• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Arias i Carot repassen 50 anys de la història del periodisme al sud de Catalunya

per Redacció
31 de març de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Arias i Carot repassen 50 anys de la història del periodisme al sud de Catalunya

Josep Maria Arias i Tomàs Carot. // URV.

De les cròniques enviades per correu postal a les retransmissions per twitter. Del fax al mail. De les redaccions al treball autònom. Els darrers cinquanta anys han transformat l’exercici del periodisme en tots els seus vessants. El relat d’aquesta evolució l’han recollit els periodistes Josep Maria Arias i Tomàs Carot en el llibre ‘De l’Olivetti al teletreball. Mig segle de periodisme i comunicació de proximitat al Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre i Baix Penedès (1969-2019) i COVID-19′. El llibre fa una mirada retrospectiva sobre la professió a partir de l’experiència personal i professional de Josep Maria Arias i Tomàs Carot, que al llarg de la seva trajectòria han treballat en ràdio, premsa escrita, gabinets i empreses de comunicació i s’han convertit en referents de l’ofici al territori.

L’obra, editada per Publicacions URV, es va presentar dimarts al Paranimf de la Universitat amb la presència dels seus autors, de la rectora de la URV María José Figueras; del vicepresident de la Diputació de Tarragona, Joaquim Nin; del director de la Càtedra URV/REPSOL d’Excel·lència en Comunicació Jordi Farré; de la periodista del Gabinet de Comunicació de la Universitat Cinta Bellmunt i del president del Col·legi de Periodistes de Tarragona, Esteve Giralt. “Amb aquesta obra hem volgut fer un exercici de memòria històrica, amb una dosi de nostàlgia i esperança respecte el futur de la professió”, va explicar Josep Maria Arias durant la presentació. “El nostre objectiu és posar el llibre a l’abast dels professionals, especialment dels més joves, i que serveixi de punt de partida per a donar peu a altres recerques i aprofundiments”, va afegir Carot.

Anunci

Des dels darrers anys del franquisme, de la implantació dels estudis de comunicació de la URV al territori, o de la irrupció de la tecnologia fins arribar a l’hegemonia dels mitjans digitals, el autors emmarquen el seu relat sobre la comunicació emmarcant-lo en la contextualització històrica de cada moment. El llibre inclou un capítol addicional sobre la pandèmia, un altre moment clau que ha suposat un nou repte en l’exercici de la professió i ha canviat, en molts casos, la manera de treballar.

Al llarg de més de 300 pàgines els autors reivindiquen el periodisme de proximitat, i fan una radiografia de la història recent de la comunicació a un territori amb tres àmbits ben diferenciats: Baix Penedès, Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre, que compten amb dinàmiques socioeconòmiques i culturals pròpies que han marcat el ritme i les singularitats de l’evolució mediàtica. També s’inclouen aportacions d’altres periodistes del territori, que parlen de la professió des d’una perspectiva més personal.

A més, l’obra compta amb una edició digital i és el primer pas d’un projecte que tindrà continuïtat a través d’un portal web que permetrà actualitzar-ne el contingut. En el projecte hi han col·laborat la Càtedra URV/Repsol d’Excel·lència en Comunicació, la Diputació de Tarragona i el Col·legi de Periodistes de Catalunya.

Tags: Baix PenedèsCamp de TarragonaComunicacióJosep Maria AriasPeriodismeTarragonaTerres de l'EbreTomàs CarotURV

Anunci

Related Posts

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
Actualitat

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova

fa 5 hores
Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
Actualitat

Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

fa 5 hores
Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja
Actualitat

Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

fa 5 hores
Tortosa aprova el pressupost del 2021 per als hospitals municipals
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona el nomenament del nou gerent de GESAT i Lleixà defensa la transparència del procés

fa 5 hores
Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià
Actualitat

Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià

fa 14 hores
Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts
Actualitat

Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts

fa 1 dia
Lleixà defensa la gestió de la Clínica Terres de l’Ebre i treballa amb la Generalitat per revertir les pèrdues
Actualitat

El Comitè d’Empresa de la Clínica Terres de l’Ebre denuncia ‘malestar’ i ‘bloqueig’ pel relleu de la gerència

fa 1 dia
Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’
Actualitat

Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’

fa 1 dia
L’alcalde de l’Ampolla nega haver comès cap delicte en la gestió municipal  i defensa la gestió dels contractes
Actualitat

L’alcalde de l’Ampolla nega haver comès cap delicte en la gestió municipal i defensa la gestió dels contractes

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
  • Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
  • Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ