• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Lluís Salvadó demana consens amb el Fons de Transició Nuclear: ‘Espero que el territori siga prou madur per no trencar la joguina’

per Gustau Moreno
2 de desembre de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Lluís Salvadó ha fet una valoració positiva del dictamen del Consell de Garanties Estatutàries sobre el nou Fons de Transició Nuclear. L’exdiputat va ser l’ideòleg de l’impost i del Fons de Transició Nuclear, amb què el govern d’Esquerra preveia destinar un mínim de 24 milions anuals als municipis afectats pel tancament de les nuclears. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Salvadó ha afirmat que Esquerra va portar la proposta del PSC al Consell de Garanties per guanyar temps en la negociació. “Ha estat un gest més polític que no pas estrictament jurídic”, ha remarcat el republicà.

“Hem estat treballant set anys per arribar fins aquí. Ara que ve la part fàcil, que és com distribuïm els diners, espero que el territori tingui la suficient maduresa com per no trencar la joguina”, ha afirmat Salvadó, en referència a les disputats entre partits sobre el nou Fons de Transició Nuclear. Per tant, l’exdiputat ha fet una crida a recuperar els consensos. “Guanyem temps, i amb el dictamen era un objectiu clar guanyar temps. Guanyem espai per al diàleg, al consens. El que no es pot és tramitar una llei sense haver parlat amb els alcaldes, o potser només un dels 30 alcaldes de la zona nuclear”, ha advertit Salvadó. “Les coses no es poden fer així. En la democràcia del segle XXI ha d’haver-hi diàleg. No pot ser que els alcaldes no puguin participar en un debat tan estratègic”, ha afegit l’exdiputat.

Anunci

El 22 de novembre, Esquerra va portar al Consell de Garanties la proposta del PSC, que tenia moltes opcions de tirar endavant. Amb això, els republicans van aconseguir aturar-ne els tràmits al Parlament. En concret, el Consell de Garanties ha avalat la proposta dels socialistes d’incrementar del 20 al 50% els diners del fons nuclear, així com el radi d’acció fins als 30 quilòmetres. Però també demana que es concrete millor que els quatre ajuntaments aragonesos, Faió, Favara, Mequinensa i Nonasp, queden fora del radi d’acció, com demanava Esquerra.

Esta setmana, Salvadó ha deixat la seua acta de diputat al Parlament per assumir la presidència del Port de Barcelona. Dilluns va fer-se el relleu, però no ha sigut fins este divendres que el seu nomenament ha estat efectiu, amb la publicació al Buttlletí Oficial de l’Estat. 

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: ERCFons de transició nuclearLluís SalvadóPolíticaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Tortosa aprova per unanimitat una moció en defensa del tren-tram de l’Ebre
Actualitat

Movem Tortosa-PSC seria la força que més creix a les properes municipals i Junts perdria dos regidors

fa 2 hores
Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre
Actualitat

Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre

fa 2 hores
La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre
Actualitat

La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre

fa 3 hores
La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta
Actualitat

La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta

fa 1 dia
Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC
Actualitat

Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC

fa 1 dia
El govern català projecta una estació de mercaderies a l’Ebre 
Actualitat

El govern català projecta una estació de mercaderies a l’Ebre 

fa 1 dia
Arasa es presenta amb Junts i Juan no serà el candidat d’Esquerra a l’Ampolla
Actualitat

Francesc Arasa no optarà a la reelecció com alcalde de l’Ampolla

fa 1 dia
La gestió dels empadronaments tensa el debat al ple de Tortosa
Actualitat

La gestió dels empadronaments tensa el debat al ple de Tortosa

fa 2 dies
Eurecat ‘quantificarà’ els beneficis econòmics de restaurar la natura
Actualitat

Eurecat ‘quantificarà’ els beneficis econòmics de restaurar la natura

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Movem Tortosa-PSC seria la força que més creix a les properes municipals i Junts perdria dos regidors
  • Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre
  • La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ