• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Mar Lleixà: ‘Darrera de cada dada sobre la violència masclista, hi ha una dona’

El telèfon 900 900 120 va rebre 71 trucades des de les Terres de l'Ebre, el primer semestre d'enguany

per Gustau Moreno
25 de novembre de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

La directora d’Igualtat i Feminismes a les Terres de l’Ebre, Mar Lleixà, ha advertit este divendres que la violència masclista existeix, com demostra el fet que durant el primer semestre d’enguany ja s’han denunciat 170 nous casos de violències contra les dones al nostre territori. Unes dades que preocupen perquè suposen un increment, ja que són gairebé els mateixos casos denunciats que durant tot el 2021, quan van haver-i un total de 198 denúncies. “Som molt conscients que afloren només els casos que són la punta de l’iceberg, i que, de totes les dones que són víctimes de la violència masclista, només afloren un percentatge de casos. Som conscients que no són totes les que estan”, ha afirmat Lleixà durant una entrevista a Canal 21 Ebre.

En este sentit, Lleixà ha animat a denunciar i fer visibles tots els casos. També ha remarcat que, per millorar l’acompanyament de les víctimes i evitar “revictimitzar-les”, les dones reben assessorament d’un advocat o advocada a la mateixa comissaria, quan presenten la denúncia. Segons la directora d’Igualtat i Feminismes, ara “les dones se senten més fortes per poder fer este pas, que no sempre és fàcil”, ja que se senten més acompanyades i més segures. En este sentit, ha explicat que cada vegada són més dones les que truquen a la porta dels serveis integrals d’intervenció especialitzada. És el cas de la línia 900 900 120, un servei confidencial i gratuït, que no deixa rastre de la trucada. “Amb unes dades que van a l’alça. En el que portem del 2022, fins al mes de juny, han sigut 8.000 trucades, unes 7.000 per violència masclista, i un 1% eren de les Terres de l’Ebre. Tenim registrades 71 trucades que eren de dones del nostre territori”, ha detallat.

Anunci

De fet, cada hora a Catalunya també hi ha vuit trucades per violència masclista o contra la llibertat sexual al número d’emergències 112. “Malauradament, quan veiem les dades, ens fem consicents que això està passant i de la magnitud del problema. Però sempre intento dir que darrera de cada dada, darrera de cada xifra, hi ha una dona, una família amb fills i filles, tot un entorn. Per tant, tenen impacte les violacions, els assetjaments a la feina, i realment hi ha testimonis que et posen els pèls de punta. Tot això ens ha de fer reaccionar com a societat”, ha reclamat Lleixà, que ha demanat “tolerància zero” contra les agressions masclistes.

Tags: Baix EbreFeminismeGeneralitat de CatalunyaMar LleixàSocietatTerres de l'EbreTortosa

Anunci

Related Posts

Carlos Prieto: ‘Hem de treballar en infraestructures resilients al canvi climàtic’
Actualitat

Carlos Prieto: ‘Hem de treballar en infraestructures resilients al canvi climàtic’

fa 3 hores
Ebreokasió amplia concessionaris i consolida el creixement dels darrers anys
Actualitat

Ebreokasió amplia concessionaris i consolida el creixement dels darrers anys

fa 3 hores
La cinquena edició del Festival Artèria de Tortosa tanca amb més de 3.000 assistents
Actualitat

La cinquena edició del Festival Artèria de Tortosa tanca amb més de 3.000 assistents

fa 7 hores
El PP es reactiva a Tortosa amb Joan Arias al capdavant de la nova junta local
Actualitat

El PP es reactiva a Tortosa amb Joan Arias al capdavant de la nova junta local

fa 8 hores
Tortosa congela les ordenances fiscals i aprova incentius a l’habitatge
Actualitat

Tortosa congela les ordenances fiscals i aprova incentius a l’habitatge

fa 8 hores
Sàmper demana celeritat al consorci de compensació d’assegurances pels afectats dels aiguats de les Terres de l’Ebre
Actualitat

Sàmper demana celeritat al consorci de compensació d’assegurances pels afectats dels aiguats de les Terres de l’Ebre

fa 10 hores
L’escola Horta Vella de la Ràpita recuperarà les classes el proper dilluns
Actualitat

L’escola Horta Vella de la Ràpita recuperarà les classes el proper dilluns

fa 3 dies
Móra la Nova tindrà un laboratori tecnològic espacial amb cinc antenes
Actualitat

Móra la Nova tindrà un laboratori tecnològic espacial amb cinc antenes

fa 3 dies
Tortosa commemorarà l’Any Manuel Pérez Bonfill durant el 2026
Actualitat

Tortosa commemorarà l’Any Manuel Pérez Bonfill durant el 2026

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Carlos Prieto: ‘Hem de treballar en infraestructures resilients al canvi climàtic’
  • Ebreokasió amplia concessionaris i consolida el creixement dels darrers anys
  • La cinquena edició del Festival Artèria de Tortosa tanca amb més de 3.000 assistents

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ