• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

‘L’urbanisme, eina de present i futur’, per Lídia Pino

per Opinió
11 de setembre de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Aproximadament cada cinc setmanes es reuneix la Comissió Territorial d’Urbanisme de les Terres de l’Ebre per posar a consideració els expedients que requereixen del seu informe previ o la seva aprovació inicual, provisional o definitiva d’acord amb la legislació urbanística. Lluny del que es pugui pensar, cada expedient és tractat amb minuciositat pels tècnics que el revisen, des d’abans i tot que sigui presentat, estudiat, tramitat i posat a consideració de la Comissió. 

D’aquesta tasca se n’encarrega el  Servei Territorial d’Urbanisme de les Terres de l’Ebre, una unitat petita, si tenim en compte el nombre de persones que hi presten servei, però molt gran si tenim en compte la important tasca que desenvolupen. Des del moment en què qualsevol persona, particular, empresa, o entitat pública o privada, posa sobre la taula un projecte, l’acompanyen, l’assessoren i miren de ser una eina facilitadora per tal que el projecte  esdevingui realitat. L’urbanisme és una funció pública que abasta l’ordenació, la transformació, la conservació i el control de l’ús del sòl, del subsòl i del vol, llur urbanització i llur edificació, i la regulació de l’ús, de la conservació i de la rehabilitació de les obres, els edificis i les instal·lacions.

Anunci

Abasta des de la definició de polítiques de sòl i habitatge, passant per l’aprovació del planejament urbanístic general d’un municipi i les seves modificacions, l‘aprovació d’un pla especial o d’un projecte d’actuació específica, fins a l’aprovació de grans instruments de planificació com puguin ser els plans  territorials o els plans directors. Quina és la seva utilitat? Ordenar, endreçar, m’atreviria a dir, el nostre entorn, tant l’urbà com el no urbà. Tots aquests termes de caràcter molt específic i que semblen molt enrevessats es tornen simples a les mans dels professionals que hi treballen, i sí, ho reconec, quan es parla d’urbanisme el concepte que molts tenen al cap es tradueix en tramitacions llargues i farragoses, documents extensos, i complexitat. I no us diré que no, cada cop hi estem més familiaritzats, però també us diré que s’està fent un esforç per simplificar la tramitació i millorar els terminis, adaptar i flexibilitzar la planificació al context temporal i per reconèixer la diversitat territorial, com heu pogut veure en les mesures d’acompanyament a la Llei de Pressupostos de 2022.

Afegiré només que darrere cada expedient hi ha moltes hores de treball a consciència, no només valorant l’aspecte normatiu, sinó valorant quina repercussió o benefici social, local, mediambiental, industrial, estructural o de qualsevol altra mena pot tenir aquella actuació. 

Si hi ha alguna cosa que caracteritza a aquest Servei és la discreció, la seriositat, la professionalitat, l’acompanyament i el saber fer. Integra i combina perfectament el coneixement profund de la normativa, amb com aplicar-la a la situació canviant i específica de casa nostra.  No és un compartiment estanc, és obert i aglutinador. 

L’urbanisme ens serveix per planificar, per ordenar, per millorar estructures, per determinar sectors, en definitiva per definir què volem i cap a on anem. És l’eina que ajuda a promotors públics i privats a fer realitat els seus projectes. Des del Servei Territorial mirem d’acompanyar-los en la concreció, verificant que els ajustos són oportuns, que la proposta de millora efectivament ho és, que la reserva de sòl industrial és ajustada per fer atractiu el municipi per la implantació d’empreses de petita, mitjana o gran capacitat de generació d’ocupació, que una determinada zona verda és imprescindible, que la modificació o requalificació d’un determinat sector milloraria la mobilitat, que el soterrament d’una línia elèctrica millora l’entorn i facilita altres actuacions, que aprovar el planejament urbanístic municipal permet determinar el seu model d’implantació urbana sostenible, digital, amb perspectiva de gènere, respectuós amb el patrimoni i el paisatge, i en conseqüència promou el creixement social i econòmic del municipi. 

Acompanyar i fer possible el canvi a millor, la proposta del personal del Servei Territorial d’Urbanisme, dels Serveis Territorials de la Vicepresidència Polítiques Digitals i Territori a les Terres de l’Ebre.

*LÍDIA PINO és directora de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori a les Terres de l’Ebre.

Tags: CatalunyaDiumengeMRFGeneralitat de CatalunyaJunts per CatalunyaLídia PinoOpinióPolíticaTerres de l'EbreUrbanisme

Anunci

Related Posts

Tortosa acull la presentació de la nova llei d’ocupació pública per millorar la cobertura de places al món local
Actualitat

Tortosa acull la presentació de la nova llei d’ocupació pública per millorar la cobertura de places al món local

fa 7 hores
La Ràpita finalitza les obres de la plaça Carles III
Actualitat

La Ràpita finalitza les obres de la plaça Carles III

fa 7 hores
Ulldecona impulsa la nova escola de música i la reforma de la variant de la carretera de Godall amb el suport de la Diputació de Tarragona
Actualitat

Ulldecona impulsa la nova escola de música i la reforma de la variant de la carretera de Godall amb el suport de la Diputació de Tarragona

fa 7 hores
La Ràpita celebra la vuitena Fira d’Ocupació per connectar empreses i joves amb oportunitats laborals
Actualitat

La Ràpita celebra la vuitena Fira d’Ocupació per connectar empreses i joves amb oportunitats laborals

fa 7 hores
El potencial logístic de les Terres de l’Ebre es reivindica en un Cafè Cambra amb el Port de Tarragona
Actualitat

El potencial logístic de les Terres de l’Ebre es reivindica en un Cafè Cambra amb el Port de Tarragona

fa 8 hores
El Govern treballa per trobar una ubicació temporal a la Ribera d’Ebre per a l’helicòpter medicalitzat del SEM
Actualitat

El Govern treballa per trobar una ubicació temporal a la Ribera d’Ebre per a l’helicòpter medicalitzat del SEM

fa 9 hores
L’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per conservar un sitjar del segle XVI descobert durant les obres
Actualitat

L’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per conservar un sitjar del segle XVI descobert durant les obres

fa 1 dia
ERC del Montsià i el Baix Ebre denuncia el ‘menyspreu’ ferroviari cap a les Terres de l’Ebre
Actualitat

ERC del Montsià i el Baix Ebre denuncia el ‘menyspreu’ ferroviari cap a les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
Tortosa obre les llars d’infants municipals a les famílies
Actualitat

Tortosa obre les llars d’infants municipals a les famílies

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa acull la presentació de la nova llei d’ocupació pública per millorar la cobertura de places al món local
  • La Ràpita finalitza les obres de la plaça Carles III
  • Ulldecona impulsa la nova escola de música i la reforma de la variant de la carretera de Godall amb el suport de la Diputació de Tarragona

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ