• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Infosa sosté que l’aportació de sorres hauria evitat l’actual inundació del Trabucador

L'empresa salina dona per perduda almenys una setmana de producció perquè no té accés a la planta

per ACN
15 de març de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Infosa sosté que l’aportació de sorres hauria evitat l’actual inundació del Trabucador

Una imatge de la inundació del Trabucador durant el temporal Celia, el 15 de març del 2022. // ACN.

Amb la primera jornada del temporal Celia s’ha tornat a inundar la barra del Trabucador, al delta de l’Ebre, i ha deixat incomunicada la planta de sal de la punta de la Banya. Infosa, que gestiona les salines de la Trinitat, ha aturat l’activitat almenys una setmana i lamenta que la situació seria una altra si no s’hagués posposat l’aportació de sorres a l’istme que preveia fer l’Estat a la tardor. “Era un hivern benèvol que permetia reforçar la barra de manera potent i si ara s’acaba trencant, farem un pas enrere i començarem de zero”, ha apuntat Manel Salvadó, director industrial d’Infosa. El Moviment de Lluita pel Delta manté l’acció del 27 de març al Trabucador on es reivindicarà justament el reforç amb sorres que no s’ha fet.

Al novembre, un temporal va obligar Infosa a traslladar els treballadors de les planta salinera en vaixell i al setembre, l’afectació va ser important perquè era època de collita i la producció va quedar limitada. El tràmit d’una avaluació d’impacte ambiental per fer les aportacions de sorres a les zones fràgils de al costa deltaica, entre elles a la barra del Trabucador, ha acabat posposant aquesta actuació per a la tardor vinent perquè l’Estat ja té l’informe però ara és l’època de nidificació d’aus protegides al Delta i no es poden executar els treballs.

Anunci

Com ha apuntat Salvadó, hi ha hagut “sort” perquè la meteorologia ha estat “benèvola” i no s’han produït violents temporals que els dos últims anys amb el Gloria i el Filomena, però l’hivern s’acomiada amb el temporal Celia que en poc més d’un dia ja ha inundat l’istme. Aquest dilluns una treballadora d’Infosa a les salines de la Trinitat va quedar estacada amb un dels vehicles de l’empresa i es va haver de rescatar. La resta de treballadors van ser traslladats a terra en previsió que el mal temps s’intensificava.

Des de l’empresa, es mantenen “optimistes” perquè l’istme aguanta sense trencar-se, però el temporal és llarg. La barra del Trabucador pateix aquest dimarts microtrencaments i molts galatxos però la llevantada encara s’allargarà uns tres dies. Infosa ha tancat la fàbrica perquè el transport amb embarcacions tampoc és viable pel fort vent. Com el temporal es va predir amb prou antelació, Infosa va avançar l’expedició d’aquesta setmana i part de la pròxima, i s’ha emmagatzemat a Amposta i Rubí des d’on se serveix als clients. “Si s’allarga més de dues setmanes, caurem en problemes d’entrega i és quan la situació esdevé complicada. Encreuem els dits”, ha dit el director industrial de l’empresa.

Infosa està preparada per fer entrar maquinària a reparar l’accés terrestre a les salines del Trabucador, si l’istme no es trenca. “Les últimes reparacions les hem anat fent sense maquinària pesant i ara està pràcticament tot llis, l’aigua salta per dalt i és el que volíem i s’acanala menys, però si s’acaba la sorra, s’ha de moure”, ha explicat Salvadó.

Des de MOLDE, Moviment de Lluita pel Delta, també s’ha lamentat la inacció de les administracions per reforçar les zones fràgils del delta els últims mesos, que tornen a patir amb aquest temporal. El diumenge 27 de març han convocat una mobilització al Trabucador per denunciar “l’estat crític” del Delta i per fer ressò de les intervencions del Pla Delta que canvien “el vessant conservacionista” que ha posat en risc la plana deltaica.

*També podeu veure la notícia de Canal 21 Ebre:

Tags: Carme FranchDelta de l'EbreInfosaLa RàpitaManel SalvadorMedi AmbientMOLDESocietatTemporal CeliaTrabucador

Anunci

Related Posts

ERC, PSC i Entesa presenten una moció de censura per fer fora Del Amo de l’alcaldia de l’Ametlla de Mar
Actualitat

ERC, PSC i Entesa presenten una moció de censura per fer fora Del Amo de l’alcaldia de l’Ametlla de Mar

fa 7 hores
Tortosa aprova el pressupost del 2026 amb el suport de la CUP i l’oposició frontal de Junts
Actualitat

Tortosa aprova el pressupost del 2026 amb el suport de la CUP i l’oposició frontal de Junts

fa 14 hores
AmpostaGO digitalitza el comerç local amb comandes per WhatsApp i repartiment en bici
Actualitat

AmpostaGO digitalitza el comerç local amb comandes per WhatsApp i repartiment en bici

fa 14 hores
Tortosa es transforma amb la retirada del talús de l’antic pont del tren
Actualitat

Tortosa es transforma amb la retirada del talús de l’antic pont del tren

fa 1 dia
Suport econòmic de la Diputació als ajuntaments per pal·liar l’impacte de la guerra a l’Iran
Actualitat

Suport econòmic de la Diputació als ajuntaments per pal·liar l’impacte de la guerra a l’Iran

fa 1 dia
Junts per Tortosa alerta de pèrdues de més de 350.000 euros a l’Hospital de Jesús
Actualitat

Junts per Tortosa alerta de pèrdues de més de 350.000 euros a l’Hospital de Jesús

fa 1 dia
Detingut un home de 80 anys per incendiar tres vehicles de matinada a Roquetes
Actualitat

Detingut un home de 80 anys per incendiar tres vehicles de matinada a Roquetes

fa 1 dia
El regidor socialista Xavier de la Fuente abandona el govern de l’Ametlla de Mar i deixa Junts en minoria
Actualitat

El regidor socialista Xavier de la Fuente abandona el govern de l’Ametlla de Mar i deixa Junts en minoria

fa 2 dies
Tortosa fomenta la inclusió laboral amb nou contractacions del programa ACOL
Actualitat

Tortosa fomenta la inclusió laboral amb nou contractacions del programa ACOL

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ERC, PSC i Entesa presenten una moció de censura per fer fora Del Amo de l’alcaldia de l’Ametlla de Mar
  • Dimissió, per Ricardo Llaó Llaó
  • Tortosa aprova el pressupost del 2026 amb el suport de la CUP i l’oposició frontal de Junts

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ