• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Qui són els alcaldes i exalcaldes ebrencs que demanen que JuntsXCat es quede al govern?

per Gustau Moreno
6 d'octubre de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Pallarès anuncia la creació de carrils 2+1 per facilitar avançaments a l’eix de l’Ebre

Xavier Pallarès.

La diputada i primera tinent d’alcalde de l’Aldea, Irene Negre; el director de l’Idece, exdelegat i exalcalde d’Arnes, Xavier Pallarès; l’alcalde de l’Ampolla, Francesc Arasa, o l’alcaldessa de Rasquera, Àngels Llombart, són alguns dels càrrecs electes de Junts per Catalunya (JuntsXCat) a les Terres de l’Ebre que s’han adherit al manifest que demana al partit la seua permanència al govern de la Generalitat. També hi apareixen altres alcaldes com Josep Roncero (Freginals), René Gonel (Masdenverge), Antoni Ferré (la Pobla de Massaluca) i Joaquim Miralles (Arnes), així com diversos caps de llista i alguns exalcaldes del pes de Joan Maria Roig (Amposta) o Joan Manuel Sabanza (Móra la Nova).

El manifest s’ha filtrat als mitjans de comunicació al llarg de la tarda, amb els noms d’alcaldes i candidats de Junts al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre que aposten perquè el partit continue al Govern, a poques hores que comence la consulta a les bases per decidir si la formació es manté a l’executiu de Pere Aragonès. Entre els signants del manifest (24 a l’Ebre i 35 al Camp) també hi ha militants menys coneguts.

Anunci

Pel que fa al manifest, els signants demanen a la militància que vote afirmativament per seguir al Govern. El text recorda que en moments “extremadament complicats sempre s’ha imposat la voluntat de no trencar l’independentisme”. “Sempre, sempre i sempre s’ha sabut prioritzar la unitat estratègica”, es remarca el manifest.

El mateix text ha estat signat, a més, per una vintena d’alcaldes i alcaldables del Maresme, i també han apostat per la continuïtat els regidors de Junts a Barcelona. Tot plegat, mentre afloren les divisions internes al partit, amb veus destacades com la de Laura Borràs que aposta clarament per la sortida de l’executiu, i la dels consellers -excepte Gemma Geis- que demanen continuar.

El partit obrirà la votació telemàtica la mitjanit de dimecres a dijous i els afiliats tindran fins divendres a les cinc de la tarda per dir si volen mantenir-se a l’executiu, marxar, o si prefereixen deixar el vot en blanc. El secretari general de Junts, Jordi Turull, encara no s’ha posicionat clarament al respecte, tot i que dilluns va assegurar que traslladaria a la militància la seua postura. Tampoc ho ha fet Carles Puigdemont, per bé que ha repiulat un tuit del portaveu de Junts, Josep Rius, en què aquest demana que el partit surti del Govern davant l’“immobilisme” d’ERC.

Tot i això, este dimecres al matí la sindicatura electoral de Junts havia demanat a “càrrecs interns”, “òrgans col·legiats” del partit i “representants a les institucions” que es mantinguessen “neutrals”.

Tags: Antoni FerréCatalunyaFrancesc ArasaFrancesc SanchoIrene NegreJoan Maria RoigJoaquim MirallesJunts per CatalunyaPolíticaRené GonelTerres de l’EbreTerres de l'EbreXavier Pallarès

Anunci

Related Posts

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
Actualitat

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026

fa 6 hores
La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
Actualitat

La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre

fa 7 hores
La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta
Actualitat

La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

fa 9 hores
ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa
Actualitat

ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa

fa 10 hores
Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes
Actualitat

Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes

fa 1 dia
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de la Santa Creu de Jesús situa el pacient al centre en la humanització de les cures

fa 1 dia
Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació
Actualitat

El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació

fa 2 dies
El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’
Actualitat

El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
  • La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
  • La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ