• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Vallès (Sercosa) tindrà ‘un minut i mig’ per parlar dels assuts a l’assemblea de la PDE

per Gustau Moreno
7 de febrer de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El delegat de Sercosa, Joaquim Vallès, ha confirmat este dilluns la seua assistència a l’assemblea general de la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) del 26 de febrer. Una assemblea amb què el moviment antitransvasament vol debatre el projecte de Sercosa per construir tres nous assuts al tram final del riu. Amb tot, Vallès ha lamentat que només tindrà un minut i mig per defensar el projecte, que preveu tres centrals hidroelèctriques a Garcia, Benifallet i Tortosa. Per això, el que farà serà convidar els assistents a una jornada tècnica que vol organitzar a Tortosa durant la primera quinzena de març. “Convidarem a tothom que vulgui vindre. Tindran temps il·limitat, i que ens porten els seus enginyers, els seus biòlegs, els geòlegs, i els deixarem parlar per confrontar tècnicament si un assut fluent té o no capacitat de retenció de sediments i d’aigües. Nosaltres diem que no, perquè és un tema tècnic”, ha dit. Segons Vallès, es tracta de debatre sobre temes tècnics, i no al voltant d’“idees territorials, polítiques o ideològiques”.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Vallès ha insistit en què els assuts fluents que volen construir al tram final de l’Ebre no retindran ni l’aigua ni els sediments, com assegura la PDE. De fet, també ha acusat els portaveus de la plataforma de “mentir”, quan fa unes setmanes van denunciar pressions per part de Sercosa, arran de l’oposició dels antitransvasament al projecte. “Això és mentida. Nosaltres no hem pressionat ningú”, ha afirmat Vallès, qui ha explicat que s’ha limitat a demanar reunions o “fer un cafè” amb alguns membres de la PDE, amb els quals tenia una relació de confiança. “Nosaltres ni hem pressionat, ni hem insultat, ni hem parlat malament de ningú”, ha remarcat.

Anunci

D’altra banda, el debat sobre els assuts de Sercosa també arriba este dilluns al ple de Tortosa, a partir d’una moció de la CUP. Els cupaires rebutgen el projecte de Sercosa, però l’empresa lamenta no haver pogut parlar amb la formació anticapitalista. “Ens hagués agradat poder parlar amb la CUP. Els he enviat missatges i em diuen que ja em trucaran, però no ho fan”, ha afegit, tot assenyalant que també menteixen quan parlen de les pressions de Sercosa als membres de la PDE. “A la moció entren en temes ideològics: que si som una empresa, que si som l’oligarquia, que si som Endesa. Tot això és fals, i la gent ja ho sap. Sercosa és una empresa privada, familiar, catalana, que el que vol és posar tres empreses a les Terres de l’Ebre, per tal de contribuir al creixement econòmic de les nostres terres. Que una empresa privada vol guanyar diners? És obvi, aquí no estic descobrint Amèrica”, ha ironitzat.

Finalment, Vallès ha assegurat que no volen evitar l’autocrítica, i que el de Sercosa és un projecte madur, tot i que els estudis tècnics i els estudis d’impacte ambiental no estaran enllestits fins més endavant. “El projecte el tenim molt madur. Nosaltres hem fet més de 25 centrals hidrolèctriques, 14 de les quals al riu Ebre. Coneixem l’Ebre perfectament”, ha assegurat, tot recordant que l’actual projecte comencen a estudiar-lo el 1992. “Crec que ho estem explicant, el que no hem fet durant 24 anys. Hem fet moltes reunions, hem tingut molt de suports d’ajuntaments, consells comarcals i empreses, però ho hem fet d’una manera amagada. Ara li hem volgut donar la volta, perquè tenim el dret, com a empresa privada, de voler fer una inversió”, ha conclòs el delegat ebrenc de Sercosa.

Tags: Baix EbreBenifalletCUPEconomiaGarciaJoaquim VallèsMedi AmbientPDERibera d'EbreSercosaTerres de l'EbreTortosa

Anunci

Related Posts

Deltebre denuncia la ‘inacció’ en la protecció del Delta, sis anys després del Glòria
Actualitat

Deltebre denuncia la ‘inacció’ en la protecció del Delta, sis anys després del Glòria

fa 13 hores
Suspensió del servei de Rodalies per l’accident a Gelida: Alternatives de transport per a uns usuaris que lamenten manca d’informació
Actualitat

Suspensió del servei de Rodalies per l’accident a Gelida: Alternatives de transport per a uns usuaris que lamenten manca d’informació

fa 13 hores
Tortosa s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua
Actualitat

Tortosa s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua

fa 14 hores
El Govern vol implantar una potència de més de 509 MW fotovoltaics i 1.261 MW eòlics al Baix Ebre per a l’any 2050
Actualitat

El Govern vol implantar una potència de més de 509 MW fotovoltaics i 1.261 MW eòlics al Baix Ebre per a l’any 2050

fa 14 hores
El Servei d’Urgències de l’Ametlla de Mar torna a ser operatiu les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any
Actualitat

El Servei d’Urgències de l’Ametlla de Mar torna a ser operatiu les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any

fa 14 hores
El projecte de climatització de l’escola Lluís Viñas guanya els primers pressupostos participatius de Móra d’Ebre
Actualitat

El projecte de climatització de l’escola Lluís Viñas guanya els primers pressupostos participatius de Móra d’Ebre

fa 2 dies
La borrasca Harry accentua la regressió del Delta de l’Ebre i inunda el Trabucador
Actualitat

La borrasca Harry accentua la regressió del Delta de l’Ebre i inunda el Trabucador

fa 2 dies
La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen a FITUR com a destinacions cicloturístiques de referència
Actualitat

La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen a FITUR com a destinacions cicloturístiques de referència

fa 2 dies
Pas decisiu per a la millora de la carretera entre la Ràpita i Poble Nou del Delta
Actualitat

Pas decisiu per a la millora de la carretera entre la Ràpita i Poble Nou del Delta

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Deltebre denuncia la ‘inacció’ en la protecció del Delta, sis anys després del Glòria
  • Suspensió del servei de Rodalies per l’accident a Gelida: Alternatives de transport per a uns usuaris que lamenten manca d’informació
  • Tortosa s’adhereix al Pacte Nacional per la Llengua

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ