• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La PDE aprofita la Piraguada en Defensa de l’Ebre per reclamar ‘fets i no paraules’

per ACN
13 de juny de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Un centenar de piragües han omplert aquest diumenge el tram entre Xerta i Tortosa del riu Ebre. En el marc de la 21a Piraguada en defensa de l’Ebre, l’acte ha servit per reivindicar un major cabal aquàtic i sòlid per al riu per garantir-ne el futur. A l’espera de la publicació del Pla Hidrològic de l’Ebre (PHE), la portaveu de la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE), Matilde Font, ha posat en dubte que el document inclogui les al·legacions presentades per l’entitat i n’ha criticat el retard en la publicació. “L’experiència que tenim és que tenen molt poc en compte les al·legacions i l’esborrany que presenten acaba sent el text final amb poca variació”, ha lamentat a l’ACN. La plataforma apunta a la tardor per engegar noves mobilitzacions.

De bon matí, els participants en la tradicional Piraguada en defensa de l’Ebre s’han aplegat a l’embarcador de Xerta per recollir les embarcacions amb què han remat fins a Tortosa. Després d’una breu introducció sobre l’objectiu de l’acció reivindicativa i les indicacions de seguretat pertinents, s’ha donat iniciat a la travessia d’uns trenta quilòmetres, que s’ha allargat fins al migdia. L’acte reivindicatiu ha posat el punt final a la capital del Baix Ebre, on s’ha llegit un manifest i s’han demanat “fets i no paraules” a les administracions a l’hora de protegir el riu.

Anunci

Entre els participants, la conscienciació i sensibilització envers el futur del riu Ebre era ben present. És el cas del Llorenç Viña, un jove que acumula tres piraguades reivindicatives organitzades per la PDE. “No és el mateix veure el riu des de fora que veure’l des de dins, anar amb piragua en aquest tram permet visualitzar les dificultats que es deriven de la manca d’aigua i sediments que té l’Ebre”, ha apuntat. D’altra banda, en Manel Ferrando, de 92 anys, ha estat el participant més gran en la Piraguada en defensa de l’Ebre. Després de més de quaranta anys remant pel riu amb el club remer de Tortosa, ha assenyalat que amb el temps el riu ha canviat molt i ha remarcat la importància de comptar amb un major cabal sòlid i aquàtic per garantir-ne la viabilitat.

En aquesta ocasió, un centenar de persones han participat en la iniciativa impulsada per la PDE. Es tracta d’una xifra lleugerament menor a l’habitual en aquesta acció, que ja acumula 21 edicions. L’any 2020, a causa de les restriccions vinculades a la pandèmia, es va haver d’anul·lar la piraguada, una de les propostes històriques per visualitzar les reivindicacions de l’entitat, que s’han mantingut al llarg de dues dècades.

Tot plegat s’emmarca en les setmanes prèvies a la publicació del Pla Hidrològic de l’Ebre, que segons la PDE, hauria de ser una realitat a finals de mes. “Ja van tard, com de costum”, ha etzibat la portaveu de la plataforma, Matilde Font. A l’espera que es publiqui el document, Font ha assenyalat que en anteriors ocasions, no ha tingut en compte les al·legacions presentades no només per part de l’entitat, sinó tampoc les d’altres organismes. En el cas de la PDE, les reclamacions es concentren en no atorgar més permisos per a nous regadius i una moratòria per als existents, així com un major cabal sòlid i aquàtic per al conjunt del riu.

Font també ha incidit en un altre document, el pla integral del Delta. En aquest cas, ha apuntat que hauria de publicar-se a finals d’any i que “per lògica” hauria d’anar lligat a les propostes incloses en el PHE. Sobre aquest text, la plataforma lamenta que no ha estat convidada a cap reunió per tractar el pla i espera que inclogui altres mesures més enllà del moviment de sorra en diferents punts del delta de l’Ebre.

Tags: Baix EbreJoan Antoni PaniselloMatilde FontMedi AmbientPDESocietatTortosaXerta

Anunci

Related Posts

Jordan denuncia que el problema amb els semàfors del centre de la ciutat és herència del govern de Roigé
Actualitat

Jordan denuncia que el problema amb els semàfors del centre de la ciutat és herència del govern de Roigé

fa 5 hores
Campanya de l’arròs al Delta marcada per la baixada de preus per l’elevada competència en altres zones d’Europa
Actualitat

Campanya de l’arròs al Delta marcada per la baixada de preus per l’elevada competència en altres zones d’Europa

fa 6 hores
Reverté vol diàleg per millorar ‘la qualitat de vida’ dels rapitencs que viuen a Alcanar-Platja
Actualitat

Reverté vol diàleg per millorar ‘la qualitat de vida’ dels rapitencs que viuen a Alcanar-Platja

fa 7 hores
El Museu de Gandesa dedica una nova sala a l’aviació republicana
Actualitat

El Museu de Gandesa dedica una nova sala a l’aviació republicana

fa 9 hores
Junts per Tortosa celebra la subvenció de la Diputació per a la pista de gel
Actualitat

Junts per Tortosa celebra la subvenció de la Diputació per a la pista de gel

fa 9 hores
Gonell apunta que cal abordar l’evacuació dels barrancs, també amb les comunitats de regants
Actualitat

Gonell apunta que cal abordar l’evacuació dels barrancs, també amb les comunitats de regants

fa 1 dia
ERC denuncia falta d’ajuts als municipis afectats per l’incendi de Paüls
Actualitat

ERC denuncia falta d’ajuts als municipis afectats per l’incendi de Paüls

fa 1 dia
Tortosa estrena el primer reconeixement a la seva gent gran
Actualitat

Tortosa estrena el primer reconeixement a la seva gent gran

fa 1 dia
Junts per Tortosa demana al govern municipal un control del contracte de neteja
Actualitat

Junts per Tortosa demana al govern municipal un control del contracte de neteja

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Jordan denuncia que el problema amb els semàfors del centre de la ciutat és herència del govern de Roigé
  • Campanya de l’arròs al Delta marcada per la baixada de preus per l’elevada competència en altres zones d’Europa
  • Reverté vol diàleg per millorar ‘la qualitat de vida’ dels rapitencs que viuen a Alcanar-Platja

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ