• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El projecte pilot Artesania 360º acostarà l’artesania a uns 700 joves del Montsià

per Redacció
19 de juliol de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El projecte Artesania 360º vol acostar l’artesania als joves del Montsià, per fer-la més atractiva per als més joves i evitar la falta de relleu generacional. Els alumnes de tercer d’ESO dels instituts del Montsià tindran a partir del proper curs la possibilitat d’aprendre sobre els oficis artesans de les Terres de l’Ebre. El projecte implica 12 municipis, nou centres educatius i uns 700 alumnes. Per a Maite Mestre, coordinadora d’ArTra, la iniciativa farà que els joves tinguin més oportunitats al territori. De fet, ara serà una prova pilot, però la intenció és que en properes edicions es puga fer extensiva a la resta de Catalunya.

El Departament de Cultura a les Terres de l’Ebre ha presentat el projecte este dimarts, tot assenyalant que Artesania 360º vol ser una eina transversal, coherent i sostenible, creant lligams entre els diversos agents socials. Per la seua banda, Marc Ballester, coordinador d’ArTra, ha remarcat que l’artesania també és un mètode de coneixement. A més, tot aprofitant la jornada d’Artesania 360º, també s’han presentat les rutes d’artesania d’arreu de tota Catalunya per mostrar els actius artesans del territori. A les Terres de l’Ebre, esta ruta passarà per Miravet, el Mas de Barberans, la Galera i la Ràpita.

Anunci

Artesania 360º és una iniciativa organitzada per ArTra i compta, ara per ara, amb el suport dels departaments de Cultura, Educació, Igualtat i Feminismes, Empresa i Treball, a més d’Artesania de Catalunya, la Diputació de Tarragona, el Museu de les Terres de l’Ebre, el COPATE i l’Escola d’Art de Tortosa, així com dels ajuntaments del Montsià i diferents entitats culturals, socials i educatives, comara l’Associació Tataküa, l’IRMU, Prisma Cultural o Obre’t Ebre.

Artesania 360º ja va ser un projecte pilot que s’emmarcava dins dels actes de Tortosa Capital de la Cultura Catalana 2021, que es presentava com un revulsiu per posar en valor, des de les escoles, l’artesania contemporània i les tradicions del municipi i del territori. Des d’una perspectiva contemporània i com una opció de futur, es convidava a la reflexió sobre l’impacte social de l’artesania i dels valors que se’n deriven. Va ser una iniciativa d’ArTra, coorganitzada amb l’Ajuntament de Tortosa, i que comptava amb la col·laboració de la cooperativa Tataküa, amb el suport de l’Associació d’Artesans de les Terres de l’Ebre, que va arribar a uns 400 alumnes.

Tags: ArtesaniaArtraBaix EbreCulturaLa GaleraLa RàpitaMaite MestreMarc BallesterMas de BarberansMiravetMontsiàRibera d'EbreSocietatTerres de l'EbreTortosa

Anunci

Related Posts

Joan Roig deixarà l’alcaldia d’Alcanar per dedicar-se a la docència
Actualitat

Joan Roig deixarà l’alcaldia d’Alcanar per dedicar-se a la docència

fa 21 hores
DeltaGestió s’enlaira amb la constitució operativa de la mancomunitat
Actualitat

Toni Gilabet (ERC) apunta que la mancomunitat DeltaGestió pot estar vinculada a moviments polítics al territori

fa 21 hores
L’Aldea presenta al·legacions en contra del projecte de planta de biogàs prevista al terme de Tortosa
Actualitat

L’Aldea presenta al·legacions en contra del projecte de planta de biogàs prevista al terme de Tortosa

fa 21 hores
Amposta tanca la Fira de Mostres amb més de 40.000 visitants i èxit de participació
Actualitat

Amposta tanca la Fira de Mostres amb més de 40.000 visitants i èxit de participació

fa 23 hores
La investigadora Esther Sauras rep el premi Dr. Ferran per un estudi sobre el càncer de mama
Actualitat

La investigadora Esther Sauras rep el premi Dr. Ferran per un estudi sobre el càncer de mama

fa 23 hores
Tortosa omple el nucli antic d’artesania i tradició amb la Fira de Nadal
Actualitat

Tortosa omple el nucli antic d’artesania i tradició amb la Fira de Nadal

fa 23 hores
Els Comuns volen consolidar Movem a les Terres de l’Ebre i reeditar el govern progressista a Tortosa
Actualitat

Els Comuns volen consolidar Movem a les Terres de l’Ebre i reeditar el govern progressista a Tortosa

fa 5 dies
En marxa la limitació de velocitat a l’AP-7 entre Calafat i Amposta: camions a 80 i turismes a 100 km/h
Actualitat

En marxa la limitació de velocitat a l’AP-7 entre Calafat i Amposta: camions a 80 i turismes a 100 km/h

fa 5 dies
Amposta redueix la delinqüència i reconeix la tasca de la Policia Local
Actualitat

Amposta redueix la delinqüència i reconeix la tasca de la Policia Local

fa 5 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • No deixem caure l’estació de Campredó, un patrimoni per al poble que mereix mantindre’s dempeus
  • Pintades del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat
  • Joan Roig deixarà l’alcaldia d’Alcanar per dedicar-se a la docència

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ