• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Els altres actes que l’Ajuntament de Tortosa ha desautoritzat a la plaça de la Catedral

Retiren una pancarta que Vaga Feminista havia penjat al mirador de la mateixa plaça

per Gustau Moreno
2 de juliol de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Els altres actes que l’Ajuntament de Tortosa ha desautoritzat a la plaça de la Catedral

La pancarta desplegada a la barana del mirador de la plaça de la Catedral. // VAGA FEMINISTA.

L’acte pro-avortament que Assemblea Vaga Feminista de les Terres de l’Ebre volia celebrar este divendres a la nova plaça de la Catedral no és l’únic que ha desautoritzat l’Ajuntament de Tortosa, en les darreres setmanes. Des que el 7 de maig es va inaugurar la restauració de la façana de la catedral, altres col·lectius s’han interessat per fer tot tipus d’actes a la nova plaça. Així, l’Ajuntament ha denegat el permís per celebrar-hi el festival d’una escola de dansa de la ciutat, però també la festa de final de curs d’una escola de primària. De la mateixa manera, tampoc s’ha pogut celebrar una trobada d’una entitat diocesana, que finalment va fer-se a la plaça de l’Absis, ni tampoc s’ha autoritzat l’encesa d’un correfoc que havia sol·litat una entitat de cultura popular.

Esta setmana, l’Assemblea Vaga Feminista de les Terres de l’Ebre va denunciar, amb un comunicat i un vídeo a les xarxes socials, que l’Ajuntament de Tortosa havia rebutjat la seua sol·licitud per celebrar este divendres un acte a la nova plaça de la Catedral. En concret, el col·lectiu feminista volia celebrar que des del 30 de març les dones ebrenques es poden sotmetre a un avortament quirúrgic voluntari a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, sense haver de desplaçar-se fins a Tarragona. L’emplaçament que demanava l’Assemblea Vaga Feminista de les Terres de l’Ebre no era casual. En el mateix comunicat reconeixia que es va triar la plaça de la Catedral “per la càrrega simbòlica de la ubicació”. Segons les feministes, “l’estament eclesiàstic continua defensant que les dones no poden disposar lliurement del seu cos i criminalitza a les que volen avortar”.

Anunci

El tema tindrà ressò polític, perquè ERC ja ha registrat una bateria de preguntes sobre els criteris del govern de Junts per Tortosa i el PSC per limitar l’ús de la plaça de la Catedral als actes organitzats pel mateix Ajuntament i pel Bisbat de Tortosa. A través d’un comunicat, el servei de premsa de l’Ajuntament ja va explicar que l’ús de la plaça de la Catedral està reservat a esdeveniments organitzats pel mateix consistori o pel Bisbat. “En tot moment s’ha proposat ubicacions alternatives per tal que l’acte pogués tindre lloc. Anteriorment ja s’havien reubicat en altres espais de la ciutat altres actes que havien demanat poder ocupar la plaça de la Catedral”, van assegurar des de l’Ajuntament.

Finalment, l’acte va fer-se este divendres a la nit la plaça dels Dolors. A través de les xarxes socials, Vaga Feminista també va denunciar, a la tarda, que havien intentant manifestar-se a la plaça de la Catedral, on van desplegar una pancarta a la barana del mirador. Segons el col·lectiu, l’Ajuntament va trigar un minut en retirar la pancarta, amb el lema “Els nostres cossos, la nostra decisió!”.

✊ “Els nostres cossos, la nostra decisió”

L’Aj. de @Tortosa no només no ens ha deixat manifestar sinó que ha tardat 1 min. en retirar la pancarta que havíem penjat a la plaça de la Catedral.

Com és habitual, protegint el privilegis d’uns pocs per damunt dels drets de totes. pic.twitter.com/vYPI9Y7u4T

— VagaFeministaEbre (@VagaFeministaTE) July 1, 2022
Tags: Baix EbreBisbat de TortosaERCFeminismePolíticaSocietatTortosaVaga Feminista Terres de l'EbreXarxes

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 1 dia
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 1 dia
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 1 dia
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 2 dies
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 2 dies
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 3 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ