• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Ràpita dedica a Itàlia el primer Festival Internacional de Cinema i Cultures ‘TRETS’

per Redacció
28 d'abril de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La Ràpita dedica a Itàlia el primer Festival Internacional de Cinema i Cultures ‘TRETS’

La presentació del festival TRET a la Ràpita. // CEDIDA.

La Ràpita ha presentat el Festival Internacional de Cinema i Cultures ‘TRETS’, que naix amb la voluntat de fer servir el cinema per apropar els espectadors als trets d’identitat de la cultura d’un país. En este primera edició, serà Itàlia. El festival, organitzat per Cineclub la Ràpita amb la col·laboració de l’Ajuntament de la Ràpita, tindrà lloc del 6 al 8 de maig a diferents ubicacions del municipi: l’Auditori Sixto Mir, el Maset Espai Joves, la glorieta de l’Escola Carles III i el Frankfurt Marc. 

El festival i la programació de la primera edició s’han presentat aquest matí en una roda de premsa a l’Auditori Sixto Mir, en què també s’ha destacat la implicació de l’entitat organitzadora en promoure activitats culturals per a la ciutadania. Després de cinc anys de vida, el Cineclub ha aconseguit portar a la Ràpita una programació estable que inclou dues o tres pel·lícules al mes, sempre respectant-ne la versió original subtitulada, i amb una selecció acurada de films que va des de clàssics del cinema, pel·lícules inèdites a les sales comercials o cintes que han passat per altres festivals de cine. 

Anunci

L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, ha expressat que “arriba un esdeveniment nou que ens fa molt de goig presentar perquè ens porta oferta cinematogràfica a diversos espais del nostre municipi amb l’objectiu de divulgar la cultura italiana a partir de projeccions de diferents gèneres i èpoques”. Caparrós ha afegit que “engegar un festival com aquest a la Ràpita suposa molta implicació i col·laboració i per això, cal felicitar a Cineclub la Ràpita”. 

Per la seua banda, el president de Cineclub la Ràpita, Gabriel Vega, ha declarat que “volem apropar certes cultures al territori i comencem fent-ho amb la italiana perquè creiem que és molt atractiva en tots els àmbits culturals, ja que en les activitats programades també hi ha música, gastronomia, literatura…”. A més, Vega ha volgut destacar el concurs de curtmetratges en què “sis curtmetratges optaran a aconseguir els premis: un escollit pel públic i l’altre per membres de cineclubs d’arreu de Catalunya”. 

En la presentació, el membre del Cineclub i responsable de la selecció dels curtmetratges a concurs, Xavier Miró, ha estat l’encarregat de desgranar les línies principals de la programació d’aquesta primera edició de TRETS, que inclourà -entre d’altres- una inauguració amb sopar, concert del grup Giancaldo i projecció del film ‘Amarcord’ a l’ASM, una sessió infantil matinal amb esmorzar inclòs, la projecció d’un western a l’aire lliure, un documental de Passolini i, com a cloenda, la pel·lícula ‘Call me by your name’. 

Per concloure, la regidora de Cultura, Èrika Ferraté, ha mostrat la satisfacció que sent el govern local amb la trajectòria de l’entitat durant els cinc anys de vida cultural a la Ràpita i ha convidat la ciutadania a participar en la celebració del festival que després de dos anys es durà a terme. TRETS havia d’haver iniciat el seu camí l’any 2020, però la pandèmia de la covid-19 va provocar-ne l’ajornament fins a enguany, quan finalment podrà celebrar-se del 6 al 8 de maig. 

Tags: Cineclub la RàpitaCinemaCulturaÈrika FerratéFestival Internacional de Cinema i CUltures TRETSGabriel VegaJosep CaparrósLa RàpitaMontsiàXavier Miró

Anunci

Related Posts

Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre

fa 14 hores
La Diputació de Tarragona destina 4 MEUR per desplegar la fibra òptica a la Fatarella, Mas de Barberans, Tivenys i Bítem
Actualitat

La Diputació de Tarragona destina 4 MEUR per desplegar la fibra òptica a la Fatarella, Mas de Barberans, Tivenys i Bítem

fa 14 hores
Vertebra Dansa tanca amb èxit de participació la primera edició a Tortosa
Actualitat

Vertebra Dansa tanca amb èxit de participació la primera edició a Tortosa

fa 15 hores
Móra d’Ebre inaugura l’escultura del soldat de la Batalla de l’Ebre fotografiat per Hans Gutmann
Actualitat

Móra d’Ebre inaugura l’escultura del soldat de la Batalla de l’Ebre fotografiat per Hans Gutmann

fa 19 hores
El Carrilet Verd estrena ruta pels atractius de Tortosa
Actualitat

El Carrilet Verd estrena ruta pels atractius de Tortosa

fa 19 hores
El Govern commemora el 88è aniversari de la Batalla de l’Ebre amb la participació dels joves com un dels eixos de l’acte
Actualitat

El Govern commemora el 88è aniversari de la Batalla de l’Ebre amb la participació dels joves com un dels eixos de l’acte

fa 20 hores
El Govern distribuirà 150.000 ulleres gratuïtes per seguir l’eclipsi als punts d’observació habilitats
Actualitat

El Govern distribuirà 150.000 ulleres gratuïtes per seguir l’eclipsi als punts d’observació habilitats

fa 4 dies
Gonell demana tranquil·litat amb el PLATER, descarta expropiacions i assegura l’autonomia municipal
Actualitat

Gonell demana tranquil·litat amb el PLATER, descarta expropiacions i assegura l’autonomia municipal

fa 4 dies
Marina Daufí i el dret a l’oblit
Actualitat

El cicle Memòries Tortosines reivindica la memòria esborrada de la mestra i periodista Marina Daufí

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre
  • La Diputació de Tarragona destina 4 MEUR per desplegar la fibra òptica a la Fatarella, Mas de Barberans, Tivenys i Bítem
  • Vertebra Dansa tanca amb èxit de participació la primera edició a Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ