• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Dolors Bel lamenta ‘profundament la imatge del monument franquista’ al programa de la Cinta 2022

per Gustau Moreno
28 d'agost de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Bel: ‘El monument feixista ha de ser retirat del mig del riu, més clar ja no ho puc dir’

Dolors Bel, en una imatge d'arxiu.

La regidora de Memòria Democràtica i nova portaveu del PSC de Tortosa, Dolors Bel, ha trencat el silenci de l’equip de govern sobre la polèmica de l’anunci del monument franquista al programa de festes de la Cinta 2022. “Lamento profundament que la imatge del monument franquista hagi sortit al programa de festes de la Cinta. Crec que la posició del meu partit i com regidora de Memòria Democràtica sobre el que representa el monument és clara”, ha escrit Bel al seu perfil de Twitter.

La regidora de Memòria Democràtica no tenia coneixement previ de la inserció de l’anunci del Corembe i Tortosins pel Monument al programa de la Cinta. De fet, quan la polèmica va esclatar divendres, va explicar que demanaria explicacions a la regidoria de Festes. Este diumenge al migdia, Bel ha volgut recordar que tant ella com el PSC aposten per la retirada del monument de la Batalla de l’Ebre. “Una posició sobre el monument que hem defensat sempre les i els socialistes, i que continuaré defensant des de la convicció que cal treballar pels valors de la democràcia, la justícia i la reparació”, ha conclòs Bel.

Anunci

El programa de festes de Tortosa va començar a repartir-se este divendres, i la polèmica va desfermar-se per la presència d’un anunci amb una imatge del monument franquista de la Batalla de l’Ebre, amb què les dos entitats que defensen mantenir el monòlit han volgut felicitar les festes. Arran de la polèmica, la CUP Tortosa, Movem Tortosa i Esquerra-Tortosa Sí ja han anunciat que demanaran explicacions i responsabilitats polítiques al govern de Junts per Tortosa i el PSC, en la línia del que ha reclamat la Comissió per la Retirada dels Símbols Franquistes de Tortosa amb un comunicat.

L’exalcalde de Tortosa, Ferran Bel, va intervindre dissabte en la polèmica, tot afirmant que “el programa publicitari de Festes no l’edita l’Ajuntament, ni gestiona ni supervisa la publicitat”. De fet, al mateix programa, a la plana anterior a la pàgina on apareix l’anunci, diu que  que està editat, dissenyat i gestionat publicitàriament pel Setmanari L’Ebre. Però en un altre missatge a les xarxes, en resposta a Josep Sabaté, membre de la Comissió per la Retirada de Símbols Franquistes, l’exalcalde asseugura que enguany “cap empresa té adjudicació ni encàrrec públic municipal del programa publicitari” de festes de la Cinta. Per tant, revela que el programa de la Cinta no ha representat “cap contracte ni cost” per a l’Ajuntament.

Però això no ha sigut sempre així. En l’epoca en què Bel era alcalde, l’any 2011, l’Ajuntament ja va adjudicar l’aprofitament publicitari del programa de festes de la Cinta a la mateixa empresa. En les clàusules d’aquell contracte, l’Ajuntament no es considerava “en cap cas responsable de l’activitat exercida pel concessionari”. L’empresa, a canvi del pagament al consistori d’un cànon de 4.000 euros, s’encarregava del “disseny, maquetació, impressió i distribució” del programa de la Cinta. Això sí, l’Ajuntament establia per contracte les tarifes de la publicitat.

Lamento profundament que la imatge del Monument franquista hagi sortit al programa de #FestesdelaCinta
Crec que la posició del meu partit @psctortosa i com regidora de #MemoriaDemocratica sobre el que representa el #Monument és clara.

— Dolors Bel (@DolorsBel) August 28, 2022
Tags: Comissió per la Retirada dels Símbols Franquistes de TortosaCorembeDolors BelFerran BelJosep SabatéJunts per TortosaMemòriaPolíticaPSCTortosins pel Monument

Anunci

Related Posts

Agricultura reactiva i amplia en més de 90 hectàrees el regadiu de Vingalis
Actualitat

Agricultura reactiva i amplia en més de 90 hectàrees el regadiu de Vingalis

fa 10 hores
Tortosa surt de la llista de zones amb un mercat residencial tens i no tindrà topall al preu dels lloguers
Actualitat

Tortosa surt de la llista de zones amb un mercat residencial tens i no tindrà topall al preu dels lloguers

fa 10 hores
A concurs les obres per obrir Tortosa al riu
Actualitat

A concurs les obres per obrir Tortosa al riu

fa 10 hores
Tortosa i els cinc pobles presenten al·legacions al PLATER per a la implantació de renovables
Actualitat

Tortosa i els cinc pobles presenten al·legacions al PLATER per a la implantació de renovables

fa 11 hores
El Govern destina 2 MEUR per adquirir i enderrocar les cases del barranc del Llop d’Alcanar
Actualitat

El Govern destina 2 MEUR per adquirir i enderrocar les cases del barranc del Llop d’Alcanar

fa 11 hores
Municipis i entitats s’oposen al PLATER i reclamen un reequilibri territorial en la implantació de renovables
Actualitat

Municipis i entitats s’oposen al PLATER i reclamen un reequilibri territorial en la implantació de renovables

fa 1 dia
Veïns de Tortosa omplen el centre cívic de Ferreries davant la preocupació pel PLATER
Actualitat

Veïns de Tortosa omplen el centre cívic de Ferreries davant la preocupació pel PLATER

fa 1 dia
Víctor Brunet rellevarà Josep Maria Franquet al capdavant del Consell Econòmic i Social de les Terres de l’Ebre
Actualitat

Víctor Brunet rellevarà Josep Maria Franquet al capdavant del Consell Econòmic i Social de les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Agricultura reactiva i amplia en més de 90 hectàrees el regadiu de Vingalis
  • Tortosa surt de la llista de zones amb un mercat residencial tens i no tindrà topall al preu dels lloguers
  • A concurs les obres per obrir Tortosa al riu

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ