• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Pujol (ERC) exigirà de nou a l’Estat que també aporte 24 milions per al fons nuclear

per Gustau Moreno
18 d'octubre de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La diputada republicana Norma Pujol ha tornat a reclamar al govern de l’Estat que destine 24 milions d’euros anuals al nou Fons de Transició Nuclear, la mateixa quantitat que ha previst la Generalitat a partir del 2023, per a les zones afectades pel tancament de les centrals d’Ascó i Vandellòs. Fa dos setmanes, la diputada flixenca ja va fer una interpel·lació a la ministra Teresa Ribera, i properament ho tornarà a demanar a través d’una moció. “El fons ens permetrà tenir 24 milions d’euros a l’any, de moment, durant 10 anys, però podrien ser més. Això són molts diners, per bastir projectes de diversificació econòmica i de generació de llocs de treball i d’oportunitats. Per tant, creiem que la responsabilitat de l’Estat hauria de ser, com a mínim, aportar la mateixa quantitat a aquest fons, i poder-lo dotar del doble de diners”, ha argumentat.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Pujol també ha denunciat que l’any passat Catalunya no va rebre cap euro dels 550 milions que el govern espanyol va destinar a convenis de transició justa. La diputada republicana ha instat el govern del PSOE i Unides Podem a garantir la diversificació econòmica i la reindustrialització de les àrees nuclears d’Ascó, Vandellòs i Cofrents, abans del tancament definitiu de les centrals nuclears. “Hem vist a altres zones de l’Estat que si no es fa amb antel·lació s’arriba tard, i el territori es queda mort. I això no ho volem”, ha remarcat la diputada d’Esquerra.

Anunci

Finalment, Pujol també s’ha referit al projecte de pressupost del govern de l’Estat per al 2023. La diputada ha afirmat que presentarà “les mateixes esmenes de sempre” per a les Terres de l’Ebre, tot i que ha celebrat la recuperació de partides per a les variants de Gandesa i Corbera d’Ebre. Amb tot, Pujol ha advertit que “és molt difícil” que, ara per ara, Esquerra puga aprovar el pressupost.

Parc eòlic al nord de la Ribera d’Ebre

D’altra banda, Pujol s’ha referit al projecte del nou projecte de parc eòlic que l’empresa Energia Eòlica Tramontana, filial de l’alemanya ABO Wind, voldria construir al nord de la Ribera d’Ebre. Es tracta d’un parc eòlic de 21 aerogeneradors, amb una potència total de 126 megawatts, que afectaria els termes de Flix, Ascó, Vinebre i la Torre de l’Espanyol. La petició s’ha presentat al Ministeri per a la Transició Ecològica, ja que el parc eòlic té més de 50 megawatts. El projecte té un pressupost estimat de més de 113 milions d’euros. Els municipis afectats seguiran de prop el tràmit ambiental i estan posant a treballar els seus assessors jurídics. En el cas de Flix, l’equip de govern considera que el projecte és assumible, i destaca que l’empresa ha anat de cara. 

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: ERCFlixFons de transició nuclearNorma PujolPolíticaPSOERibera d'EbreTeresa RiberaUnidas Podemos

Anunci

Related Posts

La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta
Actualitat

La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta

fa 6 hores
Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC
Actualitat

Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC

fa 6 hores
El govern català projecta una estació de mercaderies a l’Ebre 
Actualitat

El govern català projecta una estació de mercaderies a l’Ebre 

fa 9 hores
Arasa es presenta amb Junts i Juan no serà el candidat d’Esquerra a l’Ampolla
Actualitat

Francesc Arasa no optarà a la reelecció com alcalde de l’Ampolla

fa 9 hores
La gestió dels empadronaments tensa el debat al ple de Tortosa
Actualitat

La gestió dels empadronaments tensa el debat al ple de Tortosa

fa 1 dia
Eurecat ‘quantificarà’ els beneficis econòmics de restaurar la natura
Actualitat

Eurecat ‘quantificarà’ els beneficis econòmics de restaurar la natura

fa 1 dia
Territori treballa per evitar danys al barranc de la Galera davant els temporals
Actualitat

Territori treballa per evitar danys al barranc de la Galera davant els temporals

fa 1 dia
Illa es compromet a destinar el 6% d’inversió pública a Educació
Actualitat

Illa es compromet a destinar el 6% d’inversió pública a Educació

fa 1 dia
Saladié qüestiona el PLATER i reclama prioritzar les renovables en espais ja transformats
Actualitat

Saladié qüestiona el PLATER i reclama prioritzar les renovables en espais ja transformats

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta
  • Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC
  • El govern català projecta una estació de mercaderies a l’Ebre 

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ