• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Pedro Hernández (Més Ràpita): ‘La consulta pel canvi de nom no s’hauria d’haver fet’

per Gustau Moreno
10 de desembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Pedro Hernández ha afirmat este divendres que la consulta sobre el canvi de nom de Sant Carles de la Ràpita no hauria d’haver-se celebrat. Com la resta de portaveus municipals, el portaveu de Més Ràpita va donar suport a la convocatòria de la consulta del 12 d’octubre, però ara creu que va ser una equivocació, perquè cap partit ho portava al seu programa electoral. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, també ha rebutjat que, en el ple del 26 de novembre passat, el govern d’Esquerra i una regidora no adscrita aprovessen el canvi de nom del municipi. “Considerem que no calia portar-ho al ple, perquè la decisió era el que va sortir, perquè no vam arribar al 20%”, ha recordat Hernández. “Este és l’acord que vam assolir tots els portaveus, per a una consulta que no s’hauria d’haver fet”, ha afegit, tot remarcant que el canvi de nom no figurava en cap programa electoral.

En la mateixa línia, Hernández ha lamentat que no s’haja respectat la principal condició de la consulta, ja que una de les opcions havia d’assolir un mínim del 20% del cens perquè el resultat fos vinculant. En este punt, Hernández ha preguntat què hagués passat si l’opció de Sant Carles de la Ràpita hagués guanyat la consulta, amb un 18% dels cens. “Si el 18% del cens hagués sigut per a Sant Carles de la Ràpita, què hagués passat? Què dirien? Ho haguessen portat també al plenari?”, s’ha qüestionat. “Estic seguríssim que amb la majoria absoluta que tenen ells, i de la forma que ho estaven plantejant, que este 18% l’haurien tombat”, ha assenyalat el portaveu de Més Ràpita.

Anunci

De la mateixa manera, Hernández també ha criticat que en la consulta no s’inclogués una tercera opció defensada pels historiadors, la Ràpita dels Alfacs. Per tot plegat, el portaveu de Més Ràpita ha assegurat que el més assenyat hauria estat deixar el tema damunt de la taula. Segons Hernández, el canvi de nom ha generat divisió i polèmica al municipi. “Si volien fer el canvi, no calia fer la consulta. Ho haguessin fet un decret d’alcaldia, com que tenen majoria absoluta, i s’ha acabat”, ha afirmat Hernández, que ha lamentat que s’haja fet perdre el temps a la ciutadania amb una consulta. De fet, ha recordat que a la Ràpita els resultats d’altres consultes han quedat al calaix, com la que es va fer per decidir el futur del parc de Garbí. Amb tot, Hernández ha acusat el govern de Caparrós d’haver fet “una caciada”, i també ha rebutjat els atacs que ha rebut per defensar la seua posició, amb qualificatius com “mentider” i “cínic” que no s’han volgut rectificar.

D’altra banda, Hernández ha avançat que el govern municipal ja els ha fet arribar el projecte de pressupost per al 2022, que s’aprovarà divendres que ve. A més, el portaveu de Més Ràpita ha confirmat la seua intenció de tornar-se a presentar com a cap de llista, a les municipals del 2023. Segons Hernández, serà una llista molt renovada, per a la qual ja ha fet nou noves incorporacions.

*TAMBÉ PODEU VEURE L’ENTREVISTA ÍNTEGRA:

Tags: La RàpitaMés RàpitaMontsiàPedro HernándezPolíticaSant Carles de la Ràpita

Anunci

Related Posts

L’Ajuntament de Tortosa treu a licitació les obres per rehabilitar el fortí de Bonet per més de 328.000 euros 
Actualitat

Tortosa adjudica la rehabilitació del Fortí del Bonet per preservar el patrimoni històric

fa 4 hores
Tortosa encén el Nadal amb una plaça de l’Ajuntament plena de llum
Actualitat

Tortosa encén el Nadal amb una plaça de l’Ajuntament plena de llum

fa 4 hores
Torna la pista de gel de Tortosa, el gran atractiu del Nadal per al comerç local
Actualitat

Torna la pista de gel de Tortosa, el gran atractiu del Nadal per al comerç local

fa 4 hores
El Consell Comarcal del Baix Ebre aprova un pressupost rècord de 30,8 milions d’euros per al 2026
Actualitat

El Consell Comarcal del Baix Ebre aprova un pressupost rècord de 30,8 milions d’euros per al 2026

fa 5 hores
Tortosa camina per La Marató amb més de 200 participants
Actualitat

Tortosa camina per La Marató amb més de 200 participants

fa 5 hores
Matemàtiques recreatives dominicals (110)
Actualitat

Matemàtiques recreatives dominicals (110)

fa 2 dies
La Ràpita aprova el pressupost més alt de la seva història: 23 milions d’euros i 6 milions d’inversió local
Actualitat

La Ràpita aprova el pressupost més alt de la seva història: 23 milions d’euros i 6 milions d’inversió local

fa 2 dies
El govern de Tortosa anuncia una restauració integral de la façana del mercat municipal
Actualitat

Tortosa obté 160.000 euros més per restaurar la façana del mercat municipal

fa 2 dies
El festival Deltebre Dansa es trasllada a Tortosa i inicia una nova etapa com a Vèrtebra Dansa
Actualitat

El festival Deltebre Dansa es trasllada a Tortosa i inicia una nova etapa com a Vèrtebra Dansa

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa adjudica la rehabilitació del Fortí del Bonet per preservar el patrimoni històric
  • Tortosa encén el Nadal amb una plaça de l’Ajuntament plena de llum
  • Torna la pista de gel de Tortosa, el gran atractiu del Nadal per al comerç local

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ