• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tortosa planifica la gestió forestal dels terrenys municipals del Port durant 15 anys

per Redacció
5 de desembre de 2022
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

L’Ajuntament de Tortosa ha fixat els projectes d’ordenació forestal per a les zones del barranc del Regatxol i Figuerasses i per a la Mola de Catí. Es tracta de dos terrenys de titularitat municipal que se situen dins del Parc Natural del Port. En total, ocupen una superfície de 982 hectàrees. Ara, mitjançant el treball fet per tècnics forestals del Parc Natural, s’han definit les accions a desenvolupar en estes zones al llarg dels pròxims quinze anys, així com els diferents usos per a l’aprofitament d’estos espais.

Concretament, els projectes determinen amb un estudi molt detallat i minuciós les tasques previstes: concreten quins arbres s’han de conservar i quins altres caldrà extraure. Fins i tot, quines cremes controlades duran a terme els Bombers de la Generalitat. Els projectes també defineix l’aprofitament d’estos dos espais, que es concreten en els usos forestal, mediambiental i social. En relació a l’ús social, si bé els terrenys del Regatxol i Figuerasses tenen un caràcter més abrupte, els de la Mola de Catí s’estenen en un altiplà que permet desenvolupar amb més facilitat activitats de lleure com ara rutes o excursions. A més a més, compta amb el refugi de la Mola de Catí, que va ser rehabilitat fa uns anys per la Unió Excursionista de Catalunya a Tortosa, i que està situat a escassos metres de Cova Cambra, un dels indrets més interessants a la zona.

Anunci

L’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, ha agraït “la disposició, la cura i les ganes de col·laborar amb l’Ajuntament que han mostrat els tècnics del Parc Natural que han elaborat els plans”, ha dit. “Tenim un terme municipal molt extens, que duplica la superfície que té la ciutat de Barcelona. Això denota tot el potencial que tenim, i en casos com els terrenys que tenim al Port suposen una oportunitat important per al municipi”. Pel que fa la Mola de Catí, Roigé recorda que té un especial interès ja que es tracta d’un bosc molt madur, amb un gran atractiu. Antigament, la fusta sorgida d’esta zona es reservava per a les reparacions de l’antic pont de barques de Tortosa, per la qual cosa la seua explotació va quedar preservada i això fa que avui siga un bosc de molta qualitat. A més, en esta zona hi ha presència d’espècies singulars, com una planta carnívora endèmica del Port, i a més s’està treballant per a la reintroducció del voltor negre. “És una zona que volem preservar i potenciar, i per fer-ho volem donar-la a conèixer i, al mateix temps, protegir el tipus de bosc que hi tenim, de molta qualitat”, indica l’alcaldessa.

Tags: Medi AmbientMeritxell RoigéParc Natural dels PortsSocietatTortosa

Anunci

Related Posts

El Govern estudiarà mesures per millorar la gestió viària a l’Ebre en cas d’emergència
Actualitat

El Govern estudiarà mesures per millorar la gestió viària a l’Ebre en cas d’emergència

fa 15 hores
Batea vol revitalitzar el nucli antic amb la nova Llei de Barris
Actualitat

Batea vol revitalitzar el nucli antic amb la nova Llei de Barris

fa 16 hores
Obren una investigació per la destrossa de la imatge de la Cinta del cim de Caro
Actualitat

Obren una investigació per la destrossa de la imatge de la Cinta del cim de Caro

fa 18 hores
La PDE exigeix la implicació dels partits ebrencs per aturar l’ampliació de l’embassament de Yesa
Actualitat

La PDE exigeix la implicació dels partits ebrencs per aturar l’ampliació de l’embassament de Yesa

fa 19 hores
Junts per Tortosa torna a instar al govern municipal a reduir l’endeutament amb el romanent de tresoreria
Actualitat

Junts per Tortosa torna a instar al govern municipal a reduir l’endeutament amb el romanent de tresoreria

fa 19 hores
El xef Albert Guzmán cuina contra el malbaratament alimentari en una nova edició de Gastrorecup
Actualitat

El xef Albert Guzmán cuina contra el malbaratament alimentari en una nova edició de Gastrorecup

fa 20 hores
El Col·legi de Periodistes reconeix la tasca dels professionals del territori en la 11a edició dels Premis Terres de l’Ebre
Actualitat

El Col·legi de Periodistes reconeix la tasca dels professionals del territori en la 11a edició dels Premis Terres de l’Ebre

fa 21 hores
El Govern vol que les ajudes als municipis afectats pels aiguats arribin en un mes
Actualitat

El Govern vol que les ajudes als municipis afectats pels aiguats arribin en un mes

fa 4 dies
El ple de Tortosa rebutja la moció popular del Corembe sobre el monument
Actualitat

La Comissió per la retirada dels símbols franquistes confia que el catàleg estatal posi data a la retirada del monument

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern estudiarà mesures per millorar la gestió viària a l’Ebre en cas d’emergència
  • Batea vol revitalitzar el nucli antic amb la nova Llei de Barris
  • Obren una investigació per la destrossa de la imatge de la Cinta del cim de Caro

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ