• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Un projecte sobre la salut mental uneix malalts i alumnes d’Alcanar en la rehabilitació d’un pati d’escola

per Redacció
21 d'octubre de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La rehabilitació del pati de l’escola Joan Baptista Serra d’Alcanar, al Montsià, l’han dut a terme 26 usuaris i usuàries amb malalties mentals i l’alumnat i el professorat del centre conjuntament. El projecte de la Fundació Pere Mata té un vessant de sensibilització sobre la importància de la salut mentals entre els infants i per trencar estigmes i “demostrar” que els malalts són “persones excel·lents”. L’actuació s’ha allargat uns mesos i l’ha subvencionat la Diputació de Tarragona amb 6.834,66 euros. Ha consistit a repintar parets i mobiliari, la neteja de la zona de l’hort i la creació d’una tanca de llapis amb fusta. També s’ha dissenyat i plantat un bosc i s’han creat diferents racons de joc.

Tal com ha explicat Enric Cardús, gerent de la Fundació Pere Mata, el projecte té dos vessants: “D’una banda, s’ha fet el treball al pati i, de l’altra, s’ha sensibilitzat contra l’estigma que pateixen les persones amb malalties mentals, unes persones que han compartit el seu temps i treball amb l’alumnat i el professorat i que han pogut demostrar que són excel•lents”.

Anunci

D’aquesta manera, la majoria d’activitats físiques s’han portat a terme de manera comunitària entre l’estudiantat de l’escola i 26 usuaris i usuàries de la Fundació Pere Mata, fomentant les capacitats de les persones que es troben en el servei prelaboral de la Fundació i, a la vegada, reforçant el treball d’educació en valors, amb la finalitat de conscienciar l’alumnat sobre la importància de tractar la salut mental amb normalitat.

En aquest sentit, el director de l’escola, Josep Enric Forcadell, ha destacat que amb aquesta actuació comunitària s’ha fet un pas més “per a canviar el món. Tal com diu l’Agenda de les Nacions Unides, hem promogut una educació inclusiva i de qualitat, garantint una vida sana i promovent el benestar de les persones. De fet, en el nou projecte educatiu ja fa referència a l’aprenentatge vinculat a l’estat emocional.”

Entre les actuacions que s’han fet, hi ha el manteniment d’exteriors, que inclou el repintat de la paret, la pissarra i els bancs; la neteja de la zona de l’hort i la creació d’una tanca de llapis amb fusta. L’alumnat de cicle inicial i mitjà hi ha col•laborat pintant els llapis de la tanca.

Per tal de promoure la cura, el benestar i la reflexió i fomentar la interacció dels xiquets i xiquetes amb espais naturals, s’ha dissenyat un bosc amb la plantada d’arbres i arbustos i s’ha confeccionat un hort amb jardineres de fusta per a cultivar verdures de temporada. Els xiquets i xiquetes més menuts, de cicle d’infantil, han estat els encarregats de plantar les llavors. 

També s’han creat diferents racons de joc amb la instal•lació d’una cuineta i un mercat construïts pels membres del servei prelaboral, així com el dibuix de jocs tradicionals a terra. Finalment, s’ha ideat i pintat un mural de les emocions i una paret dels valors amb l’alumnat de cicle superior, que ha permès treballar els valors vinculats a la promoció i acceptació de la salut mental, després d’una xerrada participativa dinamitzada pel personal de la Fundació Pere Mata. 

Maribel Ramon, regidora d’Educació de l’Ajuntament, ha resumit el propòsit d’aquesta acció: “La societat és diversa, tots i totes en formem part i l’hem d’enriquir. Amb aquest projecte hem treballat diferents entitats i hem demostrat que no només hi guanyen les persones usuàries de la Fundació Pere Mata, sinó també el conjunt de la ciutadania”.

Per la seua banda, Xelo Cordero, Inspectora d’Educació, ha agraït la implicació dels diferents agents i ha conclòs que “una escola inclusiva fomenta una societat inclusiva. Els recursos invertits en projectes d’aquesta mena tenen futur i, per tant, hem d’anar cap aquí com a societat”. 

Tags: AlcanarConsol CorderoEnric CardúsFundació Pere MataJosep Enric ForcadellMaribel RamonSocietat

Anunci

Related Posts

Els pressupostos de la Generalitat 2026 preveuen 75 milions a les Terres de l’Ebre amb inversions històriques en salut, carreteres i serveis socials
Actualitat

Els pressupostos de la Generalitat 2026 preveuen 75 milions a les Terres de l’Ebre amb inversions històriques en salut, carreteres i serveis socials

fa 11 hores
Albert Salvadó (ERC) defensa 11,7 milions per al nou institut de la Ràpita dins els 400 negociats al pressupost
Actualitat

Albert Salvadó (ERC) defensa 11,7 milions per al nou institut de la Ràpita dins els 400 negociats al pressupost

fa 11 hores
La Ribera d’Ebre es prepara per a una gigafactoria d’IA que vol transformar el territori
Actualitat

La Ribera d’Ebre es prepara per a una gigafactoria d’IA que vol transformar el territori

fa 11 hores
Tortosa estrena el projecte Cuidem Temple amb voluntàries cíviques per fomentar el civisme i la participació ciutadana
Actualitat

Tortosa estrena el projecte Cuidem Temple amb voluntàries cíviques per fomentar el civisme i la participació ciutadana

fa 11 hores
Una proveïdora de la Cooperativa de l’Aldea declara que van inflar factures per indicació de l’exgerent
Actualitat

Una proveïdora de la Cooperativa de l’Aldea declara que van inflar factures per indicació de l’exgerent

fa 11 hores
Salut Terres de l’Ebre busca una evolució cap a un model en xarxa dels hospitals ebrencs
Actualitat

Salut Terres de l’Ebre busca una evolució cap a un model en xarxa dels hospitals ebrencs

fa 1 dia
La DO Terra Alta impulsa la garnatxa blanca amb sommeliers internacionals per reforçar-ne la projecció global
Actualitat

La DO Terra Alta impulsa la garnatxa blanca amb sommeliers internacionals per reforçar-ne la projecció global

fa 1 dia
Deltebre impulsa 37 iniciatives per transformar el sector primari en experiències turístiques úniques
Actualitat

Deltebre impulsa 37 iniciatives per transformar el sector primari en experiències turístiques úniques

fa 1 dia
Lo Sirgador celebra cinc anys al riu Ebre, amb un cicle de concerts a la posta del sol
Actualitat

Alerten sobre l’impacte de les gigafactories en els recursos hídrics de l’Ebre

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els pressupostos de la Generalitat 2026 preveuen 75 milions a les Terres de l’Ebre amb inversions històriques en salut, carreteres i serveis socials
  • Albert Salvadó (ERC) defensa 11,7 milions per al nou institut de la Ràpita dins els 400 negociats al pressupost
  • La Ribera d’Ebre es prepara per a una gigafactoria d’IA que vol transformar el territori

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ