• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

‘Antonio Roca Cid. Lo retratista del Rastre’ i ‘Espills badats’ de Francesca Aliern, els llibres ebrencs més venuts a Tortosa

Empar Moliner i Toni Cruanyes en català i Santiago Posteguillo i Ángel Martín en castellà, autors més venuts a Catalunya

per Gustau Moreno
26 d'abril de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
‘Antonio Roca Cid. Lo retratista del Rastre’ i ‘Espills badats’ de Francesca Aliern, els llibres ebrencs més venuts a Tortosa

Antonio Roca Cid i Francesca Aliern, signant llibres durant la diada de Sant Jordi del 2022 a Tortosa. // QUIMO PANISELLO.

Les lletres ebrenquen han tornat a brillar a Tortosa per Sant Jordi. I tal i com era d’esperar, el llibre ‘Antonio Roca Cid. Lo retratista del Rastre’, de Quimo Panisello, Marina Pallás i Roc Salvadó, ha estat un dels més buscats a les llibreries i parades de la capital del Baix Ebre. Fins i tot, durant els dies previs a la diada de Sant Jordi. També s’ha venut molt ‘Espills badats’, l’última novel·la de Francesca Aliern. L’escriptora xertolina i el mateix fotògraf han coincidit signant llibres a la parada de la llibreria La 2 de Viladrich, on s’han arribat a esgotar els exemplars del llibre que retrata la vida social i quotidiana de Tortosa entre els anys seixanta i vuitanta, publicat per Ganzell Edicions.

Per la seua banda, ‘Espills badats’ és una novel·la romàntica i històrica situada a la postguerra. Aliern és l’autora més prolífica de les Terres de l’Ebre, i la seua obra compta amb un gran nombre de lectors i lectores fidels. De fet, l’any 2011 va ser Guardonada amb el Mèrit de les Lletres Ebrenques. La novel·la, pubicada per Cossetània, està ambientada en un temps en què la misèria de postguerra persistia, quan van arribar al món unes xiquetes bessones que eren com dos espills badats: no s’assemblaven en res. La Francesca era morena, de pell fosca, prima i de poca empenta. En canvi, la Joana tenia els cabells rossos, els ulls blaus i un color esclarit a tot el cos, que era envejat per les poques amiguetes que tenien. Així, malgrat les penúries de la família, eren en un entorn rural que les podia acomboiar i la vida encara els havia de presentar alguna ànima caritativa. Com sempre, però, el destí també els reservava camins complicats i, fins i tot, divergents, com els rajos de llum reflectits per un espill convex.

Anunci

També han signat força llibres a Tortosa l’escriptor Jesús Tibau, que este Sant Jordi tenia dos propostes ben diferents, el dietari ‘L’espectacle de la vida’ (Ganzell Edicions i Petròpolis) i el recull de contes ‘I sentir-se encara amb forces’ (Onada Edicions). D’altra banda, també no ha parat de fer dedicatòries Arturo Gaya amb el llibre ‘L’Ebre. 50 raons per estimar-lo’, una guia personal amb fotografies de la seua companya Maria Elena Maureso, que ha publicat Cossetània.

[#Fotogaleria] Tortosa torna a celebrar un Sant Jordi com els de tota la vida

En el conjunt de Catalunya, segons l’Agència Catalana de Notícies (ACN), els llibres ‘Benvolguda’ (Columna), d’Empar Moliner, en català, i ‘Roma soy yo’ (Ediciones B), de Santiago Posteguillo, en castellà, han estat les novel·les més venudes per Sant Jordi. L’autor valencià comparteix la primera posició amb Eva García Saenz d’Urturi per ‘El Libro Negro de las Horas’ (Planeta), ja que el Gremi de Llibreters no ha pogut fer una estimació exacta en la categoria per la meteorologia. Quant a la no-ficció, lideraven el tradicional rànquing de la diada ‘La vall de la llum’ (Destino), de Toni Cruanyes i ‘Por si las voces vuelven’ (Planeta), d’Ángel Martín.

En la categoria de ficció en català, hi apareixen altres noms que, els darrers dies, ja lideraven les vendes. Es tracta de l’última novel·la d’Albert Sánchez Piñol, ‘El monstre de Santa Helena’ (La Campana), el tercer volum de la trilogia d’Eva Baltasar, ‘Mamut’ (Club Editor) i ‘Quan s’esborren les paraules’ (Columna), de Rafel Nadal. Quant la no-ficció, a més de Cruanyes, figuren entre els més venuts ‘L’alegria de viure’ (Univers), de Sílvia Soler i el nou volum de Carles Porta ‘Crims: Llum a la foscor’ (La Campana).

En la ficció en castellà, completen les primeres posicions de la llista ‘El mapa de los anhelos’ (Planeta), d’Alice Kellen, i l’última novel·la d’Isabel Allende, ‘Violeta’ (Plaza & Janés), mentre que en no-ficció en la mateix a llengua també hi ha noms com Marian Rojas Estapé per ‘Cómo hacer que te pasen cosas buenas’ (Espasa) i ‘La muerte contada por un sapiens a un neandertal’ (Alfaguara), de Juan José Millás i Joan Luis Arsuaga.

‘Catalanament’ (Montena), del col·lectiu La incorrecta; ‘La princesa, el drac i el cavaller desarmat’ (El Cep i la Nansa), de Joan Turu; i ‘La meravellosa i horripilant casa de la iaia’ (Combel), de Meritxell Martí Orriols, són els més venuts a la categoria d’infantil i juvenil en català. En castellà, hi ha els volums ‘Las Perrerías de Mike 1. Mikecrack y la Estrella Maldita’ (MR Ediciones), de Mikecrack; ‘Antes de diciembre’ (Montena), de Joana Marcús; i ‘El semen mola (pero necesitas saber cómo funciona)’ (Montena), d’Anna Salvia i Cristina Torrón Menstruita.

Tags: Antonio Roca CidArturo GayaCulturaEmpar MolinerFrancesca AliernJesús TibauLiteraturaMaria Elena MauresoMarina PallàsQuimo PaniselloRoc Salvadó PoyToni Cruanyes

Anunci

Related Posts

Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs
Actualitat

Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs

fa 7 hores
Els nyaps urbanístics tortosins
Actualitat

Tortosa tanca el 2025 amb superàvit de 4,3 milions i activa ajuts contra el risc d’exclusió residencial

fa 7 hores
Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa
Actualitat

Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa

fa 7 hores
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de Jesús reforça la detecció del delirium, un trastorn sovint invisible en pacients hospitalitzats

fa 7 hores
El festival Toca’m omplirà Tortosa de pianos i música amb una vintena de concerts en la seua cinquena edició
Actualitat

El festival Toca’m omplirà Tortosa de pianos i música amb una vintena de concerts en la seua cinquena edició

fa 7 hores
ESARDI Amposta rep una beca internacional de Kronospan per impulsar un laboratori creatiu innovador
Actualitat

ESARDI Amposta rep una beca internacional de Kronospan per impulsar un laboratori creatiu innovador

fa 14 hores
Tortosa dedica un Sant Jordi especial a Pérez Bonfill, Burgos i Vergés amb una setmana plena d’activitats
Actualitat

Tortosa dedica un Sant Jordi especial a Pérez Bonfill, Burgos i Vergés amb una setmana plena d’activitats

fa 14 hores
Ulldecona debatrà el dret a viure al territori en la IX Jornada Àgora centrada en l’habitatge
Actualitat

Ulldecona debatrà el dret a viure al territori en la IX Jornada Àgora centrada en l’habitatge

fa 14 hores
Medicina arribarà al Campus Terres de l’Ebre el curs 2030-2031 amb una primera promoció de 50 alumnes
Actualitat

Medicina arribarà al Campus Terres de l’Ebre el curs 2030-2031 amb una primera promoció de 50 alumnes

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs
  • Tortosa tanca el 2025 amb superàvit de 4,3 milions i activa ajuts contra el risc d’exclusió residencial
  • Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ