• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El projecte d’ampliació del Parc Natural dels Ports vol convertir l’espai en un parc ecohistòric de la Batalla de l’Ebre

GEPEC i una comissió cívica volen incloure a la zona de protecció la Serra de Cavalls, la Serra de Pàndols i la Picossa

per ACN
1 d'abril de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La proposta d’ampliació del Parc Natural dels Ports pretén convertir l’espai en un parc ecohistòric de la Batalla de l’Ebre. Després de dos anys i mig de treball, GEPEC i una comissió cívica formada per ciutadans, alcaldes i entitats del territori han afegit la protecció dels valors històrics al projecte que s’enviarà a la Generalitat en un termini d’un mes i mig. Segons Albert Pujol, membre de la comissió, es tracta d’una aposta “única a Catalunya” que combina la protecció de valors naturals, històrics i culturals. Concretament, la proposta d’ampliació inclou la Serra de Cavalls, la Serra de Pàndols i la Picossa. Amb aquest plantejament, es demana també incloure per primer cop la comarca de la Ribera d’Ebre al parc natural dels Ports.

La comissió cívica que defensa el projecte es va presentar públicament aquest dijous a la tarda a la biblioteca comarcal de Móra d’Ebre. La pandèmia ha condicionat les trobades de l’entitat, que ja compta amb una cinquantena de suports arreu del territori. De moment, ajuntaments com el del Pinell de Brai, Corbera d’Ebre, Miravet, Benissanet, Ascó i Móra d’Ebre ja han mostrat el seu suport envers aquesta proposta. També s’hi ha afegit entitats com la DO Terra Alta, el Centre d’Estudis Ribera d’Ebre o l’Associació de Turisme Rural de la Terra Alta. La voluntat, segons Pinyol, és arribar al centenar d’adhesions a finals d’any.

Anunci

La feina feta per la comissió cívica se suma a la de GEPEC, que ha treballat una proposta d’ampliació centrada en la preservació dels valors mediambientals. La comissió, per la seva part, ha afegit els factors culturals i històrics que es troben a la zona i que poden representar un “fet diferenciador” a les comarques ebrenques. Segons el president de GEPEC, Xavier Jiménez, aquesta modificació podria ajudar a dinamitzar la zona amb projectes més sostenibles i representar una oportunitat de futur per a la població.

Es tracta d’una visió compartida també per l’alcaldessa del Pinell de Brai, Eva Amposta, que ha destacat que l’ampliació d’un parc natural pot comportar una sèrie de beneficis al conjunt del territori. Entre altres, ha assenyalat que pot ser un revulsiu contra el despoblament i alhora, potenciar el creixement econòmic amb propostes agrícoles i turístiques sostenibles.

Un parc de més de 35.000 hectàrees

En aquests moments, el Parc Natural dels Ports té 35.050 hectàrees, les quals es troben repartides entre les comarques del Montsià, el Baix Ebre i la Terra Alta. En canvi, no s’inclou la Ribera d’Ebre. El projecte d’ampliació pretén revertir aquesta situació i afegir espais naturals d’aquesta quarta comarca de les Terres de l’Ebre. Els impulsors de l’ampliació no tanquen la porta a què més municipis o entitats s’afegeixin a la demanda. És per aquest motiu que encara no s’han quantificat les hectàrees que se sumarien al parc natural.

La proposta es presentarà en un termini d’un mes i mig al Govern, després que s’hagi treballat de forma conjunta en els últims dos anys i mig. El canvi de l’executiu català, juntament amb l’esclat de la pandèmia, han entorpit els tràmits que requereix un document d’aquest tipus. La previsió dels impulsors del projecte però, és que s’avanci en els pròxims mesos i pugui ser una realitat abans d’un any.

En una fase inicial, l’ampliació que es plantejava superava les 59.000 hectàrees de protecció. Segons Jiménez, la proposta “ha madurat” i s’ha concentrat a la Serra de Cavalls, Serra de Pàndols i la Picossa, tres punts referents per a la Batalla de l’Ebre. “És una zona espectacular pel que fa al valor ambiental, però també té una importància històrica destacada. Són factors que es complementen, però en el cas dels aspectes culturals són únics a Catalunya, ja que enlloc hi ha tanta concentració d’elements relacionats a la Guerra Civil espanyola com aquí”, ha assenyalat.

Una eina per defensar-se davant les amenaces al territori

L’ampliació de la protecció dels espais inclosos al futur parc ecohistòric, la proposta pretén ser una eina més per defensar-se davant de projectes que puguin posar en perill l’entorn. Per l’alcaldessa del Pinell de Brai, la iniciativa pot representar un punt d’inflexió per consolidar un model de territori en què es prioritzi la protecció natural i alhora, històrica de la zona.

Tags: Albert PujolBatalla de l'EbreGEPECJordi SoléMedi AmbientMemòriaMóra d'EbreParc Natural dels PortsPere Josep JiménezRibera d'EbreSocietatXavier Jiménez

Anunci

Related Posts

Tortosa i Amposta participaran del pla pilot per revitalitzar el comerç local
Actualitat

Tortosa i Amposta participaran del pla pilot per revitalitzar el comerç local

fa 16 hores
Tortosa inaugura les dues primeres llars d’infants públiques
Actualitat

Tortosa inaugura les dues primeres llars d’infants públiques

fa 16 hores
Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’una subvenció de 240.000 € per ombres al nucli antic
Actualitat

Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’una subvenció de 240.000 € per ombres al nucli antic

fa 16 hores
Tortosa tindrà una caseta del Pare Noel al centre de la ciutat
Actualitat

Tortosa tindrà una caseta del Pare Noel al centre de la ciutat

fa 16 hores
Les Jornades de Patrimoni Literari Ebrenc tanquen amb vins, art i poesia
Actualitat

Les Jornades de Patrimoni Literari Ebrenc tanquen amb vins, art i poesia

fa 16 hores
Matemàtiques recreatives dominicals (109)
Actualitat

Matemàtiques recreatives dominicals (109)

fa 2 dies
El ministre Hereu anuncia una inversió de 10’3 milions d’euros per a la remodelació del Parador de Tortosa
Actualitat

El ministre Hereu anuncia una inversió de 10’3 milions d’euros per a la remodelació del Parador de Tortosa

fa 4 dies
Els centres educatius disposaran d’una guia d’actuació davant episodis de risc
Actualitat

Els centres educatius disposaran d’una guia d’actuació davant episodis de risc

fa 4 dies
Trànsit diu que les mesures per reduir embussos en accidents no s’apliquen al tram ebrenc de l’AP-7
Actualitat

Trànsit diu que les mesures per reduir embussos en accidents no s’apliquen al tram ebrenc de l’AP-7

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa i Amposta participaran del pla pilot per revitalitzar el comerç local
  • Tortosa inaugura les dues primeres llars d’infants públiques
  • Junts per Tortosa denuncia la pèrdua d’una subvenció de 240.000 € per ombres al nucli antic

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ