• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Agents socials i econòmics exigeixen el desdoblament de l’N-420 a Gandesa

Les Cambres de Comerç de Reus, Terol i Tortosa reclamen la redacció de l’estudi informatiu per desdoblar la via

per ACN
19 de juliol de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Front comú dels agents econòmics i socials per exigir el desdoblament de la nacional 420 entre Reus i Alcanyís (Baix Aragó). Els representants de les Cambres de Comerç de Reus, Terol, Tortosa i Valls s’han reunit aquest dilluns a Gandesa per reclamar la millora d’aquesta infraestructura, llargament reivindicada pels territoris. Les cambres consideren que el desdoblament és “vital” per al desenvolupament econòmic de la zona i per revertir el despoblament. Tots ells han tornat a demanar que es redacti l’estudi informatiu per conèixer la viabilitat del projecte després que s’aprovés una esmena en els pressupostos generals de l’Estat de l’any passat per fer possible l’informe. L’acte unitari previst per avui s’ha posposat fins a l’octubre.

Els representants de les Cambres de Comerç de Reus, Terol, Tortosa, conjuntament amb les de Valls, Lleida i Conca, s’han aplegat aquest dilluns al matí per escenificar la unitat a l’hora de reclamar el desdoblament de l’N-420. Segons el president de la cambra reusenca, Jordi Just, es tracta d’una via de comunicació “vital” per millorar la connexió entre el Port de Tarragona, des d’on es transporta cereals cap al Baix Aragó, així com perquè es tracta de la “sortida natural” de la indústria química per accedir a l’interior de la península. “El desdoblament és necessari per al desenvolupament econòmic del Matarranya, del Baix Terol, la Ribera d’Ebre, Terra Alta, Priorat i el Baix Camp i per evitar el despoblament de les nostres comarques fent zones de logística”, ha afirmat Just.

En la mateixa línia s’ha posicionat el president de la Cambra de Terol, Antonio Santa Isabel, que ha reclamat voluntat política per fer l’autovia entre els dos territoris i ha destacat la gran quantitat de mercaderies que es mouen cap al Baix Terol. “Per Catalunya és molt positiu que tinguem una via d’accés directe des del Baix Aragó pel gran volum de mercaderies i perquè molta gent d’aquesta zona va de vacances al delta de l’Ebre, el desdoblament és molt important turísticament i econòmicament”, ha remarcat Santa Isabel.

Per la seva banda, el president de la Cambra de Tortosa, Francesc Faiges, ha considerat que és un dia “important” perquè el desdoblament de la nacional és “fonamental” per les Terres de l’Ebre. En paral·lel, tots ells han recalcat que l’autovia obriria una nova via ràpida d’accés fins a Madrid que estalviaria temps i quilòmetres respecte a l’actual traçat per Saragossa.

Per tot plegat, els representants de les entitats han reclamat que es redacti l’estudi informatiu per determinar la viabilitat de projecte. “Quan s’han fet les radials de les autovies de les grans ciutats d’Espanya s’han executat 50 quilòmetres en sis mesos i no hi ha hagut cap problema amb l’orografia, quan això mateix ho traslladem a regions més petites o més pobres ens trobem que existeixen molts problemes”, ha lamentat el president de la Cambra de Terol.

Per això, han recordat que es va aprovar una esmena en els pressupostos generals de l’Estat de l’any passat, amb 287 vots a favor i cap en contra, per fer possible aquest informe. “Vam enviar una carta a la ministra de Transport perquè ens rebi i escolti, ens fa falta una autovia; crec que el ministeri hauria d’estudiar-ho”, ha demanat Just. Aquest dilluns s’havia de celebrar un acte unitari amb tots els agents socials, econòmics i polítics, el qual s’ha posposat fins al 3 d’octubre.

Anunci

Tags: Cambra de Comerç de ReusCambra de Comerç de TortosaCarles LuzFrancesc FaigesGandesaInfraestructuresJordi JustN-420PolíticaTerra Alta

Anunci

Related Posts

L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda
Actualitat

L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda

fa 4 hores
Comunicat d’entitats i organitzacions de la Terra Alta i el Matarranya sobre la crisi del covid-19
Actualitat

Carles Luz preveu l’anunci del projecte de la variant de l’N-420 a Gandesa abans de finals d’any

fa 5 hores
Principi d’acord per rehabilitar i adequar el teatre de la Societat Unió Gandesana
Actualitat

La cessió del teatre de la Societat Unió Gandesana a l’Ajuntament de Gandesa, en punt mort

fa 5 hores
La Ràpita presenta a la COP24 del Caire el seu model de descarbonització i economia blava per a la Badia dels Alfacs
Actualitat

La Ràpita presenta a la COP24 del Caire el seu model de descarbonització i economia blava per a la Badia dels Alfacs

fa 5 hores
El Parc Natural dels Ports reforça la protecció del Faig Pare
Actualitat

El Parc Natural dels Ports reforça la protecció del Faig Pare

fa 5 hores
El personal de l’Hospital Verge de la Cinta atura les concentracions dels dimarts amb la represa de les obres d’ampliació
Actualitat

El personal de l’Hospital Verge de la Cinta atura les concentracions dels dimarts amb la represa de les obres d’ampliació

fa 6 hores
L’Ajuntament de Tortosa treu a licitació les obres per rehabilitar el fortí de Bonet per més de 328.000 euros 
Actualitat

Tortosa adjudica la rehabilitació del Fortí del Bonet per preservar el patrimoni històric

fa 1 dia
Tortosa encén el Nadal amb una plaça de l’Ajuntament plena de llum
Actualitat

Tortosa encén el Nadal amb una plaça de l’Ajuntament plena de llum

fa 1 dia
Torna la pista de gel de Tortosa, el gran atractiu del Nadal per al comerç local
Actualitat

Torna la pista de gel de Tortosa, el gran atractiu del Nadal per al comerç local

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’Ametlla de Mar redueix el seu deute a la meitat i s’allibera del control d’Hisenda
  • Carles Luz preveu l’anunci del projecte de la variant de l’N-420 a Gandesa abans de finals d’any
  • La cessió del teatre de la Societat Unió Gandesana a l’Ajuntament de Gandesa, en punt mort

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ