• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tortosa aprova dilluns el tràmit urbanístic per facilitar l’arribada de Kronospan

Roigé rebutja les crítiques de Movem i Esquerra al projecte de pressupost per al 2022, i respon a Faura que les obres de la plaça de la Catedral encara no estan acabades

per Redacció
10 de desembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

L’alcaldessa de Tortosa Meritxell Roigé, ha anunciat este divendres que el ple de l’Ajuntament portarà a terme una aprovació provisional de la modificació puntual del pla d’ordenació urbana municipal (POUM). Serà l’últim pas que ha de realitzar el consistori perquè la Comissió d’Urbanisme de les Terres de l’Ebre (CUTE) aprove definitivament esta modificació del planejament, que suposarà la implantació definitiva de la multinacional Kronospan a Tortosa. Segons l’Ajuntament, la modificació urbanística implicarà el canvi d’emplaçament, dins del mateix polígon, d’una parcel·la reservada per a equipaments i també el canvi de lloc d’una parcel·la que té consideració de zona verda. D’esta manera, la parcel·la d’equipaments estarà més ben situada, i la nova zona verda estarà vinculada i tindrà continuïtat amb la resta de l’entorn. A més, també s’ajusten els paràmetres urbanístics. Unes modificacions que són necessàries per fer viable la inversió.

De fet, Roigé ha recordat que el passat mes d’octubre ja es va fer l’aprovació inicial i que ara, rebuts els informes de l’Agència Catalana de l’Aigua i del Departament de Carreteres de la Generalitat, entre d’altres, es procedirà a l’aprovació provisional, pendent de l’aprovació definitiva de la CUTE, este mateix mes de desembre. L’alcadessa ha assenyalat que la voluntat del consistori és “facilitar tots els tràmits perquè es pugui dur a terme aquesta inversió de més de 200 milions d’euros al polígon Catalunya Sud, que ha de generar 185 llocs de treball directes i més de 1.500 d’indirectes”. Els treballs perquè l’arribada de Kronospan a Tortosa es pugués concretar van començar fa més d’un any i han comportat diverses gestions per part de l’Ajuntament de Tortosa, juntament amb l’Incasòl, propietari de la major part dels terrenys.

Anunci

D’altra banda, Roigé ha tornat a reiterar aquest divendres que el projecte de pressupost per al 2022 presentat pel govern municipal és “tècnic, sense inversions i adaptat a les necessitats actuals”. L’alcaldessa també ha volgut respondre el portaveu de Movem Tortosa, Jordi Jordan, que ha condicionat el suport als comptes a la reserva d’una partida de 500.000 euros a la compra de terrenys per un nou hospital. Roigé ha acusat Jordan de “copiar” la proposta de Ciutadans, i ha remarcat que a hores d’ara la Generalitat no ha demanat a l’Ajuntament cap terreny per un nou hospital, i que abans de fer cap reserva caldria saber allò que es demana i els metres quadrats que es necessiten.

D’altra banda, en resposta al portaveu d’ERC-Tortosa Sí, Xavier Faura, qui dijous va afirmar que els comptes “no aporten res i que són absolutament continuistes”, Roigé ha insistit en que es tracten d’uns pressupostos que s’adapten a les necessitats del 2022. L’alcaldessa també ha afirmat que de no aprovar-se els pressupostos no es podrà disposar de les aportacions de l’Estat en tributs ni tampoc dels ingressos per l’ICIO. A més, quant a la denúncia dels republicans sobre que la nova plaça de la Catedral no respecta els drets de les persones amb mobilitat reduïda, Roigé ha tornat a explicar que l’obra de la plaça no està acabada, ja que en aquell espai s’estan realitzant quatre obres simultànies que, quan finalitzaran, deixaran resolts els problemes d’accessibilitat.

*També podeu veure la notícia de Canal 21 Ebre:

Tags: Baix EbreEconomiaJunts per TortosaKronospanMeritxell RoigéPolíticaTortosa

Anunci

Related Posts

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja

fa 18 hores
La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
Actualitat

La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa

fa 18 hores
El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera
Actualitat

El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

fa 19 hores
L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència
Actualitat

L’Ametlla de Mar espera reduir el deute municipal fins al 76% amb la subhasta de la residència

fa 20 hores
Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons
Actualitat

Deltebre reforça la connexió amb el front fluvial amb el nou Balcó dels Mirons

fa 21 hores
Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes
Actualitat

Sàmper no tanca la porta a una possible pròrroga de la vida útil de les centrals nuclears catalanes

fa 22 hores
Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem
Actualitat

Tortosa reordenarà l’avinguda Felip Pedrell entre el mercat i l’antic club de rem

fa 4 dies
Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats
Actualitat

Un error de localització va deixar Roquetes inicialment fora dels ajuts pels aiguats

fa 4 dies
Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants
Actualitat

Els clavells rojos i blancs continuen sent els més escollits per Tots Sants

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ajuntament de Tortosa inicia un procediment sancionador a Acciona per incompliments en el servei de neteja
  • La UGT-SP de l’Ebre denuncia la ‘vulneració sistemàtica’ dels drets laborals per part de l’empresa de neteja de Tortosa
  • El COPATE reclama més suport per fer gran la Reserva de la Biosfera

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ