• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La xarxa pública de fibra òptica arribarà enguany a 21 municipis i 15 polígons industrials més de l’Ebre

per ACN
15 de febrer de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La xarxa pública de fibra òptica arribarà enguany a 21 municipis i 15 polígons industrials més de l’Ebre

El secretari de Polítiques Digitals, David Ferrer, ha explicat a la comissió permanent del Consell Econòmic i Social de l’Ebre (CESTE) que el desplegament de la xarxa pública de fibra òptica arribarà enguany, com a mínim, a 21 municipis i 15 polígons industrials més del territori. El Departament hi inverteix enguany 6 dels 125 milions d’euros del pressupost del projecte. Ara ja s’executen 40 quilòmetres més de xarxa i s’han redactat els projectes per executar-ne 170 més, entre Tortosa i la Sénia (per abastir el sud del Baix Ebre i el Montsià). El compromís és que la xarxa pública de fibra òptica arribi a tots els pobles i polígons del territori el 2023, una eina “cabdal” contra el despoblament i per al desplegament del 5G.

Ferrer ha destacat que la xarxa pública de fibra òptica és una infraestructura que “permet l’equilibri territorial” i que és “la primera que genera que la gent torni i es quedi” al territori. “Quan hem posat grans carreteres i grans sistemes de comunicació, la gent ha marxat i aquesta ofereix a empreses i ciutadans les mateixes oportunitats”, ha destacat el secretari de Polítiques Digitals des de Tortosa. També és “cabdal” per desplegar a tot el país la xarxa 5G, orientada sobretot a l’àmbit industrial i empresarial. “És un dels actius i elements que valorem del projecte”, ha remarcat Ferrer.

Anunci

El calendari per completar el desplegament de la fibra pública depèn de les licitacions i l’execució dels adjudicataris i Ferrer no descarta que obres previstes per l’any que ve es puguin desplegar enguany. La xarxa arribarà a tots els pobles el 2023. Que el ciutadà tingui a casa el servei, dependrà també dels operadors –més de 85 presenten servei sobre la xarxa pública-. El Departament, quan té la planificació del desplegament cap a un municipi, els avisa perquè puguin fer les obres per arribar a les llars i empreses i puguin connectar tan bon punt arriba la fibra pública.

El delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha agraït a la secretaria de Polítiques Digitals que posi el territori “al mapa de la digitalització” i aposti pel reequilibri territorial. “És imprescindible per garantir la competitivitat de les Terres de l’Ebre sobre la qual desplegar les polítiques territorials”, ha dit. El president del CESTE, Josep Maria Franquet, ha animat els ciutadans ebrencs a formar-se en la gestió i establiment de la fibra òptica i el 5G, i a adquirir certificats digital. Franquet ha reclamat que hi hagi “simbiosi” entre la Generalitat i els operadors ebrencs per tirar endavant la difusió de la fibra òptica pública, també als habitatges particulars i les empreses.

Hospital Universitari

En la comissió permanent del CESTE, Salut i la URV (Universitat Rovira i Virgili) han exposat el centre sanitari de simulació avançat amb què s’ha dotat el Campus Terres de l’Ebre per fer formacions i per les pràctiques dels estudiants universitaris. “Això encaixa amb la importància que l’hospital de referència a les Terres de l’Ebre ha de ser un hospital universitari. Tot el que es faci en aquest sentit, assolir un servei hospitalari adequat, que no acabem de tenir, així com la concomitància amb la Universitat, sembla que estan progressant adequadament”, ha dit Franquet.

Tags: 5GAlbert SalvadóColumnaConsell Econòmic i Social de les Terres de l'EbreDavid FerrerFibra òpticaGeneralitat de CatalunyaJosep Maria FranquetTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Les Terres de l’Ebre preveuen una Setmana Santa amb ocupacions superiors al 80%
Actualitat

Les Terres de l’Ebre preveuen una Setmana Santa amb ocupacions superiors al 80%

fa 3 hores
Amposta transforma l’avinguda Santa Bàrbara en un eix més verd, accessible i sostenible
Actualitat

Amposta transforma l’avinguda Santa Bàrbara en un eix més verd, accessible i sostenible

fa 4 hores
Junts per Tortosa denuncia pèrdues de 166.000 euros a TortosaSport i alerta pel futur del WIN
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia pèrdues de 166.000 euros a TortosaSport i alerta pel futur del WIN

fa 21 hores
Junts manté el compromís amb el PSC pel relleu a l’alcaldia de l’Ametlla de Mar però reclama una majoria estable
Actualitat

Junts manté el compromís amb el PSC pel relleu a l’alcaldia de l’Ametlla de Mar però reclama una majoria estable

fa 22 hores
La Ribera d’Ebre reforça la candidatura de la gigafactoria d’IA amb un acord unànime amb l’INCASÒL
Actualitat

La Ribera d’Ebre reforça la candidatura de la gigafactoria d’IA amb un acord unànime amb l’INCASÒL

fa 22 hores
L’Ampolla tanca el 2025 amb endeutament zero i gairebé 1,9 milions de romanent
Actualitat

L’Ampolla tanca el 2025 amb endeutament zero i gairebé 1,9 milions de romanent

fa 22 hores
Amposta tanca el 2025 amb superàvit i reforça la seua salut financera amb més inversió i menys deute
Actualitat

Amposta tanca el 2025 amb superàvit i reforça la seua salut financera amb més inversió i menys deute

fa 22 hores
La consellera Romero defensa que el nou finançament permetrà “polítiques valentes i necessàries”
Actualitat

La consellera Romero defensa que el nou finançament permetrà “polítiques valentes i necessàries”

fa 2 dies
La CUP rebutja l’augment del 56% a les tarifes d’Aigües de Tortosa
Actualitat

Aigües de Tortosa invertirà 2,5 milions en telelectura i millores a la xarxa d’aigua

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Les Terres de l’Ebre preveuen una Setmana Santa amb ocupacions superiors al 80%
  • Amposta transforma l’avinguda Santa Bàrbara en un eix més verd, accessible i sostenible
  • Junts per Tortosa denuncia pèrdues de 166.000 euros a TortosaSport i alerta pel futur del WIN

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ