• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Mor l’activista LGBTI i filòleg tortosí Ferran Miquel Benaiges Pallarés

per Redacció
18 de gener de 2023
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Mor l’activista LGBTI i filòleg tortosí Ferran Miquel Benaiges Pallarés

L’activista LGBTI i filòleg tortosí Ferran Miquel Benaiges Pallarés ha mort aquest dimarts, com a conseqüència d’una leucèmia. Tenia 33 anys, ja que havia nascut a Tortosa el 1989. La cerimònia de comiat es farà este dijous, 19 de gener, a les 17 hores, al Tanatori de Tortosa (cantonada amb Carrer H, Passeig Joan Cid i Mulet).

Ferran Miquel Benaiges Pallarés ha estat un referent i dinamitzador del moviment LGBTI a les Terres de l’Ebre, com a impulsor de diferents mobilitzacions i primer president de l’associació LGTeBre. L’any 2014 va ser l’impulsor de la Comissió 28 de Juny de les Terres de l’Ebre i de la primera manifestació pel dia per l’Alliberament Lèsbic, Gai Bisexual, Intersexual i de les persones Trans al territori, amb el suport de la Comissió Unitària 28 de Juny. El 2015 va participar en la fundació de l’associació LGBTI de les Terres de l’Ebre, LGTeBre, de la qual va ser-ne el primer president. Posteriorment, el 2019, va coordinar la mobilització del dia de l’Alliberament LGBTI a Deltebre i Sant Jaume d’Enveja, en el marc de la Comissió Unitària 28 de juny.

Anunci

També ha estat membre de l’assemblea Atzagaia, col·laborador habitual del Fanzine «La Lloca» i conductor del podcast de cultura catalana «El Llimoner».

Era filòleg i estava desenvolupant la tesi doctoral «Identitat, transgressió i canvi social en la literatura catalana gai» sota la direcció de Montserrat Palau (URV) i Josep-Anton Fernández Montolí (UOC). En l’àmbit acadèmic també havia estat professor de català a l’estranger (lector) a les universitats de Bamberg (Alemanya) i Maynooth (Irlanda), a més de professor a la UOC.

Molt actiu, també, en l’àmbit musical, ha tocat el violoncel a l’Orquestra de la URV i de la Diputació de Tarragona, a més de ser membre, durant molts anys, de la colla de dolçainers Gaiters de l’Aguilot, de Tortosa, i de tocar el saxo a la banda de Paüls.

A nivell polític va ser militant de l’organització de joves independentistes Maulets, membre del Casal Popular Panxampla en els seus inicis, i impulsor i membre actiu de l’ANC Tortosa, així com del CDR Dublín.

Ferran Miquel Benaiges Pallarés ha estat un referent en els àmbits de l’activisme LGTBI, la defensa del territori (que coneixia pam a pam per la seua afició a la muntanya i l’excursionisme), la promoció de la llengua i la cultura i la defensa dels drets i llibertats. Des dels col·lectius dels quals ha format part, així com família i amics, es reivindica la seua figura com a persona que ha viscut intensament, trencant barreres i normes, i amb ple compromís amb la transformació i la justícia social.

Tags: Baix EbreFerran MiquelLGTBISocietatTortosa

Anunci

Related Posts

La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig
Actualitat

La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig

fa 8 hores
Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern
Actualitat

Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern

fa 1 dia
Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026
Actualitat

Tortosa presenta uns pressupostos ‘expansius i ambiciosos’ de 52,3 milions d’euros per al 2026

fa 1 dia
Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després
Actualitat

Freginals recorda les víctimes de l’accident de l’AP-7 deu anys després

fa 1 dia
Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027
Actualitat

Aliança Catalana presenta l’ampostí Èric Esteban com a alcaldable per al 2027

fa 1 dia
Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr
Actualitat

Més de 2.500 persones celebren el final del Ramadà a Tortosa amb l’Eid al-Fitr

fa 1 dia
De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta
Actualitat

De Junts a Aliança Catalana, Èric Esteban, alcaldable del partit d’Orriols a Amposta

fa 2 dies
Aviam si cau de veritat
Actualitat

Tortosa es mou per retirar el monument franquista de l’Ebre i es reunirà amb Justícia al maig

fa 2 dies
L’alcalde de Móra d’Ebre demana comprar al comerç local quan acabe la crisi del covid-19
Actualitat

Móra d’Ebre activa una campanya per ampliar la base de dades d’espais i atraure noves empreses

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La Catedral de Tortosa recupera la coberta de l’absis i preveu obrir-la a visites al maig
  • Gestionar l’aigua, protegir el destí, per Núria Varela
  • Mobilització massiva de docents a Barcelona per exigir un millor acord amb el Govern

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ