• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Nicoleta Autu: ‘Hem de continuar acollint refugiats, arribaran més persones d’Ucraïna’

La regidora d'ERC-Més Deltebre, d'origen romanès, s'ha solidaritat amb el poble ucraïnès després de la invasió de Rússia

per Gustau Moreno
8 d'abril de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Una regidora d’ERC-Més Deltebre, Nicoleta Autu, que és d’origen romànes, s’ha implicat en diverses accions de solidaritat amb Ucraïna i d’acollida de refugiats. De fet, també està molt atenta de les notícies que arriben des de Romania, que acull milers de persones que fugen de la invasió russa, com altres països que són fronterers amb Ucraïna. En este sentit, destaca la feina d’acollida que també s’està realitzant a Polònia, on s’han habilitat estacions de trens i d’autobús, així com centres especials de refugiats. “Això és admirable, s’ha fet una tasca molt important, hi ha voluntaris que dediquen moltes hores per ajudar”, ha remarcat durant una entrevista a Canal 21 Ebre. “També a Romania s’han mobilitzat moltes persones a la frontera, per donar la primera acollida amb aliments i amb roba, perquè quan va començar el conflicte encara hi havia hivern, i en aquella zona els hiverns són molt durs, amb temperatures sota zero, i això afecta molt, perquè els ucraïnesos han marxat de casa amb no res, amb una bossa i poca cosa més”, ha recordat.

En el cas de Catalunya, Autu també ha volgut destacar la coordinació que s’està realitzant des del Departament d’Igualtat i Feminismes. Una tasca que caldrà continuar fent, ja que malauradament arribaran més refugiats. “Considero que han fet una tasca molt bona, perquè s’ofereix suport en tots els aspectes, començant per la primera assistència sanitària”, ha assenyalant, tot explicant el cas d’un infant ucraïnès que ha arribat a Deltebre amb una pneumònia, i que ha hagut d’anar al metge d’urgència. “Ara és una tasca que s’ha de continuar fent, perquè encara penso que sortiran moltes persones més”, ha insistit. Autu aconsella els refugiats i les seues famílies d’acollida a demanar el suport del Departament d’Igualtat i Feminismes, així com dels consells comarcals, per als infants que han de ser escolaritzats o per les persones que tinguen necessitats especials.

Anunci

Autu també ha dit que, com a romanesa, li preocupa que Putin vulga ampliar els dominis de Rússia cap a d’altres països de l’antiga òrbita soviètica. “Des que va començar la guerra, considero que si Putin té el control de Crimea i de la part que li interessa del mar Negre, podem arribar a pensar que voldrà més poder, que voldrà més territori, per controlar tot l’entorn del mar Negre, que és per on poden entrar les mercaderies. Per tant, sí que em preocupa, perquè no se sap mai”, ha advertit, tot recordant que Rússia ja va amenaçar amb l’ús de les seues armes nuclears. Segons la regidora de Deltebre, el president rus viu en una bombolla. Però, tard o d’hora, Rússia patirà una crisi econòmica, per les conseqüències de la guerra a Ucraïna i les sancions de la comunitat internacional.

Tags: Baix EbreDeltebreERC-Més DeltebreNicoleta AutuPolíticaRomaniaSocietatUcraïna

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 2 dies
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 2 dies
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 2 dies
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 3 dies
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 3 dies
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 3 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 3 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 4 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Matemàtiques recreatives dominicals (95)
  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ