• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Piñol diu que el repartiment del nou fons nuclear està ‘dat i beneït’ per part d’ERC

L'alcalde de Móra d'Ebre lamenta que s'haja exclòs l'Idece, ara dirigit per JuntsXCat, de la comissió amb ajuntaments i agents socials i econòmics

per Gustau Moreno
10 de març de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Joan Piñol s’ha mostrat este dijous molt crític amb el sistema que ha previst la Generalitat per repartir els 24 milions d’euros anuals del nou fons de transició nuclear. L’alcalde de Móra d’Ebre ha denunciat que ERC ja té “dat i beneït” el repartiment dels diners, amb una comissió formada per ajuntaments i agents socials i econòmics. En canvi, ha lamentat que s’haja exclòs l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (Idece), ara dirigit per Junts per Catalunya però abans governat pels republicans. “Entenc que això està dat i beneït, i que ara han de fer veure que tots hem de participar i que tots decidirem com hem de repartir. I a mi em va preocupar, perquè vaig veure una inconcreció molt important davant dels dubtes que plantejàvem els alcaldes”, ha advertit Piñol.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, l’alcalde morenc ha manifestat que ja comença a estar cansat d’este tipus de política partidista. “Em comença a cansar este joc tan infantil. Fem les coses bé, com cal, perquè avui governen uns i demà governen uns altres, i això canvia”, ha demanat Piñol. De la mateixa manera, l’alcalde de Móra d’Ebre ha qüestionat la cohesió del govern català. “Entre dos partits porten el govern. No governen junts, entre dos partits porten el govern”, ha insistit Piñol.

Anunci

Segons l’alcalde de Móra d’Ebre, la setmana passada va celebrar-se a Tarragona una reunió per presentar el nou fons al món local. L’alcalde morenc ha demanat gestionar els diners “amb sentit comú”. També ha recordat que a la Ribera d’Ebre funcionen els dos reactors d’Ascó, mentre que a l’altra zona nuclear només hi ha operatiu un dels dos reactors de Vandellòs. “Tot això són elements de discussió importants, que hauríem de gestionar des d’una perspectiva sense colors polítics”, ha remarcat. “Ens hem de preocupar de desenvolupar el territori i de generar oportunitats, perquè si tot va com sembla que ha d’anar, d’aquí a no massa anys no hi haurà nuclears i hi haurà 1.500 llocs de treball menys en aquella zona”, ha advertit.

En clau local, Piñol ha repassat les principals inversions previstes al pressupost de Móra d’Ebre per al 2022. També ha confirmat la modificació de l’ordenança d’escombraries, per evitar que molta gent de fora del municipi utilitze els contenidors, enlloc de fer el porta a porta als seus pobles. Una situació que està encarint el servei a la capital de la comarca. Finalment, Piñol ha dit que encara no té decidit si repetirà com a cap de llista a les eleccions del 2023, tot i que ha admès que s’ha plantejat no continuar.

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: AscóERCFons de transició nuclearIdeceJoan PiñolJunts per CatalunyaMóra d'EbreNuclearPDeCATPolíticaRibera d'EbreVandellòs

Anunci

Related Posts

Núvol
Actualitat

Núvol

fa 7 hores
El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
Actualitat

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova

fa 22 hores
Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
Actualitat

Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

fa 22 hores
Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja
Actualitat

Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

fa 22 hores
Tortosa aprova el pressupost del 2021 per als hospitals municipals
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona el nomenament del nou gerent de GESAT i Lleixà defensa la transparència del procés

fa 22 hores
Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià
Actualitat

Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià

fa 1 dia
Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts
Actualitat

Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts

fa 2 dies
Lleixà defensa la gestió de la Clínica Terres de l’Ebre i treballa amb la Generalitat per revertir les pèrdues
Actualitat

El Comitè d’Empresa de la Clínica Terres de l’Ebre denuncia ‘malestar’ i ‘bloqueig’ pel relleu de la gerència

fa 2 dies
Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’
Actualitat

Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Núvol
  • El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
  • Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ