• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El PSC comunica a Roigé la decisió de trencar el govern amb Junts per Tortosa

per Gustau Moreno
20 d'octubre de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
L’skateparc de Sant Llàtzer torna a guanyar els pressupostos participatius de Tortosa

Meritxell Roigé i Dolors Bel.

Les regidores socialistes Dolors Bel i Estefania Valdés han comunicat este dijous a l’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, el trencament del pacte entre Junts per Tortosa i el PSC. A més, també han entrat un document al registre de l’Ajuntament. Es tracta d’una decisió de partit, i no únicament del grup municipal, que arriba només després de la renúncia a l’acta de regidor d’Enric Roig. L’encara primer secretari del PSC de Tortosa havia anunciat al juny que faria aquest pas al costat, ja que tampoc no repetiria com a candidat a les municipals de 2023. Tot i això, Roig no va formalitzar la seua renúncia fins dimecres a la nit. Este dimecres, Roig va afirmar que no era partidari d’abandonar el govern, però que respectaria la decisió de les seues companyes.

“Aquelles fites que ens havíem proposat quan vam entrar a govern han estat assolides i, per tant,  ara és l’hora d’emprendre nous rumbs. És per això que hem pres la decisió de sortir del govern municipal i passar a l’oposició”, han afirmat des del PSC a través d’un comunicat. “Ara encetem una nova etapa, obrim una etapa de reflexió interna per canviar lideratges. Uns lideratges que han de contribuir a reforçar el partit. Uns canvis que necessàriament s’han de fer amb una nova mirada, amb una nova perspectiva. Des de la reflexió i el consens, satisfets del que ha estat la nostra contribució al govern de la ciutat, entenem que aquesta etapa ha acabat”, argumenten. El comunciat íntegre és el següent:

Anunci

La sortida de Roig havia de suposar l’entrada com a regidora de Consol Cordero, la següent de la llista electoral de les municipals del 2019. Però Cordero ja ha descartat prendre possessió de l’acta de regidora. Segons Cordero, les obligacions professionals i compromisos personals impedirien que es pogués dedicar a la ciutat. Cordero és inspectora del Departament d’Educació i ens darrers anys ha destacat com a membre del Col·lectiu per la Reinterpretació del Monument de la Batalla de l’Ebre. El següents a la llista del PSC són Àngel Piñol, que ja va renunciar també com a regidor de l’EMD de Jesús, i Tere Castellà, del poble de Bítem.

S’acaba així amb el pacte de govern ‘Compromís per Tortosa’, formalitzat al gener de 2020 i que tenia per objectiu formar un govern “més fort” de deu regidors, tot i que en minoria. Amb aquest pacte, Roig es convertia en el primer tinent d’alcadia d’Urbanisme, Habitatge i Cultura, a més de Fires. Però Roig va perdre la regidoria de Fires al novembre del 2021, quan l’alcaldessa va cedir-li les competències a Sisco Pepió. Dolors Bel s’ocupava de les àrees d’Igualtat, Drets Civils, Memòria Històrica, Participació Ciutadana i Transparència, mentre que Estefania Valdés assumia Governació i SAC. Amb la sortida del PSC, ara l’alcaldessa de Tortosa haurà de refer el cartipàs municipal. De fet, Roigé ja anunciat per este dijous a la tarda una roda de premsa per anunciar el nou cartipàs.

Tags: Àngel PiñolBaix EbreDolors BelEnric RoigEstefania ValdésJunts per TortosaMeritxell RoigéPolíticaPSCTere CastellàTortosa

Anunci

Related Posts

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
Actualitat

Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte

fa 2 hores
Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
Actualitat

Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa

fa 7 hores
La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural
Actualitat

La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

fa 7 hores
El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027
Actualitat

El CAT aprova un increment de la tarifa de l’1,5% per al 2027

fa 7 hores
El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars
Actualitat

El president d’Efial admet els fets i les acusacions a la Fiscalia en el judici per la trama d’adjudicacions irregulars

fa 7 hores
El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona
Actualitat

El PP acorda amb Vox no presentar-se al Senat per Tarragona i Girona

fa 8 hores
Actualitat

El 70% dels ebrencs rebutgen el bou embolat i el capllaçat, segons un estudi de Prou Correbous

fa 1 dia
ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N
Actualitat

ERC aposta per una candidatura de perfil municipalista pel 29-N

fa 1 dia
Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any
Actualitat

Amposta pagarà l’increment salarial als treballadors municipals abans d’acabar l’any

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Dos anys sense aigua potable a les cases de Prat de Comte
  • Un incendi obliga a evacuar 80 persones en un edifici de Ferreries a Tortosa
  • La Ràpita posa el focus en les desigualtats de les dones del món rural

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ