riu.

Tags: Associacio SedimentsBaix EbreDeltebreJosep Juan SegarraMatilde FontMedi AmbientPDESocietat

Anunci

Related Posts

Illa reivindica que les obres d’autonomia hídrica s’han de fer ‘ara que plou’
Actualitat

Illa reivindica que les obres d’autonomia hídrica s’han de fer ‘ara que plou’

fa 8 hores
El Govern treballa per crear un campus tecnològic a Tortosa vinculat a la gigafactoria de Móra la Nova
Actualitat

El Govern treballa per crear un campus tecnològic a Tortosa vinculat a la gigafactoria de Móra la Nova

fa 9 hores
El conte de la Ventafocs protagonitzarà la Cavalcada de Reis de Tortosa
Actualitat

El conte de la Ventafocs protagonitzarà la Cavalcada de Reis de Tortosa

fa 9 hores
La Ràpita tindrà un nou institut entre 2028 i 2029 amb capacitat per 825 alumnes
Actualitat

La Ràpita tindrà un nou institut entre 2028 i 2029 amb capacitat per 825 alumnes

fa 10 hores
L’incendi de Paüls i els aiguats del Montsià marquen el 2025 a les Terres de l’Ebre
Actualitat

L’incendi de Paüls i els aiguats del Montsià marquen el 2025 a les Terres de l’Ebre

fa 5 dies
Amposta presenta el pressupost més alt de la seva història: gairebé 41 milions d’euros per al 2026
Actualitat

Amposta presenta el pressupost més alt de la seva història: gairebé 41 milions d’euros per al 2026

fa 6 dies
Jordan anuncia un nou establiment comercial de 6.700 m² i tres nous negocis per reforçar el comerç de Tortosa
Actualitat

Jordan anuncia un nou establiment comercial de 6.700 m² i tres nous negocis per reforçar el comerç de Tortosa

fa 6 dies
El Consell Comarcal de la Terra Alta aprova un pressupost de més de 5 milions d’euros per al 2026
Actualitat

El Consell Comarcal de la Terra Alta aprova un pressupost de més de 5 milions d’euros per al 2026

fa 6 dies
La nova seu dels arquitectes de l’Ebre s’alçarà a la plaça de l’Absis de Tortosa
Actualitat

La nova seu dels arquitectes de l’Ebre s’alçarà a la plaça de l’Absis de Tortosa

fa 6 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Illa reivindica que les obres d’autonomia hídrica s’han de fer ‘ara que plou’
  • El Govern treballa per crear un campus tecnològic a Tortosa vinculat a la gigafactoria de Móra la Nova
  • El conte de la Ventafocs protagonitzarà la Cavalcada de Reis de Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ