• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Els abonaments del bus urbà de Tortosa costaran la meitat a partir del setembre

per Redacció
25 d'agost de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

A partir de l’1 de setembre, l’Ajuntament de Tortosa establirà noves bonificacions al preu dels abonaments de les línies de bus urbà de titularitat municipal: la L2, L3 i LD, que costaran la meitat. Es tracta d’una mesura que complementa els incentius impulsats pel govern espanyol per fer front a la crisi energètica que afecta a tot el continent europeu. En este sentit, l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, ha refermat “l’aposta que el govern municipal estem fent des de fa anys per promoure l’ús del transport públic a la ciutat, i d’esta manera facilitar alternatives als vehicles privats”, ha dit.

La mesura entrarà en vigor l’1 de setembre i està previst que estiga en funcionament fins al 31 de desembre. En el cas de la línia L1, la que circula entre Tortosa, Jesús i Roquetes, no és de competència municipal ja que connecta diferents municipis i per tant té qualificació d’interurbana, motiu pel qual la titularitat correspon a la Generalitat.

Anunci

Roigé ha recordat que al 2016 ja van allargar el recorregut de les línies existents i van rebaixar de manera notable els preus de les expedicions. D’esta manera, la L2 es va ampliar fins a Sant Llàtzer, connectant-la amb el centre i amb l’hospital Verge de la Cinta. En el cas de la L3, es va ampliar per fer-la arribar fins al Rastre, connectant-la amb el centre, Remolins i Sant Llàtzer. Pel que fa als preus, el bitllet senzill es va reduir un 31%, passant-lo d’1,45 € a 1 €; el preu del bitllet per a estudiants es va reduir un 20%, deixant-lo a 0,60 € per viatge; l’abonament general es va reduir un 25%, mentre que l’abonament per a jubilats o persones majors de 65 anys es va reduir un 46%.

Ara, l’Ajuntament torna a impulsar una nova acció que suposarà rebaixar el preu dels abonaments a la meitat del cost. És la conseqüència del reial decret fixat pel govern espanyol, segons el qual el ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana assumeix el 30% del preu i que l’Ajuntament de Tortosa complementa per a arribar fins al 50%. D’esta manera, l’abonament general passa de 8,50 € a 4,25 €, fet que representa que cada viatge tinga un cost de 0,42 €; en el cas de persones jubilades o majors de 65 anys amb una renda superior a 1,5 l’índex IRSC, el preu de l’abonament passa de 7 € a 3,50 €, i per tant cada viatge els costarà 0,35 €; finalment, les persones jubilades o majors de 65 anys amb una renda inferior a 1,5 de l’IRSC veuran reduït l’abonament de 4 € a 2 €, amb el resultat de 0,20 € per a cada trajecte.

Meritxell Roigé ha remarcat que les mesures aplicades per l’Ajuntament a les línies urbanes municipals d’adiuen directament amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible que fixa l’Agenda 2030, i que el consistori està implementant amb l’acció de govern.

Tags: Baix EbreMeritxell RoigéMobilitatSocietatTortosa

Anunci

Related Posts

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
Actualitat

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys

fa 4 dies
La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’
Actualitat

La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’

fa 4 dies
Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys
Actualitat

Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys

fa 4 dies
Tres nous casos de coronavirus a l’Ebre  situen en 14 la xifra oficial de positius
Actualitat

El govern català confirma que l’Hospital de Tortosa és apte per adquirir la condició d’universitari

fa 5 dies
L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor
Actualitat

L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor

fa 5 dies
La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris
Actualitat

La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris

fa 5 dies
Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó
Actualitat

Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó

fa 5 dies
Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més
Actualitat

Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més

fa 6 dies
La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor
Actualitat

La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor

fa 6 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘L’assetjament del català a Catalunya’, per Anton Monner
  • Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
  • La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ