• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Vallès: ‘Sercosa no farà embassaments, sinó assuts que no retenen aigua ni sediments’

per Gustau Moreno
28 de desembre de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El delegat de l’empresa Sercosa a les Terres de l’Ebre, Joaquim Vallès, ha defensat este dilluns el projecte de tres noves centrals hidroelèctriques al tram final de l’Ebre, davant de les primeres crítiques al territori. En els darrers dies, l’Associació d’Empreses de Navegació Activa ha qüestionat els tres assuts a Garcia, Benifallet i Tortosa-Campredó. A més, també han sorgit veus contràries des des la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) i des de l’Associació Sediments. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Vallès ha aclarit que a Sercosa no volen fer embassaments, sinó assuts fluents com el de Xerta-Tivenys, que no retenen ni l’aigua ni els sediments.

“Natros en cap moment anem a fer embassaments, sinó assuts fluents, que no tenen cap retenció ni de líquid ni de sediment. Per tant, aigua que passa, aigua que corre”, ha assegurat Vallès, tot recordant que això és el que passa a la hidroelèctrica construïda al costat de l’assut de Xerta-Tivenys. De la mateixa manera, Vallès ha avançat que este dimarts es reunirà a Flix amb empreses del sector del turisme fluvial, amb l’objectiu de presentar-los el projecte de Sercosa.

Anunci

A més, Vallès ha reiterat que l’empresa voldria tenir el suport de la societat del territori per tirar endavant el projecte. El delegat de Sercossa ha explicat que el 8 de novembre van reunir-se amb la PDE, i que van assolir uns acords que el moviment social no ha respectat. Vallès ha concretat que la PDE es va comprometre a no fer oposició frontal al projecte fins conèixer els estudis d’impacte ambiental que encara s’han de fer. De fet, el delegat de Sercosa ha apuntat que l’empresa també s’havia compromès a incorporar membres de la PDE al procés de redacció dels informes, per garantir la màxima transparència en el projecte. “Vam quedar d’esta manera, però després vam veure el 2 de desembre que una hora després de la nostra presentació a la Cambra de Comerç, el portaveu més conegut de la PDE feia unes declaracions a TV3 dient que s’oposen radicalment als projectes”, ha dit Vallès en referència a Manolo Tomàs. “Això és una cosa que no entenem, perquè venim d’una reunió i també de 24 anys de col·laboració”, ha lamentat.

En la mateixa línia, Vallès ha assenyalat que les tres hidroelèctriques projectades seran més menudes que la que ja funciona a Xerta-Tivenys. Amb una capacitat per produir 11, 15 i 15 megawatts cadascuna, suposaran una inversió de 125 milions i la creació de 850 llocs de treball en tres anys. L’objectiu és generar electricitat neta per a 72.000 famílies, però també afavorir el turisme fluvial, amb una làmina d’aigua equivalent als 1.200 metres cúbics per segon. “Com a empresa, farem els assuts fluents i les centrals hidroelèctriques, perquè som una empresa de generació d’energia. Però gràcies a fer els assuts, aixecarem la làmina d’aigua i això permetrà la navegació sempre, tot l’any, fins i tot a l’estiu”, ha dit. “Amb aquest projecte no anem a tancar cap empresa que ja està al riu, sinó que ajudarem a que puguen desenvolupar el seu negoci durant tot l’any i posar les bases perquè es puguen crear altres empreses de turisme fluvial, amb altres tipus d’embarcacions”, ha conclòs Vallès.

Cada central necessita una reserva de 400 metres cúbics per segon. Això hipotecaria futurs usos, regadius i transvasaments d’aigua, i és per això que Sercosa creu que la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre no ha autoritzat encara els projectes, que l’empresa arrossega des de fa 25 anys. 

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: Associacio SedimentsBaix EbreBenifalletEconomiaGarciaJoaquim VallèsManolo TomàsPDEProtagonistesSercosaTerres de l'EbreTortosaTV3Xerta

Anunci

Related Posts

Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs
Actualitat

Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs

fa 6 hores
Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’
Actualitat

Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’

fa 6 hores
Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre

fa 7 hores
Entitats independentistes es preparen per a la mobilització de l’Onze de Setembre
Actualitat

Entitats independentistes es preparen per a la mobilització de l’Onze de Setembre

fa 7 hores
En marxa els plans d’ocupació comarcals que proporcionen feina a 50 persones durant un any
Actualitat

En marxa els plans d’ocupació comarcals que proporcionen feina a 50 persones durant un any

fa 1 dia
Un projecte de l’IRTA demostra que cultivar plantes amb aigua enriquida amb excrements de peix permet reduir el consum d’aigua en un 90%
Actualitat

Un projecte de l’IRTA demostra que cultivar plantes amb aigua enriquida amb excrements de peix permet reduir el consum d’aigua en un 90%

fa 1 dia
‘Los Col·loquis de la no tan insigne ciutat de Tortosa’, per Irene López
Actualitat

S’obre la convocatòria d’ajuts per rehabilitar habitatges al centre de Tortosa i locals comercials de tota la ciutat

fa 1 dia
‘Per una agència de la natura  per al món rural i des del món rural’, per Eva Amposta i Jordi Jordan
Actualitat

S’acaba la màxima alerta de risc d’incendis i s’aixequen les restriccions als espais naturals

fa 1 dia
Alerta per una plaga de conills a les Terres de l’Ebre: Unió de Pagesos reclama més mesures de control de la fauna
Actualitat

Alerta per una plaga de conills a les Terres de l’Ebre: Unió de Pagesos reclama més mesures de control de la fauna

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta remodelarà el carrer Sebastià Juan Arbó a l’altura dels Xiribecs
  • Móra d’Ebre encara la recta final de les obres d’ampliació de l’escola bressol ‘La Morera’
  • Tot a punt per una nova mitja veda de caça a les Terres de l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ