• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Jordan critica Junts i ERC per no voler incrementar el fons nuclear per a l’Ebre

per Redacció
21 de juliol de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El diputat tortosí Jordi Jordan (Movem Terres de l’Ebre-En Comú Podem) ha lamentat que els vots de Junts per Catalunya, Esquerra i Vox hagen rebutjat la proposta de resolució que el PSC havia presentat al Parlament, per incrementar del 20 al 50% de la recaptació de l’impost nuclear destinat a les  Terres de l’Ebre. Precisament, per ser el territori en què es concentren les centrals nuclears  catalanes i per tant, les que pateixen el seu impacte ambiental. Però, segons Movem, els partits que conformen el govern de la  Generalitat, Junts i ERC, no han considerat necessari augmentar els recursos  destinats a les Terres de l’Ebre per fer front a la transició energètica. 

Les centrals d’Ascó i Vandellòs tenen prevista la seua aturada la dècada vinent, i la reclamació de Jordan i el territori és que es fixin ja mecanismes per reduir l’impacte  laboral i econòmic del seu tancament degut a les dependències econòmiques i  socials evidents que aquest model energètic ha provocat a tots els municipis de la  Ribera d’Ebre, i a una part dels del Baix Camp, el Baix Ebre, la Terra Alta i el Priorat. 

Anunci

En la seua intervenció al Parlament, Jordan ha carregat contra el govern de la  Generalitat i el menysteniment al que s’ha sotmès històricament a les Terres de  l’Ebre. “És evident que al sud de Catalunya s’han concentrat les infraestructures que  no es volen a la resta del país: la massificació eòlica a la Terra Alta, que amb el  0.16% població de Catalunya genera el 25% de tota l’energia eòlica del país, els  intents de transvasaments i el mal anomenat minitransvasament actual…Però si  alguna cosa evidencia que s’ha volgut convertir el sud de Catalunya en el pati del  darrera o productor d’energia del país és l’existència de les nuclears, a Ascó i  Vandellòs”, ha remarcat Jordan.

En canvi, els comuns han donat suport  a la proposta, ja que segons Jordan “aquest impost ha de revertir  majoritàriament en el territori donat que surt del territori, que és allí on estan les  centrals nuclears i qui pateix l’impacte ambiental”. “Ens sembla totalment insuficient  que sigui només el 20% d’aquest impost el que acabi anant al territori”, ha assenyalat. A més a més, Jordan ha demanat la implementació d’una proposta en el  desmantellament i tancament de les plantes que garanteixi l’ocupació i contractació  d’empreses i persones de l’entorn.  

Per tot plegat, Jordan ha lamentat una vegada més la posició de Junts i ERC, que  “una vegada més dinamiten les oportunitats de desenvolupament de les Terres de  l’Ebre, votant en contra d’una proposta clarament justa i necessària de la que hauran  de donar explicacions en un futur proper als ebrencs i ebrenques”.

El Parlament rebutja incrementar fins al 50% el Fons de Transició Nuclear
Tags: Baix EbreCatalunyaEn Comú PodemFons de transició nuclearJordi JordanMovem Terres de l'EbreNuclearPolíticaTortosa

Anunci

Related Posts

Eva del Amo titlla d’“injustificada” la moció de censura i nega cap situació d’ingovernabilitat a l’Ametlla de Mar
Actualitat

Eva del Amo titlla d’“injustificada” la moció de censura i nega cap situació d’ingovernabilitat a l’Ametlla de Mar

fa 2 hores
La bassa de les Olles entra en fase de restauració per recuperar biodiversitat i frenar dècades de degradació
Actualitat

La bassa de les Olles entra en fase de restauració per recuperar biodiversitat i frenar dècades de degradació

fa 19 hores
El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15
Actualitat

La Generalitat impulsa un pla ferroviari per descongestionar la xarxa i reordenar mercaderies i espera que l’R-15 recupere la normalitat a curt termini

fa 19 hores
Trens Dignes impulsa una moció per reactivar el tramvia de l’Ebre i celebra millores a l’Avant
Actualitat

Trens Dignes impulsa una moció per reactivar el tramvia de l’Ebre i celebra millores a l’Avant

fa 19 hores
L’alcalde de Flix celebra la resolució que tomba la MAT de Forestalia
Actualitat

Crida a la mobilització contra la MAT a Reus: el territori s’uneix amb més de 14.000 al·legacions contra el projecte

fa 20 hores
El Corembe vol recaptar fons per costejar la batalla judicial per salvar el monument
Actualitat

COREMBE celebra la rectificació de la moció sobre el monument i defensa la reinterpretació crítica

fa 2 dies
‘La persistència simbòlica franquista en la ciutat democràtica. El monument a la Batalla de l’Ebre (Tortosa, 1966-2021?)’
Actualitat

El ple de Tortosa avala la retirada del monument franquista amb suport majoritari i crítiques de Junts

fa 2 dies
El SEM desplega el nou contracte amb més ambulàncies i professionals
Actualitat

El SEM desplega el nou contracte amb més ambulàncies i professionals

fa 2 dies
Adjudicades les obres d’una nova fase del regadiu Xerta-Sénia per prop de 18,5 milions d’euros
Actualitat

Adjudicades les obres d’una nova fase del regadiu Xerta-Sénia per prop de 18,5 milions d’euros

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Eva del Amo titlla d’“injustificada” la moció de censura i nega cap situació d’ingovernabilitat a l’Ametlla de Mar
  • La bassa de les Olles entra en fase de restauració per recuperar biodiversitat i frenar dècades de degradació
  • La Generalitat impulsa un pla ferroviari per descongestionar la xarxa i reordenar mercaderies i espera que l’R-15 recupere la normalitat a curt termini

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ