• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Les Terres de l’Ebre tanquen una campanya forestal “atípica” amb un únic gran incendi a Corbera d’Ebre

per ACN
21 d'octubre de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Les Terres de l’Ebre han tancat una campanya forestal “atípica” amb un únic gran incendi, el de Corbera d’Ebre, que va cremar més de 374 hectàrees el juny passat. Fins al 15 de setembre s’han extingit 372 focs, dels quals només tres han afectat més d’una hectàrea. Es tracta d’una xifra similar a la del 2019, tot i que la superfície total afectada és menor i se situa en 410 hectàrees. Segons el cap de la Regió d’Emergències de Terres de l’Ebre, Ricard Expósito, la humitat acumulada de la vegetació ha propiciat aquesta situació “anòmala” respecte als dos darrers anys. La dificultat principal d’aquesta campanya ha estat la simultaneïtat d’incendis, com el de Corbera d’Ebre, que va coincidir amb el d’Artesa de Segre.

A banda de l’incendi amb què es va estrenar la campanya forestal d’enguany a Corbera d’Ebre (Terra Alta), els altres focs importants es van produir a Bot (també a la Terra Alta) i a Masdenverge (Montsià). S’hi van cremar 6,11 i 2,25 hectàrees, respectivament.

Anunci

A principis de la campanya forestal, la situació general de sequera preveia un estiu complicat a tot el país. Les Terres de l’Ebre partien d’una situació més afavoridora gràcies a les pluges de la primavera. Els comandaments han apuntat que les condicions favorables d’humitat de la vegetació van ajudar que la resta d’incendis registrats al territori no es propaguessin i es poguessin controlar ràpidament. De fet, la majoria dels focs de l’estiu a l’Ebre no han afectat més d’una hectàrea. En total, els cossos d’emergències han fet 372 actuacions, la majoria de les quals a la comarca de la Ribera d’Ebre.

En el cas de l’incendi de Corbera d’Ebre, a més de la dificultat de treballar en la simultaneïtat d’incendis amb efectes limitats, s’hi va sumar la complicació que les zones boscoses afectades van ser escenari de la Batalla de l’Ebre i encara hi ha artefactes que, davant les altes temperatures del foc, poden explotar i són un risc afegit per als equips d’extinció.

Pla Alfa pocs dies

A tot Catalunya, aquest estiu s’ha activat el nivell màxim del Pla Alfa durant 29 dies, una xifra molt més alta que els 6 dies que es va activar a les Terres de l’Ebre, sobretot a les comarques del Baix Ebre i la Terra Alta. Concretament, es van produir tres episodis entre juny i agost que va comportar el tancament dels massissos.

Pel que fa a les causes d’incendis forestals, en aquesta campanya la majoria els han provocat causes naturals. Els Bombers de la Generalitat assenyalen que les tempestes amb llamps es van avançar i es van produir fins i tot al mes de juny (no només a l’agost quan són més habituals), però han tingut menys dies de latència. Per contra, s’han reduït els focs intencionats, una situació que segons la sotsinspectora del Agents Rurals, Olalla Bueno Fraile, respon a la vigilància i tasques de prevenció fetes pel cos durant l’estiu.

Encara que enguany s’hagi registrat una campanya “anòmala” no significa que la següent també ho sigui. És per això que Bueno ha remarcat la necessitat d’apostar per les franges de protecció en nuclis aïllats i pròxims en zones boscoses. El cos d’Agents Rurals reforçarà les inspeccions d’aquestes zones i alhora, fan una crida als ajuntaments amb urbanitzacions o nuclis disseminats a aprovar plans de delimitació i protecció per evitar situacions de risc.

Tags: Agents RuralsCorbera d'EbreIncendisSocietatTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
Actualitat

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026

fa 2 dies
La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
Actualitat

La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre

fa 2 dies
La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta
Actualitat

La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

fa 2 dies
ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa
Actualitat

ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa

fa 2 dies
Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes
Actualitat

Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes

fa 3 dies
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de la Santa Creu de Jesús situa el pacient al centre en la humanització de les cures

fa 3 dies
Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre

fa 3 dies
El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació
Actualitat

El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació

fa 4 dies
El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’
Actualitat

El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Matemàtiques recreatives dominicals (112)
  • Els insolidaris amb les energies renovables
  • Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ