• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Ramon Arnabat (URV): ‘Putin manipula la història per justificar la invasió d’Ucraïna’

per Gustau Moreno
2 de març de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El conflicte entre Rússia i Ucraïna té unes arrels històriques que es remunten a l’edat mitjana, tot i que és en l’època contemporània quan s’han fet més evident les diferències entre les dues nacions. “La relació entre Rússia i Ucraïna ve d’antic. De vegades ha estat de col·laboració i de vegades de repressió, però això en cap cas justifica una intervenció militar d’un país en un país veí”, ha afirmat este dimecres el professor agregat d’Història Contemporània de la URV, Ramon Arnabat. “Jo crec que el que fa Putin, com fan altres líders de diferents països, és manipular la història, i portar-la a on ells els interessa”, ha afegit durant una entrevista a Canal 21 Ebre.

Segons Arnabat, l’explicació del conflicte actual cal buscar-la en l’època en què l’actual Ucraïna estava dividida entre l’antic Imperi Austro-Hongarès i els territoris més orientals, dominats per l’Imperi Rus. Això va configurar dos cultures dins d’Ucraïna, que després va ser una de les cinc repúbliques fundadores de la Unió de Repúbliques Socialistes Soviètiques, l’antiga URSS. “El domini cultural passa a ser rus, i això comportarà tensions dins d’aquesta república ucraïnesa, perquè el sector pro-occidental no se sentirà representat. Això s’agrejarà durant la política repressiva d’Stalin, que afecta tota la URSS, però especialment a Ucraïna”, ha recordat.

Anunci

A partir de la caiguda de la URSS, Ucraïna esdevé un país independent, i les diferències entre els dos països s’agreujaran a partir de la revolució dels anys 2013 i 2014, el conflicte per Crimea i el Donbàs, i l’incompliment dels acords de Minsk per part dels dos països. Finalment, la guerra ha esclatat per la invasió russa. Per resoldre el conflicte, Arnabat demana aconseguir “un alto el foc immediat, perquè quants més morts hi hagi, més difícil serà arribar a un acord”. També recuperar la via diplomàtica, i integrar Rússia al marc europeu i internacional, cosa que fins ara no han sabut fer ni la Unió Europea ni l’OTAN. “Occident ha de replantejar-se les seues relacions amb Rússia, un país econòmicament més feble que la Unió Europea i els Estats Units, però que manté un orgull nacional, encara que no sigui compartit per tota la població, com hem vist amb les manifestacions contrària a la guerra. Per tant, cal reconèixer Rússia com un actor important dins de la configuració europea, i s’ha d’integrar Rússia dins d’aquest marc”, ha conclòs.

Tags: AnàlisiHistòriaInternaRamon ArnabatRússiaUcraïnaURSSURV

Anunci

Related Posts

La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig
Actualitat

La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig

fa 1 hora
Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern
Actualitat

Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern

fa 18 hores
Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026
Actualitat

Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026

fa 18 hores
Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després
Actualitat

Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després

fa 18 hores
Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027
Actualitat

Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027

fa 18 hores
Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr
Actualitat

Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr

fa 18 hores
De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
Actualitat

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta

fa 2 dies
Aviam si cau de veritat
Actualitat

Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig

fa 2 dies
L’alcalde de Móra d’Ebre demana comprar al comerç local quan acabe la crisi del covid-19
Actualitat

Móra d’Ebre activa una campanya per ampliar la base de dades d’espais i atraure noves empreses

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig
  • Gestionar l’aigua, protegir el destí, per Núria Varela
  • Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ