• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Generalitat licita per 2,89 milions la xarxa i posada en funcionament de la Zona 1 del reg Xerta-Sénia

per ACN
18 de gener de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
La Generalitat licita per 2,89 milions la xarxa i posada en funcionament de la Zona 1 del reg Xerta-Sénia

El president de la Comunitat de Regants del canal Xerta-Sénia, Josep Lluís Gimeno; el vicepresident, Domingo Espuny; i el vocal Carlos Salvadó, caminant pel costat del canal. // ACN.

El Departament d’Acció Climàtica ha tret a licitació el projecte constructiu de la xarxa de reg de la Zona 1 del canal Xerta-Sénia i la seva posada en servei per 2,89 milions -IVA inclòs-. L’execució de l’obra ha de permetre els primers pagesos adherits al regadiu, amb unes 186 hectàrees de conreu als termes municipals de Xerta i Aldover, puguin començar a regar els seus camps des de principis de 2024, segons preveu la Comunitat de regants del canal Xerta-Sénia. Les obres, que haurien de començar dins d’enguany, tenen una durada prevista de vuit mesos i inclouen també el manteniment de la captació, de la impulsió, del canal executat i del bombament del sector 1.

“Ja no és una previsió: és una realitat que marca el document de la licitació. L’execució de les obres són vuit mesos i continuem amb el pla anunciat. Al llarg dels vuit mesos es faran les proves de bombament, dins de 2023, per fer un reg complert a les finques els 365 dies de 2024”, ha explicat a l’ACN el president de la Comunitat de regants, Josep Lluís Gimeno. Els treballs, més enllà d’aquestes proves i el condicionament d’elements com les basses, permetran fer arribar la xarxa fins a les finques.

Anunci

Tot i reconèixer que els terminis han anat variant al llarg del temps per diversos “entrebancs”, Gimeno ha valorat la sortida a licitació com un “èxit” tant per les expectatives creades pels pagesos en matèria de transformació de cultius o de disposar de reg de suport. “Els pagesos estaven, fins ara, expectants i ara han passat a veure que es fa”, ha declarat. Apunta que les últimes previsions d’hectàrees anunciades s’han anat incrementant durant els últims mesos, sense precisar cap xifra. El regadiu permetrà fer front a transformacions de conreu i servirà com a reg de suport.

També la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC) ha valorat “molt positivament” l’anunci de licitació, tot avançant que al llarg d’enguany es poden acabar licitant també les obres de les zones 2 i 3, que engloben, respectivament, 889 i 2.447 hectàrees dels termes municipals de Roquetes, la Galera, Mas de Barberans i Santa Bàrbara. En aquest cas, la previsió seria de finalitzar les obres i posar en marxa aquestes fases el 2025.

“La superfície que forma part de la primera licitació és moderada, però la formalització del projecte confirma l’impuls institucional i del propi sector perquè el regadiu Xerta-Sénia sigui una realitat al més aviat possible. És una iniciativa estratègica per a les cooperatives del Baix Ebre i el Montsià, que obre noves oportunitats al territori estabilitzant les rendes de les explotacions agrícoles i facilitant l’adaptació al canvi climàtic, que comportarà episodis de sequeres importants”, ha celebrat el, responsable d’oli d’oliva i de medi ambient de la FCAC, Antoni Galceran.

Les cooperatives han identificat un total 3.452 hectàrees corresponents a parcel·les dels socis que s’han compromès a incorporar-se al regadiu. D’aquestes, 1.600 hectàrees es troben a la zona limítrof del projecte original. Aquesta xifra suposa un 72% del total de 4.809 hectàrees, tenint en compte també la superfície del reg de Freginals. A més, durant els pròxims mesos està previst un estudi per donar resposta a la superfície identificada amb interès a regar, però que estaria exclosa del projecte inicial.

Fa uns mesos, el Govern va anunciar que, un cop transferida a la Generalitat la titularitat del canal, refaria el disseny de la infraestructura perquè quedi inutilitzada a partir de Roquetes. Això ha de suposar que les fases a partir d’aquest punt es despleguin sense allargar el canal, ramificant la xarxa cap al Montsià amb canonades i basses de regadiu. Aquesta decisió persegueix, sobre el paper, blindar el canal perquè serveixi únicament per a regar i evitar un possible transvasament cap al sud, tal i com ha denunciat reiteradament la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE).

Tags: AgriculturaAldoverBaix EbreGeneralitat de CatalunyaInfraestructuresXertaXerta-Sénia

Anunci

Related Posts

Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes
Actualitat

Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes

fa 8 hores
Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs
Actualitat

Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs

fa 8 hores
Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia
Actualitat

Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia

fa 9 hores
El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos
Actualitat

Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos

fa 1 dia
Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre
Actualitat

Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre

fa 2 dies
Ordeig fa una crida a societat i sector primari per sumar esforços a la Festa de la Sega de l’Arròs de Deltebre
Actualitat

Ordeig fa una crida a societat i sector primari per sumar esforços a la Festa de la Sega de l’Arròs de Deltebre

fa 2 dies
L’assemblea de la Mancomunitat Tortosa-Roquetes-Alfara de Carles aprova el projecte d’estatuts
Actualitat

L’assemblea de la Mancomunitat Tortosa-Roquetes-Alfara de Carles aprova el projecte d’estatuts

fa 2 dies
Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa
Actualitat

Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes
  • Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs
  • Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ