• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Gascón (Prou Correbous): ‘Esperem que els partits siguin valents per prohibir els bous embolats i capllaçats’

per Gustau Moreno
28 de juliol de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Aïda Gascón ha instat els partits polítics a ser “valents”, per aconseguir la prohibició de les modalitats de bou capllaçat i bou embolat a Catalunya. La directora d’Anima Naturalis i membre de la plataforma Prou Correbous ha fet estes declaracions després dels ensurts que s’han produït en els darrers dies en els actes taurins de la festa major de la Ràpita. Uns fets que han servit per revifar la campanya antitaurina, i que ha encès el debat a les xarxes socials, entre els partidaris dels correbous i els seus detractors.

Segons l’activista, són imatges que “haurien de fer caure la cara de vergonya” dels alcaldes i alcaldesses que permeten la celebració d’este tipus d’espectacles. Gascón ha recordat que els actes taurins es financen amb fons públics, tot i que la majoria de la població està en contra de la celebració dels correbous i dels bous embolats i capllaçats, fins i tot en alguns dels municpis que els programen per la seua festa major. Així, ha advertit que al País Valencià s’han produït tres morts i nombrosos ferits per incidents semblants. “La gent ha de ser consicent que els animals pateixen, que no s’ho passen bé, i que els bous i les vaques han d’estar corrent al camp, i no pels carrers del poble ni tancats en una plaça”, ha argumentat.

Anunci

Per tot plegat, la directora d’Anima Naturalis ha demanat a la ciutadania de les Terres de l’Ebre que pressione els partits polítics, per aconseguir l’abolició dels actes taurins. De fet, properament el Parlament haurà de debatre i votar una iniciativa presentada pels grups d’En Comú Podem i la CUP, per modificar la llei del 2010 amb l’objectiu de prohibir el bou capllaçat i el bou embolat a Catalunya. De moment, només el PP i Vox han anunciat que presentaran una esmena a la totalitat. “Nosaltres esperem que, quan arribi el moment, els partits siguin valents i votin a favor de prohibir unes modalitats que la majoria de la gent, també a les Terres de l’Ebre, rebutgen, com són el bou embolat i el bou capllaçat”, ha conclòs.

Tags: Aïda GascónAnima NaturalisBousMedi AmbientPolíticaProu CorrebousSocietatTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

El Govern impulsa una guia pionera per protegir els treballadors davant fenòmens climàtics extrems
Actualitat

El Govern impulsa una guia pionera per protegir els treballadors davant fenòmens climàtics extrems

fa 4 hores
Junts per Tortosa inicia una campanya de barris per escoltar el veïnat i recollir propostes
Actualitat

Junts per Tortosa inicia una campanya de barris per escoltar el veïnat i recollir propostes

fa 4 hores
El Corembe vol recaptar fons per costejar la batalla judicial per salvar el monument
Actualitat

COREMBE defensa reinterpretar el monument franquista de l’Ebre i discrepa de la proposta de retirada de la CUP

fa 4 hores
Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs
Actualitat

Les obres de la carretera del Poble Nou mantindran restriccions mínimes fins a la tardor per no afectar la campanya de l’arròs

fa 22 hores
Els nyaps urbanístics tortosins
Actualitat

Tortosa tanca el 2025 amb superàvit de 4,3 milions i activa ajuts contra el risc d’exclusió residencial

fa 22 hores
Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa
Actualitat

Expoebre 2026 celebrarà 80 anys amb més espais, gastronomia i música a Tortosa

fa 22 hores
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de Jesús reforça la detecció del delirium, un trastorn sovint invisible en pacients hospitalitzats

fa 22 hores
El festival Toca’m omplirà Tortosa de pianos i música amb una vintena de concerts en la seua cinquena edició
Actualitat

El festival Toca’m omplirà Tortosa de pianos i música amb una vintena de concerts en la seua cinquena edició

fa 22 hores
ESARDI Amposta rep una beca internacional de Kronospan per impulsar un laboratori creatiu innovador
Actualitat

ESARDI Amposta rep una beca internacional de Kronospan per impulsar un laboratori creatiu innovador

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern impulsa una guia pionera per protegir els treballadors davant fenòmens climàtics extrems
  • Junts per Tortosa inicia una campanya de barris per escoltar el veïnat i recollir propostes
  • COREMBE defensa reinterpretar el monument franquista de l’Ebre i discrepa de la proposta de retirada de la CUP

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ